آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

پیش بینی انتخاباتی بابک زنجانی چه بود؟/ صفحه فیس بوک او همچنان فعال است



اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

 

  اخبارسیاسی - پیش بینی انتخاباتی بابک زنجانی چه بود؟/ صفحه فیس بوک او همچنان فعال است

خودش هشت‌ماهی است در زندان به‌سر می‌برد اما صفحه فیس‌بوکش در حمایت از او همچنان فعال است.

حامیانی در ایران یا خارج از کشور هم دارد که پیش‌تر عضو کمیته پی‌گیری پرونده «بابک زنجانی» در مجلس از آن خبر داده بود.

 

«امیرعباس سلطانی» گفته بود: «خبرهایی به ما رسیده که نشان از «لابی» جدی آدم‌های زنجانی در لایه‌های میانی برخی نهادها دارد. او در زندان هم سرحال و سرخوش است و گویا دچار توهم شده که به‌زودی اتفاقی خواهد افتاد، که با قوه‌قضاییه همکاری نمی‌کند و اطلاعات لازم را نمی‌دهد.» فارغ از گفته‌های «سلطانی» اما علنی‌ترین حمایت‌ها از او در صفحه فیس‌بوکش دیده می‌شود.

فردی با نام مستعار «حداد» به‌حمایت از او آنجا مطلب می‌نویسد و برخی اطلاعیه‌ها و پیام‌ها هم با امضای «هولدنیگ سورینت» شرکت تحت ریاست «بابک زنجانی» منتشر می‌شود. مثل پیام تسلیتی که به‌مناسبت سانحه اخیرهوایی روی صفحه فیس‌بوک «بابک زنجانی» منتشر شد. یا وقتی شرکت سورینت اعلام کرد حاضر است هزینه درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی را متقبل شود؛ قصدی که گویا در حد همان اطلاعیه باقی ماند.

صفحه «بابک زنجانی» نزدیک به35هزارو205عضو دارد و کامنت‌ها و لایک‌های برخی پست‌ها گاه به دوهزار هم می‌رسد. صفحه «بابک زنجانی» بهار 92 همزمان با مطرح‌شدن نام«زنجانی» در قضیه انتشار فیلم جنجالی مذاکرات سعید مرتضوی در مجلس و بعد هم طرح بدهی‌هایش به وزارت نفت، آغازبه‌کار کرده است. مشخص است که هدف اصلی راه‌اندازی این صفحه به‌نوعی مطرح‌کردن «بابک زنجانی» و حمایت از او دربرابر اخبار و نقدها بوده‌است.

اگرچه صفحات دیگری هم با نام« بابک زنجانی» در فیس‌بوک وجود دارد ولی همان اوایل او درنوشته‌ای در همین صفحه انتساب دیگر صفحات منتسب به خودش را در فیس‌بوک تکذیب کرد. نخستین پست فیس‌بوکی «بابک زنجانی» عکسی از خودش است و بعد هرچه هست تا پیش از دستگیری، اخبار و عکس‌های او است به‌هنگام افتتاحیه‌ها و بازدیدها از پروژه‌هایش. از کارخانه تا مجتمع مسکونی، هتل، هواپیماسازی، شرکت فیلمسازی، شرکت هوایی و حتی پروژه ایران‌زمین.

انتقاد حامیان زنجانی از اصلاح‌طلبان
در پست‌های صفحه «بابک زنجانی» معمولا رد مشخصی از گرایش‌های سیاسی دیده نمی‌شود اما در آخرین پست با امضای مستعار «سپهری»، ابتدا «زنجانی» با «بیل گیتس» مقایسه شده و در نهایت نتیجه گرفته‌ شده است که «بازداشت زنجانی نتیجه احساساتی‌شدن جناح اصلاح‌طلب پس از مدت‌ها انتظار برای قدرت‌نمایی و اثبات حقانیت خود بوده‌است.» با گذشت چندماه از بازداشت «زنجانی» طرح این سوال قابل‌تامل به‌نظر می‌رسد که چه اتفاقی رخ داده که حامیان «بابک زنجانی» به یکباره به فکر افتاده‌اند پای اصلاح‌طلبان را به موضوع کشانده و داستانی نو اختراع کنند. چه کسانی از طرح این سناریو سود می‌برند؟


