آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

اصولگرايان: برای بازگشت احمدی‌نژاد دعا نمی‌کنیم



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی نژاد

 

اصولگرايان: برای بازگشت احمدی‌نژاد دعا نمی‌کنیم

دعا می‌کنم که احمدی‌نژاد هرگز برنگردد!

 درخواست یاران احمدی‌نژاد برای دست به دعا شدن اصولگرایان به منظور بازگشت دوباره او به عرصه انتخابات ریاست جمهوری رد شد.

عبدالرضا داوری مشاور محمود احمدی‌نژاد در گفتگویی خواستار دعای اصولگرایان برای بازگشت احمدی نژاد شده بود. او در گفت و گویی با ایلنا با اشاره به وضعیت سیاسی کنونی اصولگرایان اظهار کرد: «اصولگرایان اگر می‌خواهند مجددا به قدرت بازگردند باید دعا کنند تا آقای احمدی‌نژاد راضی به کاندیداتوری شود. اگر اصولگرایان می‌خواهند آقای روحانی در سال 96 رئیس‌جمهور نشود باید حتما به دنبال آقای احمدی‌نژاد بیایند چراکه کسی را برای رقابت با آقای روحانی ندارند.»این درخواست در حالی مطرح شد که بسیاری از اصولگریان دل خوشی از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ندارند و قابل پیش بینی بود که این درخواست با چه واکنشی مواجه خواهد شد.

در همين خصوص دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه من دعا نمی‌کنم که احمدی نژاد به عرصه سیاست و رقابت های انتخاباتی بر سر ریاست جمهوری باز گردد گفت: من تنها دعا می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد عاقبت به خیر شود. حسین کنعانی مقدم درباره اظهارات مشاور احمدی‌نژاد گفت: اگر آقای دکتر روحانی در دوران ریاست جمهوری خود بتواند کارآمدی و توانایی خود را به منصه ظهور برساند و بتواند در این 4 سال بر مشکلاتی که ناشی از سو مدیریت گذشته بود فائق آید یقینا بار دیگر مردم به او رای خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه من دعا نمی‌کنم که آقای احمدی نژاد به عرصه ریاست جمهوری باز گردد گفت: اداره ممکلت جای برای آزمون و خطا نیست. آزمودن دوباره آزموده شده هم خطا است بر این اساس ضرورتی ندارد که دوباره احمدی نژاد را به بوته آزمون سپرد. بر این اساس فکر می‌کنم که آقای احمدی نژاد در جاهای دیگر غیر از ریاست جمهوری می تواند مثمر ثمر باشد و منشا خدمات، از این رو برای ایشان تنها دعا می‌کنم که عاقبت به خیر شود.

دعا می‌کنم که احمدی‌نژاد هرگز برنگردد
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار هم گفت: با سوابقی که از آقای احمدی‌نژاد به جا مانده است دعا می‌کنم که هرگز برنگردد. احمد کریمی اصفهانی، درباره اظهارات مشاور احمدی نژاد گفت: من فکر می کنم مصیبتی که در دولت های نهم و دهم بر نظام و مردم وارد شد به آسانی قابل ترمیم و جبران نیست. وی افزود: دولت‌های تحت مدیریت و هدایت محمود احمدی نژاد با سو مدیریت حاکم آسیب‌های زیادی به همه حوزه های سیاسی چه سیاست داخلی و چه خارجی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد کرد. دولت او با عملکردش که تناقض بسیاری با کلام داشت باورهای مردم را بر هم ریخت و حرمت‌ها را شکست.

کریمی اصفهانی ادامه داد: او در ماه‌های پایانی دوران ریاست جمهوری خود گفته بود که پس از من هیچ کسی نمی‌تواند در سمت رییس جمهور به اداره کشور بپردازند. با گذشت کمتر از یک سال از پایان دولت دوران ریاست جمهوری این ادعا ثابت شد. آثاری خرابی‌های دوران ریاست جمهوری او هنوز پاک نشده است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: هنوز بعد از گذشت یکسال از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد روزی نیست که خبری تازه درباره فسادهای که در دوران ریاست جمهوری او بروز پیدا کرده بود منتشر نشود. هر کدام از این فسادها هم رکوردی محسوب می‌شود. نمونه‌اش انتشار خبر فساد 7 هزار میلیاردی که اخیرا منتشر شد است.

وی در خاتمه گفت: بزرگترین خطای احمدی نژاد اما عدم تبعیت از ولایت فقیه بود. او تنها رییس جمهوری است که تاکنون اخطار کتبی از مقام معظم رهبری گرفته است. یعنی او با بی توجه ای به رهنمودهای رهبری، ناچار کردند در مواردی از جمله تاکید بر معاون اول ماندن مشایی، مقام معظم رهبری اخطار کتبی صادر کنند. خانه نشینی 11 روزه هم نمونه بارز عدم تبعیت از ولایت بود. به همین دلیل آرزو می‌کنم که او هرگز برنگردد.

دعا می‌کنم احمدی‌نژاد به فکر کاندیدا شدن هم نیفتد
دبیرکل حزب ایران زمین گفت: من دعا می‌کنم که ایشان اصلا به فکر کاندیدا شدن هم نیفتد چه برسد به اینکه بخواهد بار دیگر به عرصه سیاست بازگردد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

ابولقاسم رئوفیان درباره اظهارات مشاور احمدی‌نژاد گفت: کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نه به مصلحت خود ایشان است و نه به مصلحت نظام. وی با بیان اینکه ایشان را هم یکبار ملت آزمود اند گفت: بالاخره آقای احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری خود هر آنچه را در چنته داشت را رو کرد که برآوردها این است که آنچه از سوی او عرضه شد قابل توجه نبوده است.

رئوفیان در خاتمه گفت: ایشان به لحاظ نوع تفکر، اعتقادات، توان اجرایی، ادبیاتی که به خدمت می‌گرفت و در قالب آن با رقبایش حرف می زد و یا در مناسبت‌های مختلف از تریبونی که در اختیار می گرفت از آن استفاده می کرد، عزل و نصب ها و ... نشان دادند که قبای ریاست جمهوری به تن او گشاد است بر این اساس به خیر دنیا و آخریتش است که به فکر کاندیدا شدن نباشد.

شجونی: پشت سر مرده حرف زدن درست نیست!
عضو جامعه رحانیت مبارز هم با تاکید بر اینکه از حضور یک اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به شدت استقبال می کنیم درباره حضور احتمالی احمدی نژاد گفت: پشت سر مرده حرف زدن درست نیست.


جعفر شجونی، درباره اظهارات مشاور احمدی‌نژاد گفت: اساسا گفتن این حرف ها فایدی ندارد. چون نتیجه آن از هم اکنون مشخص است. وی افزود: اما اگر کسی در انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی حضور پیدا کند که اصولگرا باشد و دنبال این هرزگی‌های اصلاح طلبان نرود چرا که اصلاح طلبان به این نظام خیلی ظلم کرده‌اند، نه تنها به او رای می‌دهیم بلکه دستش را هم می‌بوسیم.

شجونی ادامه داد: ما رییس جمهوری می خواهیم که مثل هاشمی و روحانی دوگانه سوز نباشد و گاهی به سمت اصلاح طلبان غش کند و گاهی به سمت اصولگرایان. ما رییس‌جمهوری می خواهیم که اصولگرای قاطع باشد تا کشور را نجات دهد. عضو جامعه رحانیت مبارز درباره اینکه آیا این فرد می تواند محمود احمدی‌نژاد باشد گفت: پشت سر مرده حرف زدن درست نیست.

احمدی‌نژاد می‌تواند یکی از گزینه‌های اصولگرایان باشد
با وجود مخالفت‌هایی که بسیاری از اصولگرایان نسبت به حضور دوباره احمدی‌نژاد دارند،عضو شورای مرکزی موتلفه معتقد است که محمود احمدی‌نژاد می‌تواند یکی از گزينه های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باشد.

حمیدرضا ترقی گفت: هنوز اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هیچ تصمیم نگرفته اند و در حل حاضر تمام ذهن‌ها بر انتخابات سال آینده مجلس تمرکز دارد. او درباره اینکه اگر سال آینده انتخابات ریاست جمهوری باشد او برای حضور احمدی‌نژاد دعا می‌کند یا خیر گفت: فکر می‌کنم که اظهار نظر در این رابطه باید دقیق باشد. موضوعی که وجود دارد این است که تاکنون هیچ رییس جمهوری در ایران نتوانسته است برای دو دوره دیگر رییس جمهور شود.

ترقی افزود: نکته بعدی اینکه حضور یک نامزد جدی از سوی اصولگرایان در پایان دوران ریاست جمهوری آقای روحانی بسیار بستگی به عمکرد او در پایان 4 ساله نخست دارد. اگر او در این 4 ساله موفق عمل کند شانس حضور معرفی یک نامزد جدی بسیار ضعیف است اما در غیر این صورت آقای احمدی‌نژاد می تواند یکی از گزینه های مطرح باشد. عضو شورای مرکزی موتلفه در خاتمه گفت: اما اگر اصولگرایان بخواهند باردیگر از احمدی نژاد حمایت کند قطعا این بار نسبت به گذشته سخت‌گیری بیشتری خواهند کرد و عملكرد قبلی احمدی‌نژاد منهای اصولگرایان را مورد توجه قرار خواهند داد.
 
 اخبار  سیاسی  - فرارو
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------