آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ترس سخنگوی قرن حجری ها از حمله به روحانی



اخبار,اخبارسیاسی, طرح شهرداری تهران

 

  اخبار سیاسی -   /کیهان به جای روحانی به مولاوردی حمله کرد/
ترس سخنگوی قرن حجری ها از حمله به روحانی

«مگر می‌شود 50 درصد جامعه را ترک کرد به بهانه‌های مختلف و حرف‌های قرن حجری»، جمله ای از حسن روحانی که سخنگویان قرن حجری ها را به صدا درآورده است.

به گزارش انصاف نیوز، روزنامه ی کیهان روز شنبه در بخش ویژه به این سخنان صریح به صورت غیر مستقیم واکنش نشان داد؛ شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان مورد حمله ی این روزنامه ی تندرو قرار گرفت.

این روزنامه که همزمان با شهردار قالیباف پس از 36 سال از انقلاب به فکر جداسازی زن و مرد رد ادارات افتاده، سوال هایی را برانگیخته است که آیا قرار است در جنجال ناشی از طرح این موضوعات، اتفاقاتی دیگر در حوزه های مثلا اقتصادی بیافتد و این جنجال ها پوششی برای انحراف افکار عمومی است؟

کیهان با تیتر «معاون رئیس جمهور یا حامی رسانه‌های ضد انقلاب؟!»، سعی کرد که سخنان رییس جمهور در این باره را نادیده بگیرد و نوشت: طرح شهرداری تهران در تکریم بانوان همکار این سازمان و جداسازی محل کار آنان با اختلاف‌نظر در محافل دولتی و حامیان آنها همراه شده است.

آنچه طرح تکریم نام گرفته، طرحی است که شهردار قالیباف برای تفکیک جنسیتی در شهرداری پیگیری می کند و شورای شهر به ویژه اعضای اصلاح طلب آن تاکنون در این باره موضع صریحی نگرفته اند.

خانم مولاوردی اخیرا گفته است: دولت با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مخالف است. طرح تفکیک جنسیت مورد تأیید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم با آن مخالف است. اگرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تأیید دولت نیست.

اما روزنامه ی کیهان تلاش کرده که انتشار مطلبی در سایت خبرآنلاین و روزنامه ی جمهوری اسلامی را در حمایت از تفکیک جنسیتی، به مخالفت برخی از زیر مجموعه های دولت تعبیر کند؛ تعبیری که مشخص نیست بر چه مبنایی و با چه منطقی اتفاق افتاده است؟

روحانی چه گفت؟
دکتر روحانی، رییس جمهور در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت:

بنده و آقای استاندار به فرمانداران، بخشداران، مدیران‌کل موکدا می‌گویم و از آن‌ها می‌خواهم تحت فشار هیچ جناح و حزب و گروهی قرار نگیرند؛ هر کس که شایسته‌تر بوده مفیدتر است او را به کار دعوت کنید فرقی هم بین این طایفه و آن طایفه، این مذهب و آن مذهب، بین مرد و زن وجود ندارد، هر کسی شایسته‌تر است باید کار را بردوش بگیرد، یک خانم تحصیلکرده باسواد مدیر بر چه مبنایی از شخصیتش علمش و مدیریتش ما استفاده نکنیم چون زن است باید برود خانه بنشیند و چون مرد است باید پشت میز بنشیند، کجای قرآن، اسلام و قانون این را گفته‌اند.

آنچه حق و شایسته است، این بوده که به مردم خدمت کند، معلم خوب، مدیر خوب، کارشناس خوب، استاد خوب هست، شما در مجلس شورای اسلامی ببیند مگر نمایندگان مرد کنار نمایندگان زن ننشسته‌اند، مگر قانون وضع نمی‌کنند، از مجلس اول بوده از خبرگان قانون اساسی بوده زن وجود داشت؛ امام(ره) خواستند این سنت‌های حسنه را بنیان‌گذاری کنند.

مگر می‌شود 50 درصد جامعه را ترک کرد به بهانه‌های مختلف و حرف‌های قرن حجری؛ البته زنان ما خودشان اهل حجاب و عفافند، خودشان مراقب هستند و می‌دانند این جامعه، جامعه اسلامی و اخلاقی است و خودشان مراعات می‌کنند و خودشان پیشتاز اخلاق هستند، اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید کار به مردم واگذار و دولت باید تسهیل کننده باشد.
 اخبار سیاسی - انصاف نیوز
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------