آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

توضیح مدیرعامل فرودگاه های کشور درباره فرود هواپیمای حامل آمریکاهایی ها



اخبار,اخبارسیاسی,محمدعلی ایلخانی

 

 اخبار سیاسی -  توضیح مدیرعامل فرودگاه های کشور درباره فرود هواپیمای حامل آمریکاهایی ها: اطلاعات غلط به مامی داد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها ضمن تشریح ماجرای نشاندن هواپیمای اماراتی در فرودگاه بندرعباس، علت این واقعه را ارائه اطلاعات غلط پروازی از سوی شرکت هواپیمایی و درخواست مسئولان ایرانی برای راستی‌آزمایی عنوان کرد.

محمدعلی ایلخانی گفت: هواپیمایی که واشنگتن‌ پست مدعی شده است شب گذشته در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست، آمریکایی نبوده است.

او با بیان اینکه این هواپیما اماراتی و متعلق به شرکت هواپیمایی (fly dubai) بود، ادامه داد: هواپیمای مذکور در مسیر‌ قندهار به‌ شارجه در حال عبور از فضای ایران بود که متوجه شدیم در اظهارات و fly plan این هواپیما، دچار اشتباهاتی شده بودند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در راستای اطمینان از اینکه هواپیمای مذکور مشکل خاصی نداشته باشد، از این هواپیما خواهش کردیم در فرودگاه بندرعباس فرود آید.

ایلخانی گفت: مشخصات این هواپیما به اشتباه اعلام شده بود و آنچه وارد فضای کشور ما شده بود نوع دیگری از هواپیما بود به همین دلیل تناقض در ارائه اطلاعات موجب شد از خلبان بخواهیم در فرودگاه بندرعباس در مسیر خودش فرود آید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: پس از فرود این هواپیما در فرودگاه بندرعباس از خلبان سؤالاتی شد و اسناد هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه‌ خلبان هواپیما خود قبول کرد که اشتباهاتی در ارائه اطلاعات داشته‌اند، گفت: خلبان خود بر اشتباهات ارائه شده اذعان داشته و فرم‌های لازم را نیز امضاء کرد.

او با بیان اینکه‌ بعد از رفع مشکل و بررسی‌های لازم به این هواپیما اجازه پرواز داده شد و این هواپیما به مسیر خود ادامه داد، گفت: از مسافران این پرواز در فرودگاه بندرعباس پذیرایی لازم به عمل آمد و امکانات رفاهی در اختیار آنها قرارداده شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: این اتفاق شب گذشته حدود ساعت 19:30 رخ داد و بعد از انجام سؤالات و رفع ابهام هواپیما پرواز کرد.

ایلخانی درباره مسافران این هواپیما توضیح داد: ‌در این هواپیما افرادی از ملیت‌های مختلف حضور داشتند و چون هواپیما فقط از آسمان کشور ما عبور می‌کند و مسافران به کشور وارد نمی‌شوند ملیت‌های مسافران را نمی‌‌دانیم اما ظاهراً در این هواپیما مسافرانی از همه نوع ملیت‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه این شرکت هواپیمایی (fly dubai) اغلب به فرودگاه امام خمینی (ره) پرواز دارد، گفت: این ایرلاین مرتب‌ از فضای کشور ما استفاده می‌کند و شرکت هواپیمایی دوم امارات است، ایرلاین مذکور‌ مشتری دائم ما است اما به هر حال تناقضی در اطلاعات ارائه شده وجود داشت که در راستای راستی آزمایی از آنها خواسته شد در فرودگاه بندرعباس فرود آید.

پیش از این واشنگتن پست مدعی شده بود که یک فروند هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان که از پایگاه بگرام به سوی دبی حرکت می‌کرد بنا به درخواست ایران وادار به فرود در بندر عباس شد، این روزنامه آمریکایی برج مراقبت در ایران از خلبان خواسته به افغانستان بازگردد ولی پس از آنکه خلبان اعلام کرد که سوخت کافی برای بازگشت به پایگاه بگرام را ندارد از وی خواسته شد تا فرود بیاید.

روزنامه واشنگتن پست مدعی شده بود که جت‌های ایرانی، این هواپیما که حدود 100 مسافر آمریکایی و کانادایی داشته را وادار به فرود کرده‌اند.

البته این نشریه دقایقی بعد با اصلاح خبر خود، اعلام کرد که جت‌های ایرانی هواپیمای حامل مسافران آمریکایی و کانادایی را «اسکورت» کرده‌اند.

این در شرایطی است که دقایقی پس از انتشار این خبر، وزارت خارجه آمریکا با رد وادار شدن هواپیمای آمریکایی به فرود اضطراری در بندر عباس توسط جت‌های جنگی ایرانی اعلام کرد که این هواپیما پس از تغییر مسیر خودش در ایران فرود آمده است.

وزارت خارجه آمریکا برخی مسائل بروکراتیک (اداری) را دلیل فرود اعلام کرد.


 اخبار سیاسی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------