آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

احمدی نژاد همه جا آدم چیده بود / فرقه سوم برای بچاپ بچاپ آمدند / در دولت قبل، کاسبی نکردند، غارت کردند/



اخبار,اخبارسیاسی,احمد ناطق نوری


 اخبار  سیاسی - احمد ناطق نوری:
فرقه سوم برای بچاپ بچاپ آمدند

ناطق نوری با اشاره به تحرکات زمامداران دولت قبل برای حضور در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری گفت: درآمد ما در آن هشت سال کم نبود. هرگز نفت بشکه ای 110 دلار نفروخته بودیم. نفت بشکه ای 5 دلار تا 15 دلار بود. الان هم در لایحه بودجه 90 دلار پیش بینی شده است. اما شانسی که دولت نهم و دهم داشت، قیمت یک باره بالا رفت و به 130دلار هم رسید. در این شرایط افرادی هم آمدند که غارت کردند. زیرا کاری که این افراد در این آب گل آلود کردند را کاسبی هم نمی توان نامید، غارت بود.

همزمان با یکسالگی دولت یازدهم، تعامل رئیس دولت با گروه ها و جناح های سیاسی و ویژگی هایی که شاید در هیچکدام از گروه های تعریف شده سیاسی کشور نگنجد، به عنوان مهمترین شاخصه این دولت به حساب می آید.تعاملی که با تاکید مقام معظم رهبری به تمام مسئولان و دست اندرکاران نظام فصل الخطابی قاطع برای عبور از بحران ها و چالش های داخلی مطرح است.

 

در همین راستا احمد ناطق نوری، نماینده هفت دوره مجلس و سیاستمدار انقلابی در گفتگویی با ایسکانیوز به پشت پرده هایی از هجوم فرقه ای جدید و ضرورت انسجام و اتحاد گروه های ارزشی می پردازد.

تولد فرقه ای جدید ، تفکرات یک شبه برخی گروه های سیاسی، همراهی و همفکری هاشمی رفسنجانی با رهبری، تخریب خاتمی در راستای اهدافی خاص، افشای یک اختلاس گر دیگر از دولت قبل، رسوایی دولت دهم در استخدام غیر قانونی 80 هزار نفر در وزارت نفت و ... از مهمترین محورهای این گفتگو است.

انسجام، راز موفقیت ایران
احمد ناطق نوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از دولت یازدهم، گفت: اگر ما منسجم و متحد باشیم در دنیا کسی نمی تواند برای ما مشکل ایجاد کند. روحانی از ابتدای آغاز کار خود تلاش کرد با همه جناح ها و گروه های سیاسی تعامل داشته باشد، اما برخی به هر نحوی می خواهند از این تعامل تعابیر متفاوتی داشته باشند و گره بر کار او بیندازند. با این حال سفارشات رهبری برای حمایت از دولت بسیار به جا بود و دلمان را خنک کرد.

به اعتقاد او ، یکی از آفت های کشور و انقلاب ما تفکرات یک شبه ای است که به وجود می آید که از سلایق افراد نشات گرفته و جنگ قدرت است نه کار سیاسی. جنگی که همیشه کشور را تضعیف می کند. در حالیکه نیاز جامعه ما وحدت و انسجام است، نه سلایق مختلف بی پشتوانه. اما اینکه برای اعمال این سلیقه گروه و دسته درست کنیم و به جان همدیگر بیفتیم این زمینه اختلاف و تشتت را ایجاد می کند. بنابراین باید سعی کنیم همه گروه ها را به هم نزدیک کنیم.

به خاطر منافع خودشان،جنجال آفرینی می کنند
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه وحدت در راس امور مسلمانان است، اظهار داشت: اگر ما مسلمانیم باید دقت کنیم که وحدت و انسجام داشته رمز موفقیت ماست و افرادی که نظریات و سلیقه های متفاوت با اصل اداره کشور دارند، می توانند در جمع خودشان مطرح کنند، نه اینکه جنجال و هیاهو به راه بیندازند. انصاف نیست که عده ای با حب و بغض و عداوت رفتار کنند و به خاطر منافع خود دیگران را تخریب کنند.

او با اشاره به سه آفتی که کشور را از مسیر اصلی دور کرده است، گفت: غیبت ، تهمت و دروغ سه آفت اصلی کشور است که هر روز بیشتر می شود. این روزها ، افرادی دوره افتاده اند و به دنبال متلاشی کردن جامعه هستند. با دروغ بلایی سر این مملکت آورده اند که جبران خسارت های آن بسیار سخت شده است.

