آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

روابط ایران و حماس چگونه در مسیر بهبودی قرار گرفت؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی, روابط ایران و حماس

 
اخبار سیاست خارجی - روابط ایران و حماس چگونه در مسیر بهبودی قرار گرفت؟

توجه مطبوعات آمریکایی به واکنش ایران به رویدادهای «فرگوسن»، نزدیک شدن دوباره ایران و حماس در نتیجه جنگ اخیر غزه، سخت‌گیری برخی بانک‌های انگلیسی علیه مشتریان ایرانی خود، دیدگاه ایران درباره ماهیت روابط با عربستان سعودی و بازتاب درگذشت سیمین بهبهانی، شاعر ایرانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع واکنش‌های بین‌المللی به رویدادهای فرگوسن آمریکا، امروز نیز در مرکز توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌هاست. در این زمینه، روزنامه «نیویورک تایمز» به انتقادات مطرح ‌از سوی ایران و روسیه علیه آمریکا به واسطه برخورد‌هایش در سرکوب معترضان در شهر فرگوسن پرداخته است.

درباره ایران، این روزنامه می‌نویسد، طی روزهای اخیر، مجموعه‌ای مطالب در حساب توئیتر منسوب به رهبر ایران منتشر شده که در آن، مواردی درباره تاریخچه اقدامات نژادپرستانه در آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است. دیگر مطالب منتشره در این صفحه، از جمله بیان اینکه دولت آمریکا مردم خود را فراموش کرده، از جمله دیگر مواردی است که مورد اشاره نیویورک تایمز قرار گرفته است.

در مطلبی درباره اوضاع غزه، سایت نشریه «تایم» به بررسی تأثیر تهاجم اخیر رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بر روابط ایران با سازمان فلسطینی حماس پرداخته و می‌نویسد یکی از نتایج جنگ اخیر غزه، نزدیک شدن دوباره ایران و حماس به یکدیگر بوده است.

این سایت چنین بیان می‌کند که جمهوری اسلامی ایران و سازمان فلسطینی حماس، زمانی به شدت با یکدیگر متحد بودند؛ اما وقایع سوریه و موضع‌گیری‌های متفاوت حماس در جریان وقایع رخ داده در آن کشور، سبب ایجاد انشقاق و فاصله گرفتن این دو از یکدیگر شد. اکنون و پس از آغاز جنگی جدید در غزه، ایران بار دیگر حمایت خود را از حماس اعلام کرده و روابط آن‌ها بهبود یافته است.

اما موضوع سخت‌گیری برخی بانک‌های غربی در اعمال تحریم‌های موجود علیه ایران، موضوعی است که سوژه یکی از مطالب روزنامه «ایندیپندنت» را تشکیل داده است. این روزنامه انگلیسی، در مطلب خود به بررسی عملکرد بانک‌های مهم انگلیس در این زمینه پرداخته و می‌نویسد مشتریانی که ایرانی بوده و یا دارای پیوندهایی با ایران می‌باشند، با هزینه ناشی از تحریم‌ها روبه‌رو شده‌اند و در حفظ حساب‌های بانکی خود با مشکل مواجهند.
ایندیپندنت ضمن ‌مصاحبه‌ با برخی افراد که از این ماجرا زیان دیده‌اند، به طور خاص به بانک HSBC پرداخته که به تازگی ضمن فرستادن نامه‌هایی برای مشتریان ایرانی خود، از آن‌ها خواسته نسبت به بستن حساب‌های خود در این بانک اقدام کنند.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» دیدگاه ایران درباره روابط با عربستان سعودی را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران روابط میان ایران و عربستان را عادی توصیف و نسبت به ارتقای پیوند‌ها میان این دو قدرت منطقه‌ای ابراز امیدواری کرده است.

افخم گفته: «به طور کلی، روابط ایران با کشورهای منطقه، از جمله عربستان سعودی، در مسیر عادی خود قرار دارد». وی در ادامه به برنامه‌های وزارت خارجه ایران برای بهبود روابط با عربستان اشاره کرده و گفته، همزمان با انتصاب سفیر جدید ایران در عربستان، برنامه‌هایی در این زمینه به انجام خواهد رسید.

در پایان فارغ از اخبار و تحلیل‌های سیاسی، باید اشاره کرد که از شب گذشته تاکنون، خبر درگذشت سیمین بهبهانی، شاعر سر‌شناس ایرانی در بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است.

سایت شبکه خبری «الجزیره» از این جمله است که از بهبهانی با نام «آخرین شاعر بزرگ ایران» یاد کرده و می‌نویسد، بهبهانی که شعر‌هایش از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز نقل قول شده، در ‌۸۷ سالگی درگذشت؛ اما آثارش همچنان به حیات ادامه می‌دهد. الجزیره در مطلب خود ‌خلاصه‌وار به مهم‌ترین بخش‌های زندگی و آثار بهبهانی نیز اشاره کرده است.
 اخبار سیاست خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------