آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

فريادهای زاكانی و پاسخ علی لاريجانی



اخبار,اخبارسیاسی,مجلس شورای اسلامی


 اخبار سیاسی - بلوا در بهارستان بر سر معرفي عضو هيات بر نظارت مطبوعات
فريادهای زاكانی و پاسخ علی لاريجانی

در حین سخنان علی لاریجانی برخی از نمایندگان با فریادهای «تذکر، تذکر» خواستار ارائه انتقاد خود از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی در اتخاذ رأی استمزاجی از نمایندگان شدند.

 فضاي ملتهب به وجود آمده در بهارستان تمامي ندارد، پس از تير و تركش هاي روز استيضاح حالا انتخاب نماينده مجلس براي عضويت در هيات نظارت بر مطبوعات هم در صحن علني حاشيه هاي فراواني به وجود آورده است. علي رضا زاكاني بر افروخته از تصميم رييس مجلس براي راي گيري درباره نظر كميسيون فرهنگي فرياد مي زند و زمزمه هايي از صندلي روح الله حسينيان درباره استبداد رييس مجلس به گوش مي رسد.

به گزارش آفتاب، پيشنهاد كميسيون فرهنگي مبني بر معرفي محمود نبويان و حميد رسايي از همين حالا بسياري را نگران كرده و از حضور اين چهره هاي نزديك به جبهه پايداري در هيات نظارت بر مطبوعات واهمه دارند.  اما ماجراي راي به استمزاج و تصميم كميسيون فرهنگي در معرفي نبويان و رسايي كه جدي تر مي شود، در هيات رييسه صفي از موافق و مخالف تشكيل شده و كم مانده دعوا ميان جهانگيرزاده و زاكاني در نزديكي علي لاريجاني بالا بگيرد.

حداد عادل كه پس از روز استيضاح حسابي در بهارستان مشغول فعاليت شده زاكاني را آرام مي كند و سه رديف منتهي به صندلي حداد عادل پر مي شود از نمايندگاني كه حالا بر محور او جمع مي شوند.

در نهايت 100 نماينده با نظر كميسيون فرهنگي موافقت مي كنند و 94 نماينده مخالفت  و 11 راي ممتنع هم در كنار راي مخالف به رد نظر كميسيون فرهنگي منتهي مي شود. اما مخالفت ها از سوي فراكسيون اصولگرايان و جبهه پايداري هاي تمامي ندارد و صداي مهدي كوچك زاده در مي آيد كه « استبداد نمي خواهيم و رييس مجلس تفسير به راي نكند.»

 البته راي مخالف به تصميم استمزاجي رييس مجلس ناپلئوني راي مي آورد و اگر يكي دو راي جا بخ جا مي شد،همين امروز نمايندگان به حضور رسايي و نبويان در هيات نظارت بر مطبوعات راي مثبت داده بودند.

در نهايت علی لاریجانی رئیس مجلس درباره اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در معرفی دو کاندیدا به هیأت رئیسه این اقدام کمیسیون را به رأی استمزاجی نمایندگان گذاشت و وکلای ملت با صد رأی موافق، 94 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی خانه ملت مخالفت خود با نظر کمیسیون فرهنگی را اعلام کردند.

علي لاريجاني در واكنش به زمزمه ها و مخالفت هاي برخي از جمله زاكاني و روح الله حسينيان  مي  گويد:«اگر استبداد بد است، استبداد اقلیت بدتر است».
 
روح‌الله حسینیان اقدام هیأت رئیسه مجلس را نوعی دیکتاتوری خواند و لاریجانی نيز به صراحت تاكيد کرد:«دیکتاتوری را کسانی انجام می‌دهند که به رأی مجلس احترام نمی‌گذارند. ئیس مجلس باید تصمیم بگیرد؛ من چون ابهام داشتم گفتم رأی استمزاجی گرفته شود».
 
در حین سخنان علی لاریجانی برخی از نمایندگان با فریادهای «تذکر، تذکر» خواستار ارائه انتقاد خود از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی در اتخاذ رأی استمزاجی از نمایندگان شدند.
 
لاریجانی يك بار ديگر خطاب به یکی از نمایندگان که اقدامش را دیکتاتوری خوانده بود،‌ تصریح کرد:«چطور در جاهای دیگر که رئیس نظر می‌دهد دیکتاتوری نیست، حال اینجا دیکتاتوری شده است».

گويا حاشيه هاي به وجود آمده در بهارستان پس از روز استيضاح به اين زودي ها تمامي ندارد. حالا جبهه پايداري و رهپويان و فراكسيون اصولگرايان در مسير توافق و مشاركت هر چه بيشتر پيش  رفته و از اراي استيضاح گرفته تا راي گيري همين امروز، زنگ خطري است براي اصولگرايان ميانه كه گويي دير يا زود بايد براي بقا در تصميم گيري هاي موثر مجلس كاري كنند.
 اخبار سیاسی - آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------