یک کاسه ماست هم از کاله به من تعلق ندارد/ تهرانی ها برای خرید از برندها به نور می آیند
وی ادامه داد: در یک برنامه تلویزیونی که صندلی داغ نام داشت، به من گفتند شما پارتی بازی می کنید؟ گفتم بله. اگر کسی کاری داشته باشد دنبالش می روم و برای کسانی که در منطقه من می خواهند اشتغال ایجاد کنند آنقدر کمک می کنم که همه بگویند اینجا برای ناطق نوری است. مثل شرکت کاله. در حالیکه یک کاسه ماست هم از کاله به من تعلق ندارد. زیرا وقتی می گویم تلاش دارم به مردم منطقه و کشورم کمک کنم، دنبال منافع خودم نیستم. اما با این حال یک دنیا دروغ و تهمت برایم درست کردند. نمونه دیگر هتل نارنجستان بود که همه می گفتند برای ناطق نوری است.

 

اما در واقع این هتل تایم شیرینگ است و اصلا مالکیت مستقل ندارد. ولی من برای اینکه شهر نور یک هتل آبرومند داشته باشد تلاش زیادی کردم و در نهایت با تهمت های زیادی روبرو شدم. گرچه توجهی به این حرفها نکردم و به کار خود ادامه دادم. تا جایی که اگر 20 سال پیش به شهر نور که حوزه انتخابیه من است می آمدید این چهره را نداشت، اما الان بیشترین برندها آنجاست. آخر هفته تهرانی ها از آنجا خرید می کنند و بهترین تفریحگاه ها و طبیعت و دریا را دارد. زیرا من تمام هم و غمم کمک به رشد و پیشرفت گوشه ای از کشورم بود.

هاشمی و رهبری در هفته دو شب باهم شام می خورند
ناطق نوری با گلایه از دروغ گویی سیاسیون اذعان داشت: حرف و تهمت خیلی زیاد است. به خصوص در امور سیاسی دروغ زیاد گفته می شود. می گویند هاشمی برد و خورد . در حالیکه هاشمی رفسنجانی از اول وضعیت مالی خوبی داشت. سال 42 هاشمی هر روز یک پیراهن نو می پوشید. البته او فرد پرظرفیتی هم است و با این دروغ ها از میدان بیرون نمی رود و حتی سر سوزنی از رهبری جدا نمی شود.

 

اگر روزی برسد که همه رهبری را تنها بگذارند هم او آخرین نفری که پشت رهبر می ماند و او را تنها نمی گذارد. سال گذشته آقای هاشمی می خواست از شهر ما عبور کند و من گفتم از دره ییلاقی ما بگذرد. در همه صحبت هایی که داشتیم هیچوقت نگفت آقای خامنه ای. هر بار می گفت حضرت آقا. با این وجود که از نظر سنی بزرگتر از رهبری است و با هم رفیق شش دانگ هستند، اما همیشه جایگاه رهبری را در نظر می گرفت. در هفته دو شب با هم شام می خورند. اما برخی فقط نشسته اند و میدان غیبت را شلوغ کرده اند. البته این را هم باید گفت که مردم ما خیلی خوبند. اتفاقا دست اندرکاران میدان را خراب می کنند.

به گفته ی ناطق نوری، سیاه نمایی علیه بزرگان انقلاب و مسئولان خدمت کار، خیانت به اصل نظام است. زیرا وقتی از بیرون کسی ببیند که در مجلس و تلویزیون و رسانه ها همه مسئولان کشور از هم بد می گویند و یکدیگر را رسوا می کنند و به هم توهین می کنند، خواهند گفت آیا نظام اسلامی این است؟!

با لجن مال کردن دیگران سوار اریکه قدرت می شوند
او مجلس نهم را حاشیه پرورترین مجلس در ادوار خواند و گفت: در مجالس قبل نمایندگان منطقی تر برخورد می کردند. اولین مجلس خیلی خوب بود. هر چه می گذشت شل می شد. الان هم رسیده به اینجایی اوضاع خیلی بد است.

مجلس سوم با وجود فضای سیاسی تفرقه افکنی و برچسب زنی نداشت
در مجلس اول یک عده مجتهد بودند. خود آقای خامنه ای نماینده مجلس بود. همه استخوان خرد کرده و کتک خورده و زندان رفته بودند. الان بپرسید چند تا کتک خورده انقلاب در این مجلس وجود دارد؟ یک تعداد رزمنده و جانباز هستند، اما کتک خورده انقلاب فرق می کند با این طیف. در مجالس اول افرادی مثل ابوالفتح موسوی تبریزی بودند که سه دور در مجلس حضور داشت و یک امتیاز برای قوه مقننه محسوب می شد.

