آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

انصراف وزارت كشور از هر گونه «سياسي‌كاري»



اخبار,اخبار سیاسی,وزارت كشور


 اخبار سیاسی  - انصراف وزارت كشور از هر گونه «سياسي‌كاري»

نشست روز گذشته وزير كشور با اصحاب رسانه محلي شد براي آنكه وزير كشور بالاخره جوابي براي كم‌تحركي وزارتخانه متبوعش بدهد. بگويد كه چرا در سياست داخلي كمرنگ است و خبري از آنچه كه بايد در وزارت كشور باشد نيست.

عبدالرضا رحماني فضلي روز گذشته گفت كه نه تنها نمي‌خواهد كار سياسي كند بلكه جلوي كار سياسي را در وزارتخانه‌اش خواهد گرفت. گفت كه مي‌خواهد «مديريت سياسي» كند و همه گرايش‌ها از تندترين اصلاح‌طلبان تا تندترين اصولگرايان را اگر در چارچوب قانون حركت كنند مورد حمايت قرار خواهد داد. سالن پيامبر اعظم وزارت كشور روز گذشته ميزبان مديرمسوولان و خبرنگاران رسانه‌ها بود تا رسانه‌ها از دغدغه‌هايشان بگويند و وزير كشور از توقعاتش. دغدغه‌هاي رسانه‌ها طيف گسترده‌يي داشت.

 

از بي‌تحركي وزارت كشور در حوزه سياسي گرفته تا عدم استفاده وزارت كشور از ظرفيت رسانه‌ها را شامل مي‌شد. انتظارات از وزير كشور بالا بود و وزير كشور هم اتمام حجت كرد كه خبري از كار سياسي در وزارتخانه‌اش نيست و همه‌چيز به مديريت سياسي ختم مي‌شود. پاسخي كه وزير كشور بالاخره يك سال بعد از آمدنش به ساختمان ميدان فاطمي به منتقدانش داد.

 

منتقداني كه برخي معتقدند وزير كشور رنگ و لعاب سياسي را از اين وزارتخانه گرفته و برخي ديگر معتقدند كه وزارت كشور در مقابل اصلاح‌طلبان كوتاه آمده است. به هر حال سياسي‌ترين وزارتخانه كشور روز گذشته از كار سياسي انصراف داد و به سراغ مديريت رفت تا شايد از تير انتقاد هر دو طيف سياسي كشور در امان بماند. حالا شايد فصل جديدي از رفتارها و اقدامات وزارت كشور در راه باشدكه مورد قبول هيچ يك از طرفين نباشد.

در بحث وظايف سياسي خلط مبحث شده است
به گزارش اعتماد، عبدالرضا رحماني فضلي اظهار كرد: توقع ما اين است كه خارج از انفاق، عدالت و حق‌گرايي عمل نكنيم و پا را روي حق، كه مظهر اجتماعي آن قانون است، نگذاريم و بايد بدانيم كه در مقابل خداوند پاسخگو هستيم. وي با بيان اينكه «در حوزه سياسي ايراداتي به من وارد مي‌شود»، گفت: اين ايرادات اين است كه چرا رنگ و لعاب سياسي وزارت كشور را كم كرده‌ام. به نظر من بُعد توسعه‌يي اهميت بيشتري دارد.

 

در برخي از مواقع در بحث وظايف سياسي خلط مبحث شده و به جاي اينكه مديريت سياسي كنيم، كار سياسي كرده‌ايم. ما از بيت‌المال براي انجام امور سياسي تغذيه نمي‌كنيم. وزير كشور در ادامه گفت: در حوزه سياست بايد اعمال قدرت كنيم اما موضوع مهم‌تر اين است كه قبل از حفظ قدرت بايد قدرت را به دست بياوريم و آن را تقويت كنيم. قدرت ما مردم است اگر در زمينه بيكاري و حاشيه‌نشيني كاري انجام ندهيم، قدرتي نيز نخواهيم داشت. رحماني فضلي با بيان اينكه «اعلام حاكميت در همه مناطق و اجراي سياست‌هاي عمومي در كشور بر عهده وزارت كشور است »، گفت: اين اقدامات بايد با تناسب به شرايط انجام شود. پنج سال است كه رهبري نامگذاري سال‌ها را بر مبناي اقتصاد انجام مي‌دهند.

حمايت از رسانه ها در لايحه احزاب
وي در ادامه صحبت‌هايش خاطرنشان كرد: احزاب، گروه‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها اگر به دنبال قدرت هستند، قدرت را بايد در آرا جست‌وجو كنند و علاوه بر آن قانون راه ديگري را براي كسب قدرت عنوان نكرده است. مبناي رضايتمندي مردم، اعتقادات ديني و شرايط زندگي است. وي در رابطه با موضوع حمايت از مطبوعات حزبي، تاكيد كرد: ان‌شاءالله اين موضوع را در قانون احزاب مي‌آوريم.

 

وقتي از احزاب حمايت مي‌كنيم، بايد از مطبوعات آنها نيز حمايت شود. رحماني فضلي بر اهميت وجود اعتماد عمومي در جامعه تاكيد كرد و گفت: اصحاب رسانه نقش زيادي در ايجاد اعتماد عمومي دارند و اين اعتماد اساس توجه و تكيه مردم به حكومت و حكومت به مردم است. وزير كشور در ادامه سخنانش در اين نشست، به ضرورت و اهميت نقد و نقادي در كشور اشاره كرد و افزود: نقد و انتقادپذيري امري حسنه است اما بايد با رعايت همان نكته انصاف و عدالت باشد.

 اخبار سیاسی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------