آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

کاشفی: استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، دولت را نشانه گرفته‌اند



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح‌کنندگان وزیر علوم

 

 اخبار سیاسی - کاشفی: استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، دولت را نشانه گرفته‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: موافقان استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی تحت لوای برخورد با یک وزارتخانه در واقع دولت را نشانه گرفته‌اند.

حسین کاشفی در گفت و گو با ایسنا ، با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌ها وضعیت آرامی دارند و اساتید و مسئولان دانشگاهی از چنین جوی راضی‌اند، گفت: همه بر این موضوع اذعان دارند که در مجموع وزارت علوم و دانشگاه‌ها در مسیر اصلی خود قرار گرفته و با این روند می‌توان در زمینه رشد و شکوفایی دانشجویان اقدام کرد. ضمن اینکه می‌توان این رضایتمندی را در قاطبه دانشجویان نیز مشاهده کرد.

وی حمایت و کمک مسئولان و مجلسیان از وزارت علوم را یک ضرورت خواند و خاطر نشان کرد: در قانون اساسی ما استقلال و تفکیک قوا وجود دارد که طی آن قوا نباید در کار هم دخالت کنند. اینکه نمایندگان مجلس بخواهند به دولت بگویند این فرد در یک وزارتخانه باشد یا نباشد با اصل استقلال قوا در مغایرت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: با توجه سوالاتی که تاکنون از سوی مجلس از این دولت شده همچنین با مدنظر قرار دادن کارتهای زرد به دولتمردان می بینیم که چنین رویکردی از سوی مجلس در مقابل دولت نه تنها کم سابقه بلکه بی سابقه است.

کاشفی اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید آن زمان که موضوع بورسیه ها و وام ها و مسائل اقتصادی و اجتماعی چشم‌گیر بود، وارد عمل می شدند. زمانی رشد اقتصادی ما بالای منفی شش درصد بوده است در صورتی که باید حداقل تا شش درصد رشد اقتصادی می‌داشتیم. در آن زمان چرا نمایندگان چیزی نگفتند درحالی که درآمد کشور بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید خود را نسبت به موضوعات اشتغال و بیکاری مسئول بدانند در حالی که هم اکنون این چنین نیست گفت: این رویکرد برخی از نمایندگان مجلس فرار روبه جلو است آنها به جای اینکه بخواهند پاسخگو باشند تحت لوای برخورد با یک وزارتخانه در واقع دولت را نشانه گرفته اند.

وی تأکید کرد: اگرچه نمایندگان حق سوال دارند و می توانند از اختیارات خود استفاده کنند اما این رویه ای که مجلس کنونی در پیش گرفته با نقد سالم فاصله دارد چرا که در جایی که باید از این اختیارات استفاده می کردند، چنین نشد و اصلاً خودشان باید به این سوال پاسخ دهند که چرا کشور را به اینجا کشاندند.

  اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------