 

آن زمان هم و غم همه انقلاب و اعتقاد بود و همه مطیع ولایت بودند. به طوری که در همان سالها نیز یک بار حجازی بدگویی کرد. امام (ره ) فرمودند "خدا کند که من باورم نشود". این یعنی بستن باب تملق و چاپلوسی و تهمت زنی. اما در این دوره ها خیلی ها با ابزار دروغ و تخریب و لجن مال کردن دیگران وارد شدند و سوار بر اریکه قدرت شدند. اهدنا صراط المستقیم نداریم.

او همچنین در خصوص دیگر مجالس انقلاب اسلامی گفت: در مجلس دوم نبودم، اما در مجلس سوم هم بزرگان حضور داشتند و در حالیکه فضای مجلس خیلی سیاسی بود، اما تفرقه افکنی و برچسب زنی نداشتیم. در همان دوره نیروی سوم روی کار آمده بود که فضای سیاسی را کمی ملتهب می کرد، اما الان خیلی بی مزه شده است. آن زمان حداقل سرگروه ها با هم سازش داشتند. الان خیلی آبکی است. حتی حب و بغض ها در رای دادن ها هم مشخص می شود.

رای مردم را با 10 هزار تومان خریدند
ناطق نوری معتقد است: لوایح و طرح ها باید بر اساس رضای خدا باشد. ممکن است فردی آدم بدی باشد، اما حرف خوبی بزند. مثل اینکه گوهری در دهان یک سگ باشد. از گوهر که چیزی کم نمی شود. اما الان تجزیه و تحلیل در این زمینه کم است. همه چیز را با افراد و سلایق می سنجند. الان فریب و پول در انتخاب افراد دخالت کرده و اوضاع خراب شده است.

 

یکی از شیطان ها پول است و این شیطان نمی گذارد مردم درست انتخاب کنند. به طور مثال در انتخابات یکی از دوره ها، رای یک روستا تا شب قبل انتخابات با من بود. فردا سر صندوق به فرد دیگری رای دادند. بعد از آن قضیه خبر رسید که به هر رای دهنده 10 هزار تومان پول داده بودند. آن عده دینشان را به پول فروختند. این کارها خیر و برکت را هم با خود می برد. چطور که الان اهالی آن روستا با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می کنند، زیرا بالاخره طبیعت دنیا اینطور است که هر خطایی یک جایی خودش را نشان می دهد.

کاسبی نکردند، غارت کردند
ناطق نوری با اشاره به تحرکات زمامداران دولت قبل برای حضور در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری گفت: درآمد ما در آن هشت سال کم نبود. هرگز نفت بشکه ای 110 دلار نفروخته بودیم. نفت بشکه ای 5 دلار تا 15 دلار بود. الان هم در لایحه بودجه 90 دلار پیش بینی شده است. اما شانسی که دولت نهم و دهم داشت، قیمت یک باره بالا رفت و به 130دلار هم رسید. در این شرایط افرادی هم آمدند که غارت کردند. زیرا کاری که این افراد در این آب گل آلود کردند را کاسبی هم نمی توان نامید، غارت بود.

موتور سواری که الان با کلینتون فالودده نمی خورد
او از یکی دیگر از افرادی که در دولت قبل به منابع مالی بزرگی دست یافته بودند، پرده برداشت و افزود: یک زمانی من در کسوت ریاست فدراسیون بوکس محمد علی کلی را به ایران دعوت کردم. آقایی گفت اجازه می دهید با موتور خودرو شما را اسکرت کنم. گفتم ما که اسکرت نمی خواهیم، اما اگر تو دوست داری بیا. آن آدم الان تریلیاردر است. در هر جنجالی وارد شد، در درگیریهای 88 ترک یک موتور اسلحه به دست بود و عکسش در تمام رسانه ها منتشر شد. الان در کیش تشکیلات مفصلی دارد. 80 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد بدون هیچ ضامنی.الان هم تجارت خودش را می کند و به قدری متمول و ثروتمند شده که با کلینتون هم فالوده نمی خورد.

ناطق نوری معتقد است: افراط و تفریط در کشور زیاد شده و بیشتر هم این هرج و مرج ها برای 8 سال گذشته بوده است. ما هیچ زمانی در تاریخ به این حد هرج و مرج اقتصادی نداشته ایم. در بسیاری از اسنادی که بعدا دیدیم ، در همه درخواست ها نوشته بودند "بدهید" در حالیکه ما هیچوقت این رفتار را در دولت های قبل نداشتیم. به طور مثال اگر فردی درخواستی می کرد که وام بگیرد یا تسهیلات و امکاناتی، دولتمردان در برگه درخواست می نوشتند "بررسی شود و مساعدت گردد" اما در دو دولت قبل همه "بدهید" بود.

