آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سایت «انتخاب» توقیف شد / فقیهی: آقای نوبخت پاسخ دهند که آیا قائم مقام بازداشتی بانک مرکزی احمدی نژاد، خط قرمز جدید ایشان شده؟



اخبار,اخبارسیاسی,فیلتر شدن سایت خبری


 اخبار سیاسی - سایت «انتخاب» توقیف شد / فقیهی: آقای نوبخت پاسخ دهند که آیا قائم مقام بازداشتی بانک مرکزی احمدی نژاد، خط قرمز جدید ایشان شده؟

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا افزایش تعداد شکایات علیه «انتخاب» باعث فیلتر شدن شده؟»، گفت: البته سایت «انتخاب» بخاطر طبیعت کار سانه ای اش، مانند دیگر رسانه ها شکایات متعددی از دستگاهایی مختلف دارد ، و طبعاً تعدد شکایت نمی تواند دلیل فیلترینگ «انتخاب» باشد . ضمن آنکه هماطنور که عرض کردم ، بخشی از این شکایات هنوز تفهیم اتهام نشده است.

ساعاتی پیش، سایت «انتخاب» فیلتر شد.

مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت «انتخاب» در گفت و گو با سایت خبری «تیک»  اخبار مربوط به فیلتر شدن این سایت خبری را تایید کرد.

وی گفت: هنوز چیزی کتباً به من ابلاغ نشده ، اما با توجه به رفت و آمد اخیر اینجانب در دادسرای فرهنگ و رسانه ، احتمال زیاد فیلتر شدن «انتخاب» به دلیل شکایت آقایان حمید پورمحمدی قائم مقام بازداشتی بانک مرکزی دولت احمدی نژاد و فردی به نام کامل تقوی نژاد است که موفق شده مدیرعاملی بانک سپه را تصاحب کند. البته آقای پورمحمدی فعلاً نیز معاون آقای نوبخت هستند.

مدیرمسئول سایت «انتخاب» افزود: ظرف سه هفته اخیر، آقای حمید پورمحمدی گل سفیدی 3 شکایت ، و بانک سپه و مدیرعاملش 12 شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده اند که بخش زیادی از آن ، هنوز تفهیم اتهام نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا افزایش تعداد شکایات علیه «انتخاب» باعث فیلتر شدن شده؟»، گفت: البته سایت «انتخاب» بخاطر طبیعت کار سانه ای اش، مانند دیگر رسانه ها شکایات متعددی از دستگاهایی مختلف دارد ، و طبعاً تعدد شکایت نمی تواند دلیل فیلترینگ «انتخاب» باشد . ضمن آنکه هماطنور که عرض کردم ، بخشی از این شکایات هنوز تفهیم اتهام نشده است.

مدیر سایت انتخاب البته این توضیح را داد که «عمده ی اخبار «انتخاب» در مورد آقای پورمحمدی و بانک سپه ، بنا به درخواست دولت و با ابلاغ مقام قضایی حذف شده بود»

فقیهی تصریح کرد: این سئوال از جناب آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت وجود دارد ، با توجه به اینکه شخص ایشان اولین بار اعلام کردند که رییس جمهور خواستار پس