آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

نگاه وارثان‌ سیاسی عسگراولادي به دولت



اخبار,اخبارسیاسی,عسگراولادي


 اخبار سیاسی - نگاه وارثان‌ سیاسی عسگراولادي به دولت

روز گذشته حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه نشستی برگزار کرد. در ابتدای این نشست کلیپی از مرحوم حبیب‌ا... عسگر اولادی برای حاضرین در جلسه پخش شد تا ضمن یاد و خاطره موسس این حزب، برای اعضای شورای مرکزی حزب که حالا مویی سپید کرده واز قدیمی‌ترهای اصولگرایی به حساب می‌روند، جای خالی یار نزدیک امام(ره) احساس شود.

اما همه اینها به کنار، در کلام و محتوای سخنان اعضای حزب چیز دیگری آشکار بود. یادگار عسگر اولادی در میدان بهارستان کم کم در حال تغییر است و بعید نیست روزگاری برسد که دیگر رنگ و بویی از موسسش و توصیه‌هایش به ویژه در ماه‌های واپسین عمرش داشته باشد. موضع‌گیری جدی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره انتصاب برخی نیروهای اصلاح‌طلب در دولت یازدهم و... به روشنی مشخص ‌کرد که نگاه فراجناحی موسس حزب با وارثان متفاوت است.

 

جایی که محمدنبی حبیبی صراحتا اعلام کرد: « معتقدیم کفه اصلاح‌طلبان بسیار سنگین‌تر از اصولگرایان است، اما توصیه می‌کنیم که از ورود فتنه گران به دولت جلوگیری کنند که البته این مورد هم بسیار رعایت نشده است.» البته او در بخش دیگری از سخنانش نیز بر حمایت از دولت تاکید کرد تا بگوید که حزب موتلفه همچنان می‌خواهد اصولگرایی میانه‌رو باقی بماند. اسدا... بادامچیان، نایب‌رئیس حزب موتلفه دومین ناطق این نشست بود.

 

سخنانی متمرکز بر فعالیت احزاب و به دور از فضای سیاسی با محور تاکید بر ضرورت وجود احزاب و بازنگری هرچه سریعتر قانون احزاب که بدون تب و تاب خبرنگاران به پایان رسید تا حمیدرضا ترقی دیگر عضو شورای مرکزی آخرین سخنران جلسه نطق خودش را ایراد کند.

 

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه در این سخنرانی با تاکید بر حمایت و اعتماد نسبت به تیم مذاکره کننده خواسته برخی از جناح‌های اصولگرایی از تیم مذاکره کننده مبنی بر ترک میز مذاکرات را مردود دانست و صریحا گفت: دولت از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات نترسد چون ما می‌دانیم بی‌نتیجه ماندن مذاکرات به دلیل رفتار غرب، آمریکا و لابی صهیونیسم است. سخنانی که با سکوت معنادار رسانه‌های اصولگرا رو به رو شد و آنان را از پرسیدن سوالات در جلسه منصرف کرد.


 کفه اصلاح‌طلبان بسیار سنگین‌تر از اصولگرایان است
حبیبی به موضع‌گیری‌های حزب نسبت به عملکرد دولت یازدهم هم پرداخت و تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی بنای خود را بر حمایت از دولت یازدهم قرار داده و ما معتقدیم که دولتی که رئیس جمهور آن از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ می‌شود، همه موظف به پشتیبانی از وی هستیم. ، دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: از موتلفه نباید انتظار داشت که مانند برخی گروه‌ها در تقابل با دولت یازدهم باشد، چرا که عده‌ای بی‌چون و چرا مداح دولت هستند و عده‌ای بی‌چون و چرا در حال چوب لای چرخ گذاشتن و عده‌ای کاری به کار دولت ندارند، اما ما جزء گروه چهارم هستیم که معتقد به پشتیبانی اصیل از دولت است. پشتیبانی اصیل دولت بودن یعنی از دولت حمایت و پشتیبانی کردن به صورتی که هیچگاه حق انتقاد از آن را از خود سلب نکنیم.

