آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دور تازه جوسازي عليه وزير علوم كليد خورد



اخبار,اخبار سیاسی,استیضاح کنندگان  فرجی‌دانا

 

 اخبار سیاسی - توسط وزير علوم دولت احمدي‌نژاد؛
دور تازه جوسازي عليه وزير علوم كليد خورد

 خبرگزاری تسنیم در دور تازه جوسازي عليه وزير علوم به نقل از يك عضو بسیج دانشجویی، نوشت: آقای زاهدی بر این باورست که بعد از این یک ماه مجلس رأی قاطعی به استیضاح وزیر علوم خواهد داد! خبر مذكور كه حاوي نقشه‌ها و سطح انتظارات وزير علوم دولت احمدي‌نژاد از وزير روحاني دارد را در زير مي‌خوانيد:

جلال خالقی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به جلسه امروز این شورا با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی در مورد وضعیت یک سال اخیر وزارت علوم و انتصابات مشکل‌دار، نگرانی‌هایی داشتیم که به همین منظور امروز با آقای محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیداری داشته و در این جلسه دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

 

آقای زاهدی در این جلسه متذکر شد که من بسیاری از صحبت‌ها را نمی‌توانم بگویم، چرا که جایگاه بنده جایگاه رئیس کمیسیون است و رئیس کمیسیون باید جایگاه اعتدالی داشته باشد(!) البته آقای زاهدی با اکثر نظرات ما موافق بود.

خالقی اظهار داشت: ابهاماتی برای ما وجود داشت و اصل اینکه آقای فرجی‌دانا رأی آورده بود، برای ما جای سؤال بود و آقای زاهدی به ما گفت که شرایط و نگرانی‌هایی وجود داشته است و نهایتاً قبل از اینکه وزیر رأی بیاورد با وی صحبت شده و در جلسه‌ای که با حضور فرجی‌دانا و نمایندگان برگزار شده بود، بند به بند تهدیدها و فرصت‌های داخل دانشگاه‌ها را قبل از جلسه رأی اعتماد به وی گوشزد کرده بودیم.

 

رئیس کمیسیون آموزش اعلام کرد که "آقای وزیر فعلی تمام این مسائل را تأیید کرده بود که این مسائل دغدغه‌های مشترک من نیز هست و در مورد آن اقدام می‌کنم و اجازه نمی‌دهم که انتصابات معناداری در فضای دانشگاه‌ها ایجاد شود که امکان دارد دانشگاه‌ها را به سمت و سوی دیگری ببرد". نکته مهم این است که آقای فرجی‌دانا در گذشته این موضوعات را قبول کرده، اما بعداً اجرا نکرده و عدم اجرای تعهد غیراخلاقی است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: آقای زاهدی در مورد استیضاح وزیر علوم اعلام کرد که "بحث من، دلسوزان و مجلس بحث تغییر فرد نیست. من این را متذکر می‌شوم که با تغییر شخص آقای وزیر مشکل ما حل نمی‌شود. مضاف بر اینکه شخص وزیر علوم به معنی واقعی کلمه تدارکاتچی این وزارتخانه است و متأسفانه شورای سه تا چهار نفره‌ای‌ خارج از چارت رسمی وزارت علوم فعالیت دارند."

خالقی ادامه داد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این نشست خاطرنشان کرد که "این شورا در عمل برای وزارت علوم تصمیم می‌گیرد و وزارتخانه را به سمت و سوی خطرناکی می‌برد و آقایان نیز قبل از گرفتن رأی اعتماد وزیر به وی گفته بودند که اگر فضا را کنترل نکنید به سمت غیرقابل کنترلی خواهد رفت، اما آقای فرجی‌دانا گفته بود جلوی حرکات این چنینی را خواهم گرفت". آقای زاهدی گفت که "وضعیت استادانی که مشکلات اخلاقی داشته‌اند و در این چند ماه به همان دانشگاه آمده و به آنها دفتر کار داده شد به وزارت علوم منعکس شد، اما عکس‌العملی از جانب آنها نشد."

وی افزود: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این جلسه می‌گفت "متأسفانه وزارت علوم بر مسائل این چنینی خیلی بی‌تحرک و بی‌تفاوت است و این موضوع در زمینه دانشجویانی که پرونده ضدانقلاب یا عضویت در پژاک داشته‌اند نیز به وزیر گفته شده و به وی فرصت زیادی دادند، اما اقدامی دیده نشد".

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ اظهار داشت: آقای زاهدی گفت که "دو هفته‌ای که بحث استیضاح جدی شده تازه تحرکاتی در وزارت علوم می‌بینیم که آنها نیز امیدبخش نیست". متأسفانه فضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خوب نیست، چرا که در مورد نحوه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها نص صریح قانون وجود دارد، اما آقایان این قانون را دور زده‌اند و حتی آقای رئیس‌جمهور به دلیل این حرکت نادرست وزیر علوم به وی عتابی کرد که از این اقدامات دست بکشد، اما وزیر به صحبت آقای رئیس‌جمهور توجهی نکرد. لذا امیدی نداریم که وی تغییر مشی بدهد.

وی ادامه داد: وقتی از نمایندگان پرسیدیم که موضوع دادن فرصت به وزیر چیست، آنها گفتند که "ما نسبت به موضوع حسن نیت داریم و برای اثبات این حسن نیت است که این فرصت را دادیم و می‌خواهیم مشکل حل شود. بحث ما این نیست که با شخصی حب و بغض داشته باشیم" و نمایندگان می‌گفتند که "ما که دستی در کار داریم، امیدی نداریم که در این یک ماه نیز تغییر خاصی حاصل شود".

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ یادآور شد: آقای زاهدی بر این باور بود که بعد از این یک ماه مجلس رأی قاطعی به استیضاح وزیر علوم خواهد داد که اگر وی موارد قانونی که به وی تذکر داده شده را برآورده نکند آن رأی قاطع و یکپارچه پیغام دارد و دولت می‌تواند مطمئن باشد که مجلس به شدت حساسیت و دقت ویژه در مورد گزینه بعدی وزارت علوم خواهد داشت.


اين در حاليست كه «حجت الله درویش پور» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته بود: آغاز استیضاح وزیر علوم به اصرار نمایندگان بر این سوال خود که چرا دانشجویان ستاره دار به تحصیل بازگشته اند ، باز می گردد.

وی با بیان اینکه مسوولین وزارت علوم در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافتند و درباره دلایل بازگشت دانشجویان ستاره دار به تحصیل توضیحاتی ارایه و نمایندگان را قانع کرده اند، خاطر نشان کرد: بعد از اینکه دیدند در این زمینه نمی شود سنگ اندازی کرد، به سراغ بهانه عزل و نصب ها رفتند و در موضوع بورسیه ها متمرکز شدند که البته درباره عزل و نصب ها نیز پس از توصیحات وزیر علوم قانع شدند.

نماینده ایذه و باغ ملک تصریح کرد: اما پس از اینکه وزارت علوم بورسیه ها را غیرقانونی اعلام کرد، برخی از دوستان در مجلس برافروخته شدند و گفتند که وزارت علوم نباید در این زمینه که چرا در گذشته این افراد با ضابطه یا رابطه بورسیه شده اند یا خیر ورود پیدا می کرد، زیرا این موضوع در گذشته اتفاق افتاده و به اتمام رسیده است. وی ادامه داد: در اسامی بورسیه های غیرقانونی، نام برخی نمایندگان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث فشار و استیضاح علیه وزیر علوم شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته با صحبت ها و جلساتی که رییس مجلس با وزیر علوم و برخی نمایندگان استیضاح کننده داشت، قرار شد به وزیر علوم یک ماه فرصت داده شود تا تعاملاتی صورت گیرد و باید وزارتخانه روشن کند که به دنبال چه هدفی در زمینه بورسیه ها است.

وی خاطرنشان کرد: عده ای هنوز بر استیضاح اصرار دارند، اما در یک ماه آینده باید دید که چه اتفاقی برای استیضاح وزیر علوم رخ خواهد داد. درویش پور خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد هر موضوعی که به ضرر وزیر علوم است، مطرح شود، باید تمامی موضوعاتی هم که به نفع وی می باشد عنوان شود تا نمایندگان تصمیم نهایی را بگیرند؛ شاید در زمان استیضاح دیدگاه های برخی اصرارکنندگان بر استیضاح وزیر ، عوض شود. وی به نمایندگان استیضاح کننده توصیه کرد که استیضاح وزیر علوم را پیگیری نکنند تا این موضوع ختم به خیر شود.

 اخبار سیاسی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------