آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

نصف کابینه این هفته به مجلس می‌رود



اخبار,اخبارسیاسی,نمایندگان مجلس


 اخبار سیاسی - نصف کابینه این هفته به مجلس می‌رود

بررسی تحولات اخیر منطقه با حضور لاریجانی، ادامه رسیدگی به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور، بررسی کاهش ساعت کار زنان شاغل از مهمترین دستورکارهای کمیسیون های تخصصی این هفته مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش مهر مجلس  شورای اسلامی در روز های یکشنبه،سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه علنی دارد و نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی مجلس به بررسی طرح ها و لوایح حوزه های مربوطه می‌پردازند.

بر این اساس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی روز یکشنبه، با نمایندگان دستگاههای ذیربط درخصوص اقدامات انجام شده درباره راهکارهای اجرایی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون فرهنگ عفاف و حجاب، نشستی را در دستور کار خود دارد. همچنین در روز سه شنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت سایپا، مسائل مطروحه در حوزه خودروسازی را مورد بررسی قرار می دهد و گزارشی از عملکرد، وضعیت، مسائل و مشکلات گروه خودروسازی سایپا را استماع می کند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 در روز یکشنبه  بحث و بررسی پیرامون نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی و علل رکود شاخص‌های بورس با دعوت از دبیرکل محترم بورس و اوراق بهادار کشور و در روز دوشنبه بررسی طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه  بررسی کاهش ساعت کار زنان شاغل را مورد بررسی قرار می دهد.

اعضای کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه بررسی مسائل و مشکلات جاری بورس با حضور مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و ادامه نشست با مسئولین در زمینه مسائل اقتصادی کشور پیرامون اقتصاد مقاومتی با حضور آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را در دستور کار خود دارند و همچنین  دعوت از وزیر اقتصاد و دارایی در روز سه شنبه برای پاسخگوی یه سوالات 13 نماینده مجلس، دیگر دستور کار کمیسیون اقتصادی است.

کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه میزبان علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت تحولات منطقه است. همچنین اعضای کمیسیون از وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات پنج نماینده مجلس دعوت کرده اند.

این کمیسیون در روز دوشنبه نشست مقدماتی هم اندیشی ملی خزر با حضور مسئولان ذی ربط را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون انرژی رور سه شنبه از وزیر نیرو و معاونت راهبردی و برنامه ریزی رییس جمهور در خصوص رفع کمبود های مالی،فنی و اقتصادی صنعت برق کشور دعوت کرده است.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده با تشکیل جلساتی به درخواست عده‌ای از نمایندگان درباره نحوه هزینه کرد اعتبار ردیف 3-1015000 و اجرای تبصره ماده 84 آیین‌نامه داخلی در جلسه مشترک با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی رسیدگی می‌کنند.

علاوه براین تبادل‌نظر پیرامون برنامه کاری پیشنهادی هیأت رئیسه کمیسیون بررسی سؤالات یازده نماینده مجلس از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

 دعوت از محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هفته آینده برای ارائه گزارشی در زمینه اقدامات به‌عمل آمده در تدوین برنامه ششم توسعه از دیگر دستورکارهای کمیسیون برنامه و بودجه در این هفته است.

کمیسیون بهداشت روز یکشنبه بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را در دستور کار خود دارد.همچنین از وزیر بهداشت برای پاسخگویی به سوالات هشت نماینده مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه دعوت شده است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤال مشترک دو نماینده در کمیسیون بهداشت مجلس حاضر می شود.

کمیسیون صنایع و معادن روز دوشنبه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخگویی به سؤالات امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، علی‌نعمت چهاردولی نماینده ملایر، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت شده است. همچنین وزیر نفت برای پاسخگویی به نماینده میاندوآب به این کمیسیون دعوت شده است.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی و تعاون کار و رفاه اجتماعی هر کدام  برای پاسخگویی به سوالات دو نماینده به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دعوت شده اند.

گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور دستور کار دیگر  کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه ادامه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر و انتخاب هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار دارد.

همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد برای پاسخگویی به سوالات 6نماینده مجلس در این کمیسیون دعوت شده است.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز از  مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری هفته بعد برای پاسخگویی به سؤالات 4 نماینده دعوت کرده است.
 اخبار سیاسی - مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------