 

سخنان حبیبی درباره حمایت از دولت در نهایت به جایی ختم شد که او بحث انتصابات دولت روحانی را مطرح کرد و گفت: معتقدیم کفه اصلاح‌طلبان بسیار سنگین‌تر از اصولگرایان است، اما توصیه می‌کنیم که از ورود فتنه گران به دولت جلوگیری کنند که البته این مورد هم بسیار رعایت نشده است. تقابل با فساد اقتصادی و ریشه‌کن کردن آن نیز محور پایانی سخنان حبیبی بود؛ جایی که وی با تاکید بر ضرورت واگذاری امور اقتصادی به مردم و نظارت سیاستگذاران بر آن گفت: اگر فساد اقتصادی ریشه کن نشود، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد. 


 وجود تحزب در کشور را ضروری می‌دانیم
نائب‌رئیس حزب موتلفه دومین ناطق این جلسه بود. اسدا... بادامچیان در این سخنرانی به نقش احزاب و قانون احزاب و قیاس احزاب اسلامی با احزاب غربی پرداخت. وی در تشریح قانون احزاب و مسائل مختلف و پیش روی احزاب گفت: امیدواریم قانون احزاب در برنامه بازنگری مجلس و دولت بتواند مسئله تحزب برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی را در کشور محقق کند.

 

بادامچیان که پیش‌تر نیز در مصاحبه‌ها و نشست‌های مختلف مطبوعاتی بر نقش احزاب و اهمیت آن تاکید کرده بود، این بار هم خارج از این چارچوب سخنی نگفت و اعلام کرد: وجود تحزب در کشور را یک امر ضروری، عقلانی، علمی و تجربی می‌دانیم. البته نباید فراموش کرد که در جهان اسلام احزاب مذکور نمی‌توانند پایدار بمانند و نقش صحیحی از خود ایفا کنند. به گفته وی، حاکمیت نظام حزبی در نظام حکومت اسلامی میسر نیست و این به این دلیل است که در جمهوری اسلامی رهبری جامعه بر عهده ولی‌فقیهی است که در هیچ حزبی حضور ندارد، لذا حزب در این جایگاه نمی‌تواند در رأس قرار بگیرد.


 به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم
حمیدرضا ترقی آخرین سخنران این جلسه بود. «بدون تردید باید اقتدار جمهوری اسلامی سرلوحه سیاست خارجی کشور باشد.» این جمله‌ای بود که ترقی در بیان ضرورت استقلال گفت و در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست نرمش قهرمانانه تاکید کرد: باید اصل این سیاست در پیروزی ایران در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، حفظ کشور و نقض تحریم‌های ظالمانه دشمن رعایت شود. انتقاد از دیپلماسی دولت گذشته دیگر محور سخنان ترقی بود.

 

او با اشاره به فرصت سوزی‌های دولت گذشته، از مسئولان دولت کنونی خواست: باید با استفاده از فرصت بیداری اسلامی و ریاست جنبش عدم تعهد و تحولات کشورهای همسایه استفاده لازم را انجام دهیم و با دیپلماسی عمومی بتوانیم برای اهداف جهانی تلاش کنیم. چرا که معتقدیم تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی جز از راه گسترش دیپلماسی عمومی و بهره بردن از تمام ظرفیت‌های نظام از جمله احزاب در این راستا ممکن نیست.

 

حمایت از تیم مذاکره بخش دیگری از سخنان ترقی بود. تحولات اخیر منطقه و جنایات رژیم اشغالگر قدس آخرین محور سخنان رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی بود. ترقی با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با اقدامات رژیم اشغالگر قدس، آن را نشانی بر شکست اسرائیل از مقاومت خواند و تنها راه پیروزی را مسلح شدن سایر نیروهای فلسطین در کرانه باختری مقابل اسرائیل دانست.
 اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------