آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

متهم همچنان در دسترس نیست



اخبار,اخبار سیاسی,مرتضوی

 

مرتضوی این هفته به دادگاه می‌رود؟
اخبار سیاسی - متهم همچنان در دسترس نیست

متهم ردیف اول پرونده در دسترس نیست؛ به همین دلیل جلسات دادگاه مرتضوی به تعویق می‌افتد.

«مصطفی ترک‌همدانی» وکیل جمعی از کارگران در پرونده تامین‌اجتماعی به «ایرنا» گفته است: «قرار بود جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق تامین‌اجتماعی پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود و در این مدت شاید هر دو یا سه‌روز یک‌بار برای پیگیری و تعیین وقت در دادسرا حضور می‌یابم و با وجود اینکه پرونده برای تحقیقات مقدماتی در اختیار بازپرس قرار گرفته اما عدم ابلاغ احضاریه (به هر دلیل) موجب به‌تعویق‌افتادن در برگزاری جلسه رسیدگی شده است.»

 

او همچنین به «نسیم» گفته ‌است که متهمان پرونده سازمان تامین‌اجتماعی از جمله «سعید مرتضوی» باید طبق احضاریه در دادسرا حاضر شوند. اگرچه «رضا جعفری» وکیل «مرتضوی» پیش‌تر به «ایرنا» گفته ‌بود که ما هیچ احضاریه‌ای دریافت نکرده‌ایم، اما این بار نخست نیست که «مرتضوی» اعلام می‌کند که ابلاغیه‌ای دریافت نکرده است.

 

سال گذشته و در جریان پرونده شاکیان «پالیزدار» و «کهریزک» هم شاکیان و وکلایشان تقریبا همین شکایت را داشتند و از حاضرنشدن «مرتضوی» در موعد مقرر در دادگاه یا بازپرسی شاکی بودند. «مرتضوی» اما می‌گفت که جایی نرفته، تهران است و احضاریه‌ها هم به دستش می‌رسد یا مثلا با بازپرس صحبت کرده و گفته است که جلسه بعد می‌رود. با وجود همه اینها دیروز «ترک‌همدانی» گفته ‌است: «بنا به دستور مقام قضایی رسیدگی‌کننده مقرر شده وقتی را در این هفته تعیین و به وکیل متهم اعلام کنیم تا او به‌همراه موکل در جلسه حضور یابد که امیدوارم این زمان روز یکشنبه یا دوشنبه هفته جاری باشد.»«مرتضوی» پرونده‌های مختلفی در دستگاه قضایی دارد، از پرونده کهریزک تا قضیه پخش فیلم مجلس و پالیزدار.

 

بابت دوران مسوولیتش در سازمان تامین‌اجتماعی اما بیش از یک شکایت از او شده است، از گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس که به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده تا شکایت سه وکیل دادگستری، جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار و بیش از یک‌هزارنفر از کارگران شرکت‌ها و کارخانه‌های کشور به‌عنوان بیمه‌شده تامین‌اجتماعی. آنها شکایات خود را با اتهام اختلاس، خیانت در امانت، کلاهبرداری، ارتشا و رشاء، تحصیل مال نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی علیه متخلفان این پرونده و حتی بابک زنجانی که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، مطرح کرده‌اند.

 

«پیمان حاج‌محمودعطار» یکی از سه وکیل شاکی در پرونده اخیر «مرتضوی» هم درباره آخرین روند پرونده به «ایلنا» گفته‌ است: «پیش از تعطیلات عید فطر در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حاضر شدیم که بازپرس پرونده اعلام کرد «مرتضوی» را برای ارایه توضیحات به دادستانی احضار کرده است که قرار بود بعد از تعطیلات عید فطر در شعبه حاضر شود که از حضور وی در شعبه اطلاعی ندارم.» شاکی «سعید مرتضوی» گفته ‌است: «به بازپرس پرونده اعلام کردیم که برابر قانون، زمان و ساعت حضور متهم در دادسرا باید به وکلا و شکات ابلاغ شود تا طرفین دعوا در جلسه حضور داشته باشند ولی بازپرس در این خصوص توضیحی ارایه نداد.» «عطار» خواستار این شده است که پرونده‌های «سعید مرتضوی» که از زمان تشکیل برخی از آنها حدود پنج‌سال گذشته هرچه‌سریع‌تر و با قاطعیت از سوی دستگاه قضایی رسیدگی شود. 13 آذر سال 1392 بود که گزارش کمیته تحقیق‌وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌اجتماعی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

 

در گزارش کمیته تحقیق‌وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌اجتماعی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، پرداخت ۸۲میلیون‌تومان برای تشکر از پدر مرحوم «جوادی‌‏فر» از جیب سازمان تامین‌اجتماعی، پرداخت ۵۹‌میلیون‌تومان کارت هدیه به‌نام «ایتام» و «بیماران» که به پرسنل نهاد ریاست‌جمهوری داده شد آن‌هم در قالب «پاداش و جبران زحمات پرسنل نهاد و حوزه معاون اول» و پرداخت کارت‌های هدیه میلیونی به نمایندگان و پاداش‌های کلان به مدیران سازمان از مهم‌ترین موارد اتهامی او در گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس بود.

 

از همه مهم‌تر امضای «مرتضوی» بود که پای قرارداد ۱۷هزارمیلیاردتومانی فروش شرکت‌های زیرمجموعه سازمان به بابک زنجانی دیده می‌شد؛ فردی که در حال حاضر در اوین است و «رضا ضراب» همتای ترکش او را رییس خود خوانده بود. در نهایت 21 دی سال گذشته دادستانی تهران از رسیدگی به گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران اعلام کرده بود که گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌اجتماعی برای رسیدگی به یکی از شعب دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.
  اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------