آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

فضلی: کشور از افراطی‌گری آسیب دیده است



اخبار,اخبارسیاسی,رحمانی فضلی


 اخبارسیاسی - فضلی: کشور از افراطی‌گری آسیب دیده است

وزیر کشور با بیان اینکه کشور از افراطی گری های جناح های مختلف بسیار آسیب دیده است گفت: شما حاکمان سیاسی هستید و می بایست مدیریت سیاسی نمایید و اگر مطلع شویم که یکی از استانداران، فرمانداران و یا معاونین با گروه یا جناح سیاسی خاصی تعامل ویژه برقرار نموده و سیاست های آن گروه سیاسی خاص را اجرایی می نماید ذره ای در عزل وی تامل نخواهیم داشت.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور دو عنصر آرامش و امنیت در جامعه را سرمایه هایی راهبردی برشمرد و از مدیران سیاسی استان ها به عنوان متولیان مسئول جهت تداوم و ارتقاء این سرمایه ها خواست به صورت مستمر در جریان ریز موضوعات سیاسی و امنیتی با نگاه ریشه یابانه و دقیق قرارگرفته و خط ارتباطی و تعامل دو سویه خود را با وزارت کشور حفظ نمایند.

وی با تشریح تئوریک برخی مقدمات در عرصه مسائل سیاسی و امنیتی به مرور پایه ای و مبنایی سیاست داخلی در کشور پرداخت و با اشاره به اثرگذاری موثر و قوی ایران در منطقه این مهم را نتیجه رویکرد دینی و نهادینه شدن پایه های مردم سالاری دینی برشمرد.

وی تصریح کرد: در پرتو اجرای قانون و هدایت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری موفقیت های عظیمی را پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: در حوزه اقتصادی در زمینه رفع وابستگی به نفت و در زمینه هویت بخشی به تولید تا کنون گام های مناسب کافی برداشته نشده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وجود 40 درصد بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی ناشی از عدم فعالیت کافی اقتصادی ما در به کارگیری توانمندی های موجود در کشور است.

وی گفت: در حوزه زیر ساخت ها خدمات خوبی در کشور انجام شده است ولیکن در حوزه سرمایه ای و اقتصادی شاهد عدم توسعه متوازن و متعادل در کشور می باشیم.

رحمانی فضلی از عناصر رهبری، اعتقادات دینی و مردم سالاری به عنوان ارکان قوام بخشی و پایداری در کشور نام برد و گفت: در حوزه اجتماعی نیروهای قوام بخش را در کشور داریم ولی شرایط اجتماعی مناسب را نداریم و اگر نارضایتی ها به خوبی مدیریت نشوند می توانند به حوزه تنش بیفزایند.

وزیر کشور همچنین بر حفاظت و پاسداری از مرزها به عنوان یکی از مباحث اصلی که می بایست با هوشیاری کامل در نظر گرفته شود تاکید کرد.

وی فعالیت احزاب و گروه ها را به طوری که در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت منافع ملی باشد بسیار مناسب ارزیابی نمود و گفت: شما به عنوان متولیان امر باید تابع سیاست های دولت در این حوزه باشید.

وزیر کشور پیوند مردم و حاکمیت و تقویت سرمایه های اجتماعی را موجبات قوام و انسجام نهایی در کشور دانست و گفت: شاه کلید اصلی مسئله تامین امنیت و رضایتمندی مردم است و این موضوع با رضایتمندی در حوزه اقتصادی حاصل می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تعامل و احترام به مردم گفت:اعتدال روش،شیوه کار و سبک مواجهه با موضوعات است و همه باید عینا به اعتدال ایمان و التزام داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه تدبیر نیز انتظار ما از شما مدیران این است که امور را با تدبیر پیش ببرید و از انجام هرگونه لجبازی در امور پرهیز نمایند زیرا که اقتضاء جایگاه شما سعه صدر و تدبیر است.

وی تصریح نمود: برخی علایق سیاسی در حوزه های مختلف نباید ما را از حوزه اعتدال خارج نماید و ما بی طرفی خود را بارها اعلام نموده ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه کشور از افراطی گری های جناح های مختلف بسیار آسیب دیده است گفت: شما حاکمان سیاسی هستید و می بایست مدیریت سیاسی نمایید و اگر مطلع شویم که یکی از استانداران، فرمانداران و یا معاونین با گروه یا جناح سیاسی خاصی تعامل خاص برقرار نموده و سیاست های آن گروه سیاسی خاص را اجرایی می نماید ذره ای در عزل وی تامل نخواهیم داشت.

وزیر کشور از معاونین سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری های کشور به عنوان متولیان سیاست داخلی خواست ضمن فعال سازی حداکثری ظرفیت شوراهای تأمین در خصوص رصد کیفی مستمر و دائمی نسبت به موضوعات و جریانات به عنوالن بستر تصمیم گیری اهتمام داشته باشند.

 اخبار سیاسی -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------