آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

گناه خاتمی، محبوبیت و منزلت بیش از حد او نزد مردم است



اخبار,اخبار سیاسی,خاتمی

 
 اخبار سیاسی - انشاء الله انسان از منظر خداوند ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان نشود
گناه خاتمی، محبوبیت و منزلت بیش از حد او نزد مردم است

این تهمت‌ها خدشه‌ای به حیثیت خاتمی وارد نمي​کند

«محمدرضا تابش» نماینده اردکان در مجلس شورای در واکنش به تذکر 10 نماینده مجلس مبنی بر ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن «سید محمد خاتمی» گفت: انشاء الله انسان از منظر خداوند ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج نشود.

 

نماینده اردکان افزود: شاید به زعم آقایان، گناه آقای خاتمی محبوبیت بیش از حد او نزد مردم است و اعتمادی که مردم به ایشان دارند. وی تصریح کرد: انشاءالله انسان از منظر خداوند ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج نشود که اگر این گونه شد با صرف میلیاردها ریال و به کارگرفتن بهترین تصویربرداران و بهره گیری از غنی ترین واژه ها در بیان نمی تواند به دل انسان ها ورود کند و افکار و اندیشه های خویش را به خارج از مرزهای قراردادی نشر دهد.

تابش تصریح کرد: اگر کمی اندیشه کنیم، می فهمیم که آقای خاتمی در پیشگاه مردم این وضعیت را دارد یا مخالفانش. وی اظهار داشت: اگر اراده ای معطوف به عقل و منطق در مخالفان آقای خاتمی وجود داشته باشد، درنهایت باید تجدیدنظری در ایده ها، افکار و عملکردهای ناصواب خویش داشته باشند که با روانه کردن سیل تهمت و افترا و تخریب چهره های امثال آقای خاتمی نه تنها نتوانسته اند خدشه ای به حیثیت آنها وارد کنند بلکه بر اعتبار و منزلت ایشان و امثالهم نزد مردم افزوده اند.

*** مدرکی درباره محرومیت خاتمی از حقوق اجتماعی ارائه نشده است
تابش در عین حال با تاکید بر این که تاکنون هیچ مدرکی درباره محرومیت سیدمحمدخاتمی از برخی حقوق اجتماعی ارائه نشده است، گفت: پیش از این، رییس مجلس انتساب این امر به قوه قضاییه را رد کرده و رییس جمهوری سابق نیز شورای عالی امنیت ملی را از این اتهام مبرا دانسته بود. وی اضافه کرد: امور دنیوی و خصوصا تصمیمات حکومتی و بعضاً جناحی که در این گونه موارد ریشه در حب و بغض ها دارد، ملاک نیست؛ بلکه کارنامه افراد نزد خداوند و رد یا تایید آن توسط افکار عمومی و مردم ملاک ارزیابی است.

تابش تصریح کرد: چه بسا افرادی در پیشگاه ملت و خداوند از محبوبیت بالایی برخوردارند اما مقبول برخی نهادهای حاکمیتی و جناح ها نیستند؛ البته عکس این مساله نیز صادق است. وی خاطر نشان کرد: با شناخت دقیقی که از زوایای زندگی و مشی اخلاقی آقای خاتمی دارم، مسلما وی در «یوم تبیض وجوه و یوم تسود وجوهٌ» به واسطه اندیشه نیک و کردار خوب و نهی از بدی و ظلم انشاءالله در زمره روسفیدان خواهند بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از آن طرف هم خیلی ها که نان دین خورده اند اما بر سبیل دین و آیین حرکت نکرده و یا با سوء استفاده از مناصب حکومتی و انقلابی ظلم، حق و ناحق کرده اند و بذر اختلاف در جامعه پراکنده اند و کشور را با این منابع عظیم معنوی و مادی به این روز رسانده اند، هنوز هم بر اندیشه باطل خویش استوار هستند.

*** برخی از سرگذشت اقوام عبرت نمی گیرند
وی خاطر نشان کرد: این افراد که از تاریخ و سرگذشت اقوام و حکومت ها عبرت نمی گیرند و نمی گذارند ایران اسلامی اوج بگیرد و مردم از تنگناها و فشارها خارج شوند، مسلماً در زمره روسیاهان روز قیامت هستند.  تابش با طرح این پرسش که «جرم آقای خاتمی چیست که این گونه مورد تاخت و تاز و حمله قرار می گیرد» خاطر نشان کرد: عجب آنکه خیلی ها که به صفات، اوصاف، کمالات انسانی و اخلاقی آقای خاتمی واقف هستند نیز لب به سکوت گزیده اند و عرصه را برای جولان افرادی کوچک و معلوم الحال باز می گذارند.

نماینده اردکان در مجلس اظهار داشت: مردی که اعضا و جوارحش به عرض، مال، خون و ناموس کسی آلوده نیست، در اندیشه اش ظلم، ناروا و جور حتی بر مخالفانش را نیز نمی پسندد و در ایفای مسوولیت های خود با کارآمدی، صداقت، مردمداری، اغماض، گذشت و نجابت به راست گویی و درست کرداری، الگویی از انسان مومن، خداجو و مسوولیت پذیر در تراز جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته است، آیا باید اینگونه مورد تاخت و تاز قرار گیرد که هر کسی البته بیشتر برای کسب مقامات دنیوی به خود اجازه دهد تعرض و توهینی به ایشان روا دارد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان که به خودسازی توصیه شده ایم و منع غیبت و تهمت و افترا که جزو گناهان کبیره بوده، بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است؛ البته خیلی ها در قد و قواره اظهارنظر کردن درباره بزرگانی همچون آقای خاتمی نیستند بلکه هر از گاهی می خواهند خود را در جامعه مطرح کنند و ابراز وجودی داشته باشند که از منظر مردم جایگاه آنها این است «ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست».

نماینده اردکان در مجلس افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای این تجدید نظر اساسی است. خداوند عاقبت همه ما را در ماه مبارک رمضان ختم به خیر کند. 10 نفر از نمایندگان پايداري مجلس در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه) مجلس در تذکری کتبی به وزیر دادگستری، خواستار ممنوعیت تصویری و بیانی حجت الاسلام «سیدمحمد خاتمی» رییس جمهوری پیشین کشورمان و نیز ممنوعیت خروج وی از کشور شدند.

 

جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان فر، علی کاییدی، سید مرتضی حسینی، سید محمدمهدی موسوی نژاد، رضا آشتیانی عراقی، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، روح الله حسینیان و مهرداد بذرپاش نمایندگان مشهد، پلدختر، قزوین، دشتستان، قم و تهران این تذکر مشترک را مطرح کرده اند.

 اخبار سیاسی - بهار نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------