آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

حکومتی کردن برخی کارها موجب بی‌تفاوتی مردم می‌شود



اخبار,اخبارسیاسی ,منتجب‌نیا

 
 اخبار سیاسی - منتجب‌نیا :
حکومتی کردن برخی کارها موجب بی‌تفاوتی مردم می‌شود

متاسفانه ما در کشور از ترس اینکه اگر به مردم اجازه راهپیمایی بدهیم ممکن است آنها چند شعار علیه ما نیز بدهند، جلوی همه چیز را بسته‌ایم در حالیکه بدترین جنایت‌ها در دنیا صورت می‌گیرد و همه کشورها حرکتی انجام می‌دهند، اما ما آن را موکول به بعد از نماز جمعه و یا روز قدس می‌کنیم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که نباید همه تحرکات مربوط به محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را موکول به بعد از نماز جمعه و روز قدس ‌کنیم.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به جنایات اخیر در غزه گفت: مسئله مظلومیت مردم غزه موضوعی است که کسی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و به سادگی از آن عبور کند.

وی افزود: اینکه ما باید در اعیاد و وفات و تظاهرات‌ها منتظر بمانیم تا از ناحیه نهادهایی مجوز گرفته و برنامه‌ریزی و مدیریت شویم، مشکلاتی را ایجاد کرده است كه یكی از این مشكلات این است كه مردم با خود فکر می‌کنند که لازم نیست ما کاری انجام دهیم. بلکه حکومت خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه باید بگذاریم مردم آزادانه کارهای مربوط به خود را انجام دهند، گفت: متاسفانه ما در کشور از ترس اینکه اگر به مردم اجازه راهپیمایی بدهیم ممکن است آنها چند شعار علیه ما نیز بدهند، جلوی همه چیز را بسته‌ایم در حالیکه بدترین جنایت‌ها در دنیا صورت می‌گیرد و همه کشورها حرکتی انجام می‌دهند، اما ما آن را موکول به بعد از نماز جمعه و یا روز قدس می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در کشور عده‌ای احزاب را به رسمیت نشناخته و آنها را ستون پنجم می‌دانند این انتظار وجود ندارد که آنها به فکر محکوم کردن جنایت‌های منطقه و دنیا باشند. در ابتدای پیروزی انقلاب حزب جمهوری اسلامی قدرتمندانه بسیاری از حرکت‌ها را ساماندهی می‌کرد ولی امروز احزاب آنچنان محدود شده‌اند که نمی‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در ماه رمضان مصادف با جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) ما شاهد بودیم که برخی از گروه‌ها درصدد برگزاری جشن بودند اما جلوی آنها در برخی شهرها گرفته شد. حتی در اصفهان و در یک ساختمان مربوط به خانه کارگر اجازه افطاری به نیروهای اصلاح طلب داده نشد و آنها به ناچار افطاری خود را در یک زیر زمین برگزار کردند.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های اثر گذار، رسانه‌ها و احزاب می‌توانند مردم را برای حضور در صحنه‌ها برای محکوم کردن جنایت‌های مختلف ترغیب کنند، گفت: همه این وظایف بر دوش دولت‌ها نیست اما برای این کار باید از سانسور و محدودکردن مردم دست برداشت تا احزاب نیز وظایف ذاتی خود را انجام دهند و دنیا متوجه شود که مردم غزه تنها نیستند.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه صرف بیانیه دادن در مورد جنایت‌های منطقه و دنیا کارساز نخواهد بود، گفت: بیانیه کمترین و حداقل کاری است که می‌توانیم در مورد این جنایات سنگین انجام دهیم. حکومتی کردن همه کارها باعث شده که مردم و فعالان سیاسی احساس بی تفاوتی کنند.

 اخبارسیاسی - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------