آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

خلبان پیش از پرواز نسبت به مشکلات هواپیما هشدار داده بود/احتمال احضار احمدی نژاد و بهبهانی به مجلس



اخبار,اخبارسیاسی, سقوط هواپیما در تهران


 اخبار سیاسی - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس :
خلبان پیش از پرواز نسبت به مشکلات هواپیما هشدار داده بود/هواپیما بدون آنکه از لحاظ فنی چک شود پریده بود/بدست آوردن اطلاعات جعبه سیاه 400 روز زمان می برد/خلبان می خواست در شهرک آزادی فرود بیاید اما نشد/احتمال احضار احمدی نژاد و بهبهانی به مجلس

حامد قادرمرزی سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس گفت که هواپیمایی که روز گذشته در تهران سقوط کرد، پیش از پرواز چک نشده و خلبان نیز نسبت به وجود مشکلات فنی در آن هشدار داده بود.

عضو کمیسیون مجلس در گفتگو با انتخاب بیان داشت: هواپیمای سقوط کرده از روی نسخه اوکراینی توسط شرکت سپاهان اصفهان مونتاژه شده است.

وی افزود: خلبان پس از آنکه متوجه می شود یکی از موتورها از کار افتاده فرصتی برای بازگشت به فرودگاه مهرآباد را نداشته، به همین دلیل قصد فرود آوردن هواپیما در شهرک آزادی را داشته اما متاسفانه آن حادثه ی ناگوار پیش آمد.

سخنگوی کمیسیون عمران اضافه کرد: در واقع از زمان تیک آف تا سقوط هواپیما تنها 4 دقیقه طول کشیده است. البته اگر هواپیما به برج های اطراف برخورد می کرد، فاجعه ای تاسف بارتر اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: عامل اصلی سقوط هواپیما مشکل پیدا کردن موتور سمت راست و توقف حرکت آن بود.

عضو کمیسیون عمران گفت: با این حال متاسفانه پیش از پرواز هواپیما چک نشده بود و خلبان نیز نسبت به وجود مشکلاتی در سیستم فنی هشدار داده بود.

قادر مرزی با بیان اینکه خوشبختانه هواپیما به عابران پیاده و خودروها اصابت نکرده گفت: بر اثر انفجار هواپیما و پرتاب تکه های آن چندین نفر مجروح شدند اما خدا را شکر هیچ یک فوت نشدند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفتگو با «انتخاب» جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی و ضعف آن مجموعه را عامل اصلی این اتفاق دانست و گفت: برخی از مسئولین مربوطه خودشان را تبرئه می کنند، اما باید بگویم، مسئولیت پاسخگویی به عهده ی آقای جهانگیریان است.

وی افزود: این هواپیما، از نظر فنی سالم نبوده و مشکلی داشته و باید از رده خارج می شده است.

قادرمرزی در واکنش به سخنان بهبهانی وزیر راه دولت احمدی نژاد گفت: اگر زمانیکه این آقا در حال بیان این سخنان در مورد بهتر بودن هواپیمای ایران 140 نسبت به فوکر بود، در جلسه حضور داشتم قطعا به ایشان می گفتم حرفی که می زنید را روی کاغذ بنویس.

وی در واکنش به دستور روز گذشته رئیس جمهور منبی بر عدم استفاده از هواپیماهای ایران 140 گفت: آقای رئیس جمهور انسان منطقی و جامع نگری هستند و جان انسان ها برای ایشان ارزش دارد اما ظاهرا برای سازمان هواپیمایی جان انسان ها ارزش ندارد.

سخنگوی کمیسیون عمران اضافه کرد: دکتر روحانی به شدت از سقوط هواپیما ناراحت و متثر شده بودو به سرعت دستور ویژه ای به آقای اخوندی در این رابطه دادند.

حامد قادرمرزی در بخش دیگری به خبرنگار «انتخاب» گفت: جعبه ی سیاه دیروز پیدا شد اما بازیابی آن و بدست آوردن اطلاعات درون آن 400 روز طول می کشد و حالا حالاها نباید منتظر نتیجه باشیم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از مسئولین دولت سابق گفت: نمی دانم امثال بهبهانی و احمدی نژاد چه اصراری به این داشتند که ما سازنده ی همه چیز باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: قطعا ما کوتاه نخواهیم آمد و مسئولین مربوطه فعلی و سابق را به مجلس خواهیم کشاند.

وی افزود: درصورتی که نیاز باشد تمام مسئولین دوره ی قبل از جمله اقای بهبهانی و اقای احمدی نژآد را به مجلس احضار می کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: با این حال فکر نمی کنم آقای احمدی نژاد حضور پیدا کنند چراکه یاشان پاسخگو نیستند و حتی در دادگاه شخصی خود هم حضور پیدا نمی کنند.
 اخبار سیاسی - اوکراین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------