آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

شکایت مرتضوی از لاریجانی "در جریان" است



اخبار,اخبارسیاسی,شکایت مرتضوی از لاریجانی


 اخبار سیاسی - شکایت مرتضوی از لاریجانی "در جریان" است

ایوبی یزدی می گوید در جریان جزئیات پرونده شکایت مرتضوی از لاریجانی هست و از روالی که پرونده طی کرده است باخبر است اما چون اطلاعات در دادسرا محرمانه است ترجیح می دهد در مورد این پرونده هم حرفی نزند اما می گوید: «پرونده در جریان است.»

تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که از تیر سال 92 در مجلس آغاز شده بود، چند ماهی است به پایان رسیده و گزارش این تحقیق وتفحص برای رسیدگی به شعبه 15  دادسرای کارکنان دولت فرستاده شده است.

متهم ردیف اول تخلفات تامین اجتماعی "سعید مرتضوی" رییس سابق این سازمان است. بعد از ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به دادسرای کارکنان دولت شکایت های خصوصی از این پرونده هم آغاز شد. سه وکیل دادگستری، جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار و بسیاری از کارگران شرکت ها و کارخانه های کشور به عنوان بیمه شدگان این سازمان  از مرتضوی شکایت کردند.


شاکیان خصوصی مرتضوی به اتهام ارتشا،خیانت در امانت، اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی از او شکایت کرده اند.

چندی پیش وکیل مدافع کارگران شاکی از مرتضوی از پایان رسیدگی به پرونده تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.  مصطفی ترک همدانی به خبرگزاری ایرنا گفت:«در خصوص پرونده سازمن تامین اجتماعی احضاريه پيش‌تر براي وي ارسال شده بود اما مقرر شده رييس سابق سازمان تامين اجتماعي بعد از ماه مبارك رمضان در دادسرا حضور يابد و تفهيم اتهام شود و به اتهامات پاسخ گويد.»

این درحالی است که سعید ایوبی یزدی وکیل مرتضوی به "تدبیر" می گوید«از احضار موکلش به دادگاه بی اطلاع است» او توضیح می دهد:«این صحبتی بوده که آقای ترک همدانی داشته اند و من نمی دانم اصلا روی چه حسابی و با چه اطلاعاتی این موضوع را اظهار کرده اند اما من از احضار موکلم بعد از پایان ماه رمضان برای بررسی و تفهیم اتهام در مورد پرونده سازمان تامین اجتماعی بی خبر هستم.»


او در مورد زمان دقیق احضار سعید مرتضوی به دادگاه هم اظهار بی اطلاعی می کند و در مورد جزئیات پرونده توضیحی نمی دهد.
 
ایوبی یزدی به "تدبیر" می گوید:« من وکیل آقای مرتضوی در پرونده هایی هستم که خود ایشان شاکی هستند.» او در پاسخ به این سوال که پرونده شکایت توامان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی از یکدیگر به دنبال پخش فیلمی در مجلس به کجا رسیده است هم اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید «نمی دانم این پرونده در چه مرحله ای است و چه اقداماتی تا کنون انجام شده است.»

او توضیح می دهد که در جریان جزئیات پرونده شکایت مرتضوی از لاریجانی هست و از روالی که پرونده طی کرده است باخبر است اما چون اطلاعات در دادسرا محرمانه است ترجیح می دهد در مورد این پرونده هم حرفی نزند اما می گوید: «پرونده در جریان است.»

پرونده شکایت هم زمان فاضل لاریجانی و مرتضوی از یکدیگر از زمانی که احمدی نژاد بهمن سال 91 در جریان استیضاح وزیر کار دولتش فیلمی از جلسه دو نفره مرتضوی با فاضل لاریجانی نشان داد که بعد از آن فاضل لاریجانی از مرتضوی شکایت کرد و بعد از آن هم مرتضوی از لاریجانی شاکی شد و قرار شد این دو شکایت همزمان رسیدگی شود. پرونده ای که چهار جلسه در دادسرای کارکنان دولت بررسی شده است و وکیل مرتضوی در مورد این پرونده هم می گوید« اطلاعاتش محرمانه است.»

اما پر سر و صدا ترین پرونده مرتضوی مربوط به جنایت کهریزک است.مرتضوی در جریان کشته شدن محسن روح الامینی،امیر جوادی فر و محمد کامرانی در سال 88 به معاونت در قتل و بازداشت غیر قانونی متهم شد. سال گذشته احکام اولیه برای متهمان پرونده جنایت کهریزک صادر شد و مرتضوی به اتهام بازداشت غیر قانونی به انفصال دایم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. او همچنین به پرداخت 200 هزار تومان جریمه نقدی در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع موظف شد.

اما پرونده جنایت کهریزک به دلیل اعتراض شاکیان به حکم صادر شده و همچنین شکایت خانواده محسن روح الامینی از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل بعد از گذشت 5 سال همچنان باز است.

شکایت ها از مرتضوی اما به همین اتهامات ختم نمی شود رد پای مرتضوی در پرونده معروف پالیزدار هم خودنمایی می کند.پرونده ای که سال 87 با بازداشت عباس پالیزداراز اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه به دلیل سخنرانی در مورد فسادهای بعضی مقامات نظام آغاز شد. بازداشت و نگهداری او که به حکم سعید مرتضوی صورت گرفت و پیش از انفصال دایم از قضاوت در جریان پرونده جنایت کهریزک به دلیل شکایت افراد مرتبط با این پرونده تعلیق شد. بعد از آن هم وکلای پالیزدار از مرتضوی به دلیل نشر اکاذیب و افترا دوباره شکایت کردند.

شکایت ها از سعید مرتضوی همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی هیچ کدام از آن ها همچنان مشخص نیست. وکلای او از جزئیات پرونده های مربوط به او حرفی نمی زنند و مرتضوی در حالی که دوران "انفصال از خدمت" اجباری اش را طی می کند این روزها در دانشگاه آزاد تهران شمال درس "قضاوت" می دهد.
 اخبار سیاسی - تدبیر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------