احمدی نژاد همه جا آدم چیده بود/ فرقه سوم برای بچاپ بچاپ آمدند
او در خصوص دادگاه احمدی نژاد که برگزار نشد گفت: باید مسئولان مالی ارزیابی کنند که درآمدها چقدر بوده چقدر هزینه شده و چقدر مانده است. این افراد باید پاسخ بدهند. اما نکته قابل تامل و تاسف این است که این فرد، همه جا آدم خودش را چیده بود. مثلا گفته بودند "شما اینجا مصاحبه کن اینقدر پول می دهیم. هر چه مصاحبه کردی نگران نباش."

نماینده هفت دوره مجلس در خصوص آینده مجلس دهم گفت: با وضعیتی که پیش می رود کار سخت می شود. الان دیگر بحث اصلاح طلب و اصولگرا نیست. یک فرقه دیگر آمده که هر دو را درو کرده است. فرقه "سوم" یا فرقه "بچاپ بچاپ".

می خواهند خاتمی را تخریب کنند
او همچنین در خصوص ورود چهره های انقلابی و اصلاح طلب به عرصه سیاسی کشور در سالهای آتی گفت: نمی دانم آقای خاتمی در انتخابات مجلس یا دولت شرکت می کند یا نه .اما او به شخصه آدم خوبی است. بسیار اصیل و بادرایت است و پدرش هم فرد بزرگواری است. با این حال سیبل هدف تندروها قرار گرفته و هر روز با اهدافی که در سر دارند برایش چالشی ایجاد می کنند. او رئیس جمهور این مملکت بوده و زحمت کشیده است. اصلا دلیلی نداشته که مصوبه ای در خصوص ممنوع البیان بودن خاتمی باشد. در 88 چه شده، او چه کار کرده ؟! به غیر از اینکه در مرز مستقیم نظام بوده در هیچ چیزی دخالت نکرده است. اینها فقط می خواهند تخریب کنند.

80 هزار نفر را به وزارت نفت تحمیل کردند
مشاور وزیر نفت در خصوص اتهام برخی به اینکه وزارت نفت پذیرفته شدگان در آموزن استخدامی را در کارتابل خود محبوس کرده توضیح داد: این رقمی که گفته اند چهار هزار نفر نیست و 80 هزار نفت است که یکمرتبه به وزارتخانه تزریق شده و فاقد مدرک و تخصص مرتبط با حوزه نفت هستند.

 

ظاهرا این 4 هزار نفر از دوستان این نماینده سوال کننده بوده که فقط این عده را مطرح کرده اند، اما در همین راستا من درخواست می کنم هیاتی به وزارت نفت اعزام شوند و در خصوص این موضوع تحقیقاتی انجام دهند تا مشخص شود این افراد چه کسانی هستند، از کجا آمده اند، چه تحصیلات و تخصصی دارند. ما در قانون به دنبال کوچک کردن بدنه دولت هستیم. این در حالیست که در دولت گذشته حجم عظیمی از نیروهای کار به بدنه دولت تزریق شدند که وزارتخانه ها و دولت را بسیار متورم کرده اند. در صورتی که نباید تمام بودجه وزارتخانه را خود وزارتخانه بخورد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناس نفت بیکار است چون پارتی ندارد افزود: نیروهایی که به وزارتخانه تزریق شده اند تخصص این حوزه را ندارند، اما افراد تحصیلکرده در این حوزه به د لیل اینکه پارتی ندارند بیرون از وزارتخانه هستند.

 

لذا ما معتقدیم باید عقلایی کار کرد زیرا نفت جای تخصصی است و فردی که لیسانس ادبیات عرب دارد به درد این وزارتخانه نمی خورد. مجموعا در دولت 3 میلیون کارمند نیاز داریم. این در حالیست که هر سال یک میلیون فارغ التحصیل داریم. آیا باید همه اینها جذب دولت شوند؟ در هیچ جای دنیا نمی بینیم که همه فارغ التحصیلان اجبارا جذب دولت شوند. من هم کارگری کردم، هم کارمندی، هم کار ورزشی و هم کار نمایندگی . بنابراین می دانم که هر حوزه ای نیاز به تخصص و تجربه و علم خود دارد.
  اخبار سیاسی - اسکای نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------