آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

واکنش رضا خاتمی به ممنوع‌الخروج شدنش



اخبار,اخبارسیاسی,رضا خاتمي


 اخبار سیاسی - رضا خاتمي ممنوع‌الخروج شد

سيد محمد رضا خاتمي هم به جمع افرادي پيوست كه براي خروج از ايران با مشكل مواجه شده‌اند. روز گذشته وقتي نايب‌رئیس مجلس ششم به فرودگاه مي‌رود ماموران فرودگاهي به او اعلام مي‌كنند كه حق خروج از ايران را ندارد. اين در حالي است كه بنا به اظهارات همسر رضاخاتمی كه چندي پيش در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط مطرح كرده بود، دكتر خاتمي سفرهاي متعددي براي حضور در سمينارهاي علمي به كشورهاي ديگر دارند. برادرمحمدخاتمي درباره ممنوع‌الخروجي خود مي‌گويد من نيز در فرودگاه متوجه ممنوع‌الخروج شدن خود شدم.

اين مساله بدون اطلاع قبلي صورت گرفته و با توجه به اينكه من از يكي از حقوق شهروندي خويش محروم شده‌ام بايد از اين مساله مطلع و دليل آن را مي‌دانستم. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه ماموران در فرودگاه هيچ اطلاعي از ممنوع‌الخروجي من نداشتند، اظهار داشت: ماموران حتي از اينكه من بايد از چه مرجعي اين مساله را پيگيري كنم نيز اطلاعي نداشتند. او با اشاره به حكم ممنوع‌الخروجي قبلي خود خاطرنشان كرد: قبلا نيز چنين حكمي صادر شده بود و البته از قبل به من نيز خبر داده بودند و من به اين حكم اعتراض كردم و حكم ممنوع‌الخروجي نيز لغو شده بود.

 

خاتمي با بيان اينكه دليل صدور چنين تصميمي را نمي‌داند، يادآور شد: من نمي‌دانم اين احكام از كجا صادر شده و دليل اين مساله چيست. بر اساس قانون 5 گروه از افراد براي خروج از مرزهاي كشور دچار مشكل مي‌شوند: بدهكاران قطعي مالياتي و بدهكاراني كه به موجب صدور حكم قطعي دادگاه يا صدور اجراييه در اجراي ثبت سازمان ثبت اسناد و املاك، بدهي آنها محرز شده، افرادي كه در خارج از ايران به خاطر تكدي، ولگردي، سرقت، كلاهبرداري و هرعنوان ديگري داراي سوءشهرت باشند،

 

كساني كه مسافرت آنها به خارج از كشور به تشخيص مقامات قضايي مخالف مصالح جمهوري اسلامي ايران باشد، كساني كه به موجب اعلام كتبي مقامات قضايي حق خروج از كشور را ندارند و افرادي كه اخذ گذرنامه و خروج از كشور آنها به اراده فرد ديگري (پدر، شوهر و...) محول شده است البته ممنوعيت خروج يا بايد مستند به ماده 160 قانون گذرنامه يا ماده 133 قانون آيين دادرسي كيفري يا مستند به دستور تصميم مقاماتي باشد كه به موجب ماده 17 قانون گذرنامه مي‌توانند دستور عدم ممانعت از خروج را بدهند.

 

دستور عدم خروج بايد به موجب تصميم قضايي باشد كه اين تصميم بايد در اثر يك شكايت يا اعلام جرم باشد، البته مواد مندرج در ماده 17 قانون گذرنامه براي اين مساله يك استثنا قائل شده است. اين ماده قانوني مي‌گويد: «دولت مي‌تواند از صدور گذرنامه و خروج بدهكاران قطعي مالياتي و اجراي دادگستري و ثبت اسناد و متخلفان از انجام تعهدات ارزي طبق ضوابط و مقرراتي كه در آيين نامه تعيين مي‌شود جلوگيري كند. » پيش ازاین نيز خبري منتشر شده بود مبني بر ممنوع‌الخروجي سيد‌محمد خاتمي. خبري كه هنوز از سوي مقامات مسئول تاييد نشده است و به گفته مرتضي حاجي، به صورت تلفني به اطلاع خاتمي رسيده است.
 
  اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------