آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

حمله علی مطهری به روحانی



اخبار,اخبار سیاسی, علی مطهری

 

 اخبار سیاسی -  مطهری: روحانی حرف‌ احمدی‌ نژاد را می‌زند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور در مورد برخورد با بی‌حجابی واکنش نشان داد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان درباره برخورد با مظاهر بدحجابی اظهار داشت: سخنان اخیر آقای روحانی مرا به یاد صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد درباره مسائل فرهنگی انداخت. رئیس جمهور سابق می‌گفت که مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی مثل بدحجابی وظیفه روحانیت، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی است و دولت وظیفه‌ای در این خصوص ندارد و فقط باید کار فرهنگی کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از سؤالات ماجرای سؤال از رئیس جمهور همین اظهار نظرها و رویکرد عملی وی در سامان دادن به امور فرهنگی بود که سبب انحطاط در این حوزه شده بود.

* روحانی همان حرف‌های احمدی‌نژاد را درباره حجاب می‌زند
این نماینده مجلس بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه آقای روحانی نیز همان حرف‌ها را می‌زند و می‌خواهد بگوید که دولت در این زمینه وظیفه‌ای ندارد. در حالی که این‌طور نیست بلکه اجماع فقهاست که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، وظیفه دولت اسلامی است لذا وظیفه مردم نیست و این غیر از کار فرهنگی است.

مطهری با تأکید بر اینکه هیچ‌کس منکر کار فرهنگی نیست، تصریح کرد: به‌عبارت دیگر این حرف‌هایی که متأسفانه اکثر دولت‌ها می‌گویند در واقع مغالطه‌ای است برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود. به‌قول طلاب، محل نزاع و محل بحث این نیست که آیا برای مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی باید کار فرهنگی کرد یا اقدام عملی و آیا امر دایر است میان یکی از این دو؟

بلکه موضوع بحث این است که با وجود این‌همه کار فرهنگی که انجام شده و می‌شود و با توجه به روشن بودن و پیچیده نبودن مسئله برای عموم مردم و پس از اتمام حجت بر همه مردم در این سال‌های پس از انقلاب، اگر کسانی هنجارهای مورد قبول جامعه اسلامی را به تمسخر گرفتند و نیاز به اعمال قانون بود نه صرفاً تذکر، آیا در اینجا دولت اسلامی وظیفه‌ای دارد یا ندارد؟

"متأسفانه آقای روحانی اخیراً به‌گونه‌ای صحبت کرد که گویی این وظیفه دولت را قبول ندارند و قبلاً از وزیر کشور ایشان نیز این رفتار مشاهده شده است. ایشان می‌گویند که با ون و سرباز فرهنگ درست نمی‌شود. ارتقای فرهنگ به‌عهده علما، بزرگان، حوزه‌ها و اساتید است، یعنی به‌عهده دولت نیست! چه‌کسی گفته است فرهنگ را باید با ون و سرباز درست کرد؟

اگر کسانی معتقد باشند که دولت موظف است مثلاً بر ورود افرادی با پوشش زننده به ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها و سایر اماکن دولتی نظارت داشته باشد تا این نوع رفتار اجتماعی رسمیت پیدا نکند،‌ این به‌معنی استفاده از سرباز است؟ قطعاً کسی طرفدار سخت‌گیری در این امور نیست ولی با مواردی که حداقل نود درصد مردم مخالف آن هستند دولت وظیفه دارد که برخورد مناسب داشته باشد".

* "عده‌ای" نمی‌گویند که دختر و پسر را باید جدا کرد بلکه اسلام می‌گوید
نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری سخنان حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید که عده‌ای می‌گویند باید دختر و پسر را جدا کنیم. ایشان حتماً می‌دانند که این‌طور نیست که «عده‌ای» می‌گویند؛ بلکه اسلام می‌گوید که حتی‌المقدور و تا آنجا که امکانات اجازه می‌دهد و عسر و حرج پیدا نمی‌شود، بهتر است محیط کار مردان و زنان و محیط تحصیل پسران و دختران جدا باشد.

مطهری افزود: اگر اختلاط از نظر اسلام بهتر است، چرا حوزه‌های علمیه ما مختلط نیستند؟ علاوه بر این اکنون در دنیای غرب خصوصاً آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که محیط‌های جداگانه تحصیلی باعث افزایش بازدهی و رشد علمی می‌شود و از دانشگاه‌های دخترانه استقبال خوبی شده است. استاد شهید مطهری که آقای رئیس‌جمهور ارادت ویژه‌ای به ایشان دارند، راه درست را چنین بیان کرده‌اند که نه پرده‌نشینی و نه اختلاط، بلکه حریم.

وی در پایان اضافه کرد: آقای رئیس جمهور گفته‌اند که در عصر ما راهی جز اقناع وجود ندارد. اولاً این موضوع ربطی به عصر ما و سایر اعصار ندارد، همیشه اقناع گام اول و مقدم بر سایر اقدامات است و ثانیاً اقناع به‌تنهایی کافی نیست.

بسیاری از کسانی که مثلاً از پوشش بسیار نامناسب استفاده می‌کنند، از نظر عقلی اقناع شده‌اند و فلسفه حجاب را می‌دانند اما از روی هوا و هوس رعایت نمی‌کنند، مانند پزشکی که درباره مضرات سیگار صحبت می‌کند و بعد خودش یک سیگار روشن می‌کند. به هرحال دولت نباید از وظیفه نظارت خود بر امور فرهنگی شانه خالی کند.

 

 اخبار سیاسی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------