آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

صدور قرار ۳۰ میلیاردی برای سعید مرتضوی



 
 اخبار سیاسی - صدور قرار ۳۰ میلیاردی برای سعید مرتضوی

محاکمه و تفهیم اتهام دادستان سابق تهران برای اتهامات کهریزک دو ساعت به طول انجامید و شنیده ها حاکی است که بازپرس در پایان این رسیدگی، با توجه به احضارهای مکرر متهم و مستندات پرونده برای سعید مرتضوی، متهم پرونده قراری به ارزش سی میلیارد ریال صادر کرد و همچنین حکم ممنوع الخروجی وی را نیز تمدید کرد.

گرچه مرتضوی پیش از دادگاه مدعی شد که برای پرونده کهریزک احضار نشده اما پیش رسیدگی به اتهامات وارد شده به وی در سه پرونده دیگر، بابت عملکردش در ماجرای جنایت کهریزک تفهیم اتهام شد و در انتها با قراری مواجه شد که ممکن است در اثر آن راه خروج متفاوتی در پیش بگیرد.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که امروز برای توضیح درباره چند پرونده مشهوری که در جایگاه متهم در آنها حضور دارد، راهی دادسرا شده بود، پیش از حضور در دادگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و احضار امروزش را آنچنان بی ارتباط با پرونده کهریزک خواند که باور نمی کرد پیش از سایر اتهامات درباره اتهامات کهریزک مورد سوال قرار گرفته و با قراری سنگین مواجه شود.

میرمجید طاهری، وکیل خانواده مرحوم محسن روح الامین، از جان باختگان بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک در این باره به «تابناک» گفت: پیرو احضاریه های متعددی که برای متهم صادر شده و هیچ کدام منجر به حضور وی در دادگاه نشده بود، پیشتر قرار «جلب به محاکمه» برای وی صادر شده بود و بر این اساس، امروز که آقای مرتضوی در دادسرا حضور یافت، پیش از هر چیز برای رسیدگی به پرونده شکایت موکلانم در باب اتهامات وی در کهریزک فراخوانده و تفهیم اتهام شد.

وی افزود: پس از پیگیری های مستمر یک ساله اولیای دم و اینجانب به عنوان وکیل ایشان، امروز لایحه‌ای جدید در یک برگ به دادگاه ارائه کردیم و در آن ضمن برشمردن تعداد و تاریخ احضاریه های صادر شده قبلی، خواستار رسیدگی به پرونده شدیم. بدین ترتیب وقتی متهم تفهیم اتهام شد و قرار صادر شده به اطلاع وی رسید، از بازپرس پرونده درخواست مهلت کرد تا بعدا با در دست داشتن مستندات و مدارک، به دادگاه مراجعه کند.

 

اخبار,اخبارسیاسی,پرونده کهریزک


این محاکمه که در حضور دکتر عبدالحسین روح الامینی، ولی دم مرحوم محسن روح الامینی صورت گرفت، دو ساعت به طول انجامید و شنیده ها حاکی است که بازپرس در پایان این رسیدگی، با توجه به احضارهای مکرر متهم و مستندات پرونده برای سعید مرتضوی، متهم پرونده قراری به ارزش سی میلیارد ریال صادر کرد و همچنین حکم ممنوع الخروجی وی را که ظاهرا به اتمام رسیده بود، تمدید کرد.

این در حالی است که مرتضوی پیش از حضور در دادگاه، هرگونه ارتباطی میان احضار امروز و پرونده کهریزک را تکذیب کرده بود و به خبرنگاران گفته بود: بابت پرونده تحقیق و تفحص مجلسی ها از سازمان تامین اجتماعی، شکایت «فاضل لاریجانی» و پرونده شکایت همکاران «عباس پالیزدار» که به دستور مرتضوی بازداشت و محاکمه شده بودند، احضار شده و برای هر سه پرونده، لایحه دفاعیه خود را آماده کرده و همراه آورده است.

بدین ترتیب و با توجه به سابقه مرتضوی در فرار از خبرنگاران در خروج از دادگاه، بعید نیست دادستان سابق تهران امروز هم ترجیح دهد از پرسش های خبرنگاران دوری کرده و به کمک ترفندیهایی که قبلا هم به کار برده، به شکل پنهانی از دادگاه خارج شود!


مرتضوی دادسرا را در حالی ترک کرد که حرفی از پرونده کهریزک نزد!
سعید مرتضوی که از حوالی ساعت یازده پیش از ظهر در دادسرا حضور یافته بود، دقایقی پیش (حوالی ساعت 16) در حالی از دادسرای رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت خارج و اظهاراتی در جمع خبرنگاران داشت که پیش از حضور در دادگاه مدعی شده بود احضار وی به پرونده کهریزک ارتباطی ندارد.

از جمله نکات جالب در گفت‌وگوی متهم با خبرنگاران این بود که دادستان سابق هیچ توضیحی درباره تفهیم اتهام شدن در پرونده کهریزک و قرار سنگین صادر شده برای خود در این باره ارائه نکرد و دو ساعت نخست حضور خود در دادگاه را که به این پرونده پرداخته شد، به کل ندید گرفت و از کنارش گذشت!

 

 اخبار سیاسی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------