نویسنده مدعی است که اصلاح‌طلبان برای بهره‌برداری جناحی به زنجانی حمله می‌کنند «آنها موضوع یک بدهی حساس را با شعار مبارزه با فساد درهم‌آمیخته و هر دو را در یک ظرف گذاشتند و زنجانی را وارد این میدان کرده و از هرجهت شروع به مانوردادن کردند تا بهره‌برداری‌های خود را کنند اما فراموش کردند که قضاوت نهایی در مورد حقانیت آنها، منوط به موفقیت در وصول وجه است و اگر نتوانند آن را وصول کنند، باید همه اتهامات وارده را پس بگیرند و اقرار کنند که در مورد زنجانی اشتباه کرده‌اند، از او عذرخواهی کرده و ایشان را آزاد و با اسکورت به کشورهای مختلف ببرند تا او پول را وصول کند.»

بابک زنجانی و پیش‌بینی انتخابات
نخستین کامنت‌های فیس‌بوکی «زنجانی» هم جالب است، برخی او را تحسین کرده‌اند و برخی دیگر با ارسال رزمه‌کاری خود از او تقاضای شغل دارند. اما هرچه جلوتر می‌رویم کامنت‌ها رنگ‌وبوی دیگری می‌گیرد و این پرسش برای کامنت‌گذاران اساسی می‌شود که چطور و چگونه او به این همه ثروت در این مدت کوتاه دست یافته‌است؟ : «این نصیحت را از من به یادگار داشته باش که مردم دو دسته‌اند. یا قمارباز یا کاسب.

 

به‌نظر می‌رسد شما از دسته اول باشی. هیچ قماربازی تاکنون، تا آخرش نبرده. شما مرا یاد این داستان از رضاخان می‌اندازی که بهش گفتند،«قاچاقچی‌ها خیلی دارند فعالیت می‌کنند. او گفت ولشان کنید، هرچه درمی‌آورند آخرش مال من است. تو خودت فکر نمی‌کنی یکی از شرایط مدنیت ایجاد فرصت یکسان و عادلانه در عرصه فعالیت اقتصادی در کشور است؛ که افرادی مثل شما با تکاثر و حذف رقبای خود آن را لوث کرده‌اید. آخر پسرعموی من کجای دنیا قبول می‌کنند که در کنار 10میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور، یکی مانند شما که نه تخصصی داری، نه صاحب تکنیکی هستی به ثروت قارونی برسی.»


خرداد92 بابک زنجانی در صفحه‌اش سوال جالبی مطرح می‌کند. «به‌نظر شما چه‌کسی رییس‌جمهور ایران خواهد شد» پاسخ یکی از کامنت‌گذاران جالب است. «واسه شما که فرقی نمی‌کنه، هم از توبره می‌خوری هم از آخور... اصولا تاجر نباید تو سیاست دخالت کنه... فقط تماشا کن.»


شرکت هولدینگ سورینت یا گردانندگان سایت «بابک زنجانی» از زمان بازداشت رییس، وظیفه حمایت از«بابک زنجانی» را برعهده گرفته‌اند. حامیان «بابک زنجانی» مدعی‌اند او یک قربانی است. در یکی از آخرین پست‌های این صفحه با امضای «حداد» آمده است: «آیا نه این است که زنجانی قربانی شده است تا موضوع خیانت بارز عده‌ای، به فساد واهی دیگران تبدیل شود؟ آیا این فرار به جلو نیست؟ آیا نه این است که هر کجا راهی برای پرداخت بدهی زنجانی پیدا شد، همین آقایان فورا مانع از ادامه روند پرداخت شدند؟


آیا مردم ایران حق دارند بدانند که نامه بانک مرکزی تاجیکستان هرگز جعلی نبوده است و فقط هیاهوی برخی مانع از ادامه روند پرداخت شد؟ آیا مردم حق دارند بدانند که ارزش اموال زنجانی را بسیار پایین ارزیابی کرده‌اند تا مشکل از این طریق هم حل نشود؟ آیا مردم حق دارند بدانند که قرار است این مشکل حل نشود؟» بعد هم خطاب به دولت و رییس کمیته تحقیق‌تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی می‌نویسد: «با برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید، چنین مردانی در نطفه خفه خواهند شد و هرگز دیگر به دنیا نخواهند آمد و اگر هم بنا به اشتباه در ایران به دنیا بیایند یا از ایران می‌روند یا می‌شوند کارمند اداره آب... آقای محجوب، بیش از آنکه باید امیدوار باشید مردانی مثل زنجانی، دیگر ظهور پیدا نکنند باید دعا کنید به خدمات و توانایی‌های چنین سربازانی دیگر نیاز پیدا نکنید.»

بازیکنان تیم زنجانی به حریف پیوسته‌اند
حامیان «زنجانی» از بی‌معرفتی یاران سابق هم شاکی‌اند، تا آنجا که در یک پست در صفحه زنجانی نوشته شده: «همه بازیکنان تیم زنجانی به مرور به تیم حریف پیوسته‌اند و زنجانی باید یک نفره بازی کند. کسانی که تا دیروز با زنجانی بودند و از محل کارشان در مجلس یا وزارت نفت اس‌ام‌اس‌های پ‌نَ‌پَ برای زنجانی ارسال می‌کردند که هنوز در موبایل زنجانی موجود است، امروز ادای قهرمان ملی را درمی‌آورند که چه نشسته‌اید زنجانی پول بیت‌المال را برد! کجا برد؟ نمی‌دانیم!...»


حامیان‌ رییس، گاه به رسانه‌ها و اشخاص و نهادها هشدار می‌دهند که اخبار مربوط به «بابک زنجانی» را تنها از طریق دادستانی و مراجع ذی‌صلاح پی‌گیری کنند و از اخبار دیگری که فاقد مدرک یا مستندات است و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود در مورد پرونده آقای بابک زنجانی منتشر نکنند. در غیراین‌صورت: «شرکت هولدینگ سورینت و شرکت‌های تابعه و همچنین شخص آقای بابک زنجانی حق پیگرد قانونی را برای خود محفوظ می‌دارند و با متخلفان طبق قانون مجازات اسلامی یا قانون مطبوعات برخورد خواهد شد.»


حامی «زنجانی» معتقد است که با تغییر دولت همه تقصیرها گردن «بابک زنجانی» افتاده و مسوولان و دست‌اندرکاران دولت قبل که آگاهانه ریسک معاملات «زنجانی» را پذیرفته بودند الان پاسخگو نیستند: «آیا این اموال در اختیار شخص زنجانی بوده یا شرکت‌های او؟ اگر در اختیار شخص او بوده باید از مسوولان پرسید کجای دنیا چندمیلیارددلار را به یک شخص می‌دهند؟ این واقعیت است که همه مسوولان و دست‌اندرکاران شرکت نفت و بانک مرکزی ایران در زمانی که آقای زنجانی را جناب مهندس خطاب می‌کردند آگاهانه ریسک چنین معاملاتی را پذیرفته بودند و می‌دانستند که زنجانی نقل‌وانتقالات مالی غیرقانونی از دیدگاه بین‌الملل انجام می‌دهد و هر لحظه ممکن است حساب‌های‌شان مسدود شود و با وجود همه احتمالات تن به چنین ریسکی داده‌اند.

 

اما با تغییر دولت، همه مسوولان ریسک را تنها متوجه زنجانی کرده‌اند.» آخرین پستی که «بابک زنجانی» پیش از دستگیری روی صفحه‌اش منتشر کرده شکایتی است از این بابت که او را «جرثومه فساد» دانسته‌اند. در این پست نوشته شده: «در هر صورت من کار کرده‌ام، شاید اشتباهی در کار من دیده شود ولی حتما خطا نکرده‌ام و کسی با این حجم کار احتمال اشتباهش هست ولی یادآور می‌شوم من هم مثل شما از جان و مالم گذشته‌ام و برای خدمت به کشور کار کرده‌ام و چیزی برای ازدست‌دادن ندارم. در هر صورت سرباز کوچک جسور ولایتم نه جرثومه فساد.» هرچند باید منتظر ماند تا روز محاکمه و دید آیا نظر دستگاه قضایی هم درباره «بابک زنجانی» همین است.


اخبارسیاسی - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------