آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

توصیه لاریجانی به وزیر علوم چه بود؟



اخبار,اخبارسیاسی,لاریجانی


 اخبار سیاسی - توصیه لاریجانی به وزیر علوم چه بود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جلسه استیضاح‌کنندگان با فرجی‌دانا، گفت: رفت‌وآمد برخی مسئولان شناخته‌شده و حساسیت‌زا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که معروف به کارهای سیاسی هستند مورد انتقاد نمایندگان است. دکتر لاریجانی هم در این خصوص خطاب به وزیر علوم گفت که «اگر بعضی از افراد با شما نباشند مثلاً دنیا خراب می‌شود».

به گزارش مهر، قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دكتر لاریجانی در این جلسه اعلام کرد که اعتدال واژه کشداری است که باید درست معنا شود؛ علاوه بر این در موضوع بورسیه‌ها اصل بر صحت است و همچنین خواستار عدم معاشرت فرجي‌دانا با برخی عناصر مسئله‌دار شد.

 وي افزود: در جلسه رئیس مجلس شوراي اسلامي با استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، نمایندگان تاکید داشتند که فضای عمومی دانشگاه‌ها نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود که متأسفانه امروز این روند وجود دارد و موجب دغدغه مقام معظم رهبری شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث درباره اعتدال در این جلسه گفت: لاریجانی معتقد بود که اعتدال واژه کشداری است و هر جور بخواهیم می‌توانیم معنا کنیم. باید معنای درست اعتدال در نظر گرفته شود، مقام معظم رهبری هم همین توضیح را دادند که به بهانه اعتدال نباید جریان‌های انقلابی و مومن را کنار زد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها از مباحث جدی در این جلسه بود که مقرر شد آنچه وزارت اطلاعات ابلاغ کرده اعمال شود.

جعفری با اشاره به بررسی موضوع دانشجویان بورسیه در این جلسه گفت: دكتر لاریجانی اعلام کرد در بحث بورسیه‌ها اصل بر صحت کاری است که در گذشته انجام شده مگر آن‌که ثابت شود قانون را مراعات نکرده‌اند که در این صورت از مجاری قانونی باید بررسی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بحث انتصابات نیز لاریجانی معتقد بود باید افرادی سر کار بیایند که به معنای واقعی معتدل باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضاً شاهد محیط‌های تنش‌زا در دانشگاه‌ها هستیم که باید از ادامه این روندها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسی موضوع نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: اصلاح‌کنندگان معتقد بودند روندی که برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده اشتباه است، البته رئیس‌جمهور هم خواستار توقف این روند شده بود. وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در اين باره اعلام کرد که این روش به گونه‌ای است که من به طریقه الکترونیکی مشاوره می‌گیرم.

وی افزود: یکی از استیضاح‌کنندگان اعلام کرد وقتی شما رأی می‌گیرید یا باید نظر را اعمال کنید که در این صورت دانشگاه را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌دهید یا اعلام نمی‌کنید که در نتیجه نیازی به مشاوره نیست.

جعفری تأکید کرد: استیضاح‌کنندگان معتقد بودند جایگاه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم‌گیری در مورد انتخاب روسای دانشگاه‌ها باید از طریق وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به رسمیت شناخته شود.

جعفری عنوان کرد: خواسته‌های استیضاح‌کنندگان بر مدار قانون و منطقی بود و حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد نیز در این خصوص تاکید کرد که خیلی از دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.
 اخبار سیاسی -مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------