آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آدرس خاوری در کانادا در جیب چه کسی بود؟ چه کسی نمی خواهد خاوری به ایران نیاید تا پرده ها کنار نرود؟



اخبار,اخبار


 اخبار سیاسی - آدرس خاوری در کانادا در جیب چه کسی بود؟ چه کسی نمی خواهد خاوری به ایران نیاید تا پرده ها کنار نرود؟

 «مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور» (یار نزدیک رحیم مشایی) در ابتدای روی کار آمدن دولت نهم تلاش بسیاری کرد تا «خاوری» را به ایران بازگرداند. اما خاوری درخواست وی را رد کرد و گفت که خود را بازنشسته کرده است.

در گزارش پیشین «انتخاب»، به ماجرای «تلاش مرد پشت صحنه سیستم بانکی برای بازگرداندن خاوری از کانادا در زمان دولت نهم» اشاره شد که باعث شد بسیاری از مخاطبان «انتخاب»، خواستار انتشار گزارشی دقیق تر در این مورد شوند.

 «مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور» (یار نزدیک رحیم مشایی) در ابتدای روی کار آمدن دولت نهم تلاش بسیاری کرد تا «خاوری» را به ایران بازگرداند. اما خاوری درخواست وی را رد کرد و گفت که خود را بازنشسته کرده است.

با این حال، «مرد پشت پرده سیستم بانکی» ناامید نشد و با فرستادن یکی از دوستانش به کانادا (آقای «ت» که اینک نماینده مجلس است) باعث شد «محمود خاوری» متهم فساد سه هزار میلیاردی به ایران بازگردد و مدیرعامل بانک ملی ایران شود.

حال و در شرایط فعلی که کانادا رسماً اعلام کرده حاضر به استرداد خاوری است ، مشخص نیست واکنش این جریان های پشت پرده چه خواهد بود و آنان چه تلاش و تکاپویی را آغاز کرده اند که همواره امیدها در مورد بازگرداندن «خاوری»، به یاس تبدیل می شود؟ آیا آنان نیز خیرخواه ملتند و انتظار بازگشت او را می کشند یا در تلاشند با برقراری لابی های خاص، مانع استرداد خاوری به کشور شوند؟ چرا برخی که حتی آدرس دقیق خانه مجلل خاوری را روزهای نخست فرار مدیرعامل وقت بانک ملی داشتند ، ترجیح دادند سکوت کنند؟ چرا برخی نمی خواهند او به ایران بازگردد تا پرده ها کنار برود؟ مگر سپردن «خاوری» به دست دستگاه قضا، چه چیزی را افشا می کند که برخی هم و غم خود را در نیامدن وی می دانند؟!

این فرد (مرد پشت پرده سیستم بانکی) که سابقه بازداشت برای پرونده فساد سه هزار میلیاردی را در سابقه خود دارد و از قضا اینک مدعیست که رابطه مکدری به خاوری داشته است  ، نه تنها در دولت های نهم و دهم نیروهای خود را با توصیه مشایی در راس شرکت های سرمایه گذاری یک بانک دولتی گذاشت ، بلکه فشارهای وی باعث شده تعداد نسبتاً زیادی از این افراد ، بدون اطلاع مقامات بلندپایه دولت، همچنان با توصیه ی مشایی به این فرد، به فعالیت خود ادامه دهند یا در سمت دیگری به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند!

به طور مثال، شرکت سرمایه گذاری الف وابسته به یک بانک دولتی، حیاط خلوت این جریان در سالهای کنونی بوده است . در حال حاضر نیز، آقای «ه» دوست نزدیک مشایی و نیروی «مرد پشت پرده سیستم بانکی»، مدیرعامل این شرکت است، اما تقریباً همه فعالیت تحت نظر « ع . ی » است که او نیز از رئوس جریان ارومیه و از دوستان بسیار نزدیک مشایی و همان فرد خاص است!

البته اتفاقات مرتبط با این ابرشرکت، تنها نمونه کوچکی از اعمال نظرهای این شخص است. موارد متعدد و مشابهی نیز در سایر مراکز پولی و بانکی و اقتصادی وجود دارد که در خبرهای بعدی بعدی، متعاقباً اعلام خواهد شد.

 اخبار سیاسی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------