آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

افشای روابط پنهانی جریان اقتصادی «مشایی» و «مرد پشت پرده سیستم بانکی» !



اخبار,اخبارسیاسی,بزرگترین بدهکاران بانکی کشور

 

 اخبار سیاسی - قسمت اول /
افشای روابط پنهانی جریان اقتصادی «مشایی» و «مرد پشت پرده سیستم بانکی» !

این فرد مرموز و مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور که هرگز تمایلی به دیده شدن ندارد و از حضور در رسانه ها ابا دارد، در دولت احمدی نژاد از مقامات ارشد بانک مرکزی بود ، اما همواره - مانند امروز - حضور در مشاغلی ارشد جز «ریاست» را می پذیرد تا در پشت صحنه ، به اقدامات خود ادامه دهد.

پس از آنکه اسفندیار رحیم مشایی در دولت دهم، تصمیم به فعالیت سنگین اقتصادی برای تامین بودجه  فعالیتهای غیرمعمول سیاسی خود گرفت و از «مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور» - که آن ایام از مقامات ارشد بانک مرکزی بود - به دلیل نفوذ بی نظیرش در اقتصاد کشور کمک خواست ، این جریان مرموز برای نخستین بار در دولت دهم اعلام موجودیت کرد.

به گزارش انتخاب  ؛ در قدم نخست و در نیمه دوم سال 89 ، این دو تن (مشایی و این مرد مرموز سیستم بانکی کشور) با انتخاب «ر - پ» به سمت مدیرعاملی یک بانک دولتی ، تیم اقتصادی خود را در یکی از شرکت های زیر مجموعه ی همان بانک، مستقر کردند.

این افراد که همگی نیروهای مشترک مشایی و «این مرد مرموز سیستم بانکی» هستند ، اعمند از : م . ع . ی / ک . پ / م . ف  / خ . ف/ ک. ف/ الف. ن/ ن. س/ ن. ط/ ک . ت / غ . ت . ج / و ....  .

این افراد، عمدتاً در بنگاه های اقتصادی بزرگ نظیر شرکت سرمایه گذاری الف ، سیمان . ه / لیزینگ. الف ، ساختمان الف/ پ. الف/ و تامین سرمایه مشغول به کار شدند و حتی اینک نیز - با فشارهای این مرد مرموز سیستم بانکی - در مسئولیت های خود باقی مانده اند!

به طور مثال ، «ن . ط» که از نزدیکان «مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور» و همچنین از وابستگان مدیر عامل کنونی این بانک دولتی است به همراه فردی دیگر از عوامل همین جریان، شرکتی را به نام زرین . ت . پ تاسیس کردند که از سال 89 ، بیش از 1100 میلیارد تومان کالای اساسی مثل شکر ، برنج ، روغن و ... خریداری کردند. نکته ی جالب آنکه 500 میلیاردتومان از این خریدها از مدلل یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور بوده است و سود حاصل از این معامله ، بالغ بر 200 میلیاردتومان برآورد شده است.

شرکت مذکور به مدیریت «ن . ط» حدود ده شرکت زیر مجموعه در کشورهای همسایه ایران ثبت کردند و سپس با مشارکت «سعید العقیلی» و دو شریکش «ن. س» و «م . ن» به خرید و فروش نفت و فرآورده های نفتی پرداختند.

در این معامله، ضمانتنامه ی 500 میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری الف از طریق یک بانکی دولتی صادر و سپس به شرکت ملی نفت داده شد و پس از آن نفت را برای فروش به شرکت اماراتی زرین . ت . پ تحویل می دادند . با این حال، برآورد حاصله حکایت از آن دارد که در سه ماه نخست، 200 میلیاردتومان توسط این سه تن (یاران نزدیک مرد مرموز سیستم بانکی کشور و مشایی) سوء استفاده شد!

این جریان مرموز و کاربلد ، با انتصاب «ج» (یک نیروی بازنشسته) به سمت مسئول نظارت و ارزیابی همان شرکت سرمایه گذاری ، سعی کردند مانع پخش خبر این سوءاستفاده های کلان شوند!

نکته ی قابل توجه آنکه بسیاری از نیروهای مشترک مشایی و این مرد مرموز سیستم بانکی، اینک و با استقرار دولت یازدهم و برخلاف تاکیدات دلسوزانه رییس جمهور، همچنان در راس بانک های کشور قرار دارند. به طور مثال ، ( ک . ت ) که به لحاظ سیاسی متعلق به منتهی الیه یکی از جریان های چپ کشور است ، با حمایت ویژه مشایی و سپس فشارهای «مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور» به سمت یکی از مهمترین بانک های کشور منصوب شده است.

این فرد مرموز و مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور که در ایام دولت دهم بازداشت نیز شده بود، همواره و در دولت های گذشته - مانند امروز - حضور در مشاغلی ارشد جز «ریاست» را می پذیرد تا در پشت صحنه ، به اقدامات ویژه ی خود ادامه دهد.

ادامه دارد...
اخبار سیاسی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------