آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

بی‌اطلاعی هیئت نظارت از شکایت علیه مطهری



اخبار,اخبارسیاسی, شکایت علیه مطهری


اخبار سیاسی - بی‌اطلاعی هیئت نظارت از شکایت علیه مطهری

 تندروهای اصولگرا هرازگاهي علي مطهري نماينده تهران را سيبل انتقادات و هجمه‌هاي خود قرار مي‌دهند. حال اين هجمه رسانه‌اي باشد يا تحت عنوان شكايت از نماينده تهران به كميسيون نظارت بر رفتار نمايندگان. جهان‌نيوز در مطلبي نوشت كه بعد از اظهارات علی مطهری در نجف‌آباد در خصوص رفع حصر، ‌برخی نمایندگان مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شكایت كردند. نمایندگان این اظهارات و رفتارهای مطهری را دور از شأن نمایندگی‌اش دانسته و به همین خاطر از وی شكایت كردند.

گفتنی است تعدادی از نمایندگان مجلس پای نامه شكایت از مطهری را امضا كرده‌اند. اما آرمان در گفت‌و‌گو با عوض حيدر‌پور عضو كميسيون نظارت بر رفتار نمايندگان مطلع شد كه اعضاي اين كميسيون هيچ اطلاعي از شكايت ادعايی برخي رسانه‌ها ندارند. پیش از این نیز چند شكایت در خصوص برخي سخنان علی مطهری از سوی نمایندگان مجلس، معاون‌اول رئیس‌جمهور سابق،‌ حامیان احمدی ن‍ژاد و قوه قضائیه هم به ثبت رسیده است.

 حاميان احمدي نژاد عليه مطهري
در مجلس هشتم برخی از حامیان احمدی‌نژاد در مجلس از علی مطهری شكایت كرده بودند. چرا كه وی تا مرز استعفا پیش رفت و خواست از نمایندگی مجلس كناره‌گیری كند زیرا به گفته او هیات‌رئیسه مجلس حاضر نبود طرح سوال از رئیس‌جمهور را به مرحله اجرا بگذارد. همچنین تعدادی از نمایندگان نیز به علت اظهارات مطهری به مجلس هشتم، با جمع‌آوری امضا از نمایندگان در صحن علنی به دستگاه قضایی شکایت کردند تا مطهری به سبب اظهاراتش مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.از سویی دیگر محمدرضا نادری وکیل شخصی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم نیز پیشتر اعلام كرده بود محمدرضا رحیمی از علی مطهری نماینده تهران در مجلس به دلیل طرح شایعه بازداشت وی شکایت کرد.

به‌رغم ادعاهاي برخي از سايت‌ها عزيز اكبريان ديگر عضو كميسيون نظارت بر رفتار نمايندگان نیز از شكايت نمايندگان مجلس به اين كميته اظهار بي‌‌اطلاعي كرد. وی در گفت‌وگو با آرمان گفت: به نظر نمي‌آيد علي مطهري تخلفي را انجام داده باشد ما اطلاعي از اين شكايت فعلا نداريم.

طرح نظارت بر رفتار نمايندگان از كجا آمد؟
پس از دیدار سال 89 نمایندگان با مقام معظم رهبری، ایشان بر وجود نظارت بر مجلس تأکید کردند، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس طرح نظارت بر نمایندگان را تدوین کرد که این طرح برای بررسی و کارشناسی دقیق‌تر به کمیسیون اصل 90 رفت و این کمیسیون طرح مذکور را با امضای 150 نفر از نمایندگان برای بررسی یک فوریت آن به صحن علنی داد اما وکلای ملت در صحن، تنها 79 رأی به فوریت این طرح 150 امضایی دادند و عادی بررسی شدن طرح نظارت بر مجلس را بر فوری بررسی شدنش ترجیح دادند.

 

همچنین هیات‌رئیسه مجلس برای بررسی دقیق‌تر طرح تصمیم به تشکیل کمیسیونی مشترک از اعضای کمیسیون‌های اصل 90، آیین‌نامه داخلی و حقوقی و قضایی گرفت و طرح نظارت بر مجلس را به این کمیسیون ارسال کرد. کمیسیون مذکور نیز پس از چندی، طرح را برای بررسی کلیات و جزئیاتش در صحن علنی به هیات‌‌رئیسه تقدیم کرد اما هیات‌رئیسه پس از موافقت نمایندگان با کلیات طرح نظارت مجلس بر رفتار وکلای ملت، آن را برای رسیدگی به بیشتر، دو شوری کرده و مجدداً به کمیسیون مشترک فرستاد.

کمیسیون مشترک بررسی طرح نظارت نیز طرح را مورد رسیدگی قرار داده و چندی پیش برای رسیدگی به جزئیات آن در جلسات علنی به هیات‌رئیسه ارائه داد. بهارستان‌نشینان نیز پس از 5روز بررسی مستمر، پرونده طرح نظارت بر مجلس را در صحن علنی بستند و بر این اساس، طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان به شورای نگهبان رفت تا با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی تطبیق داده شود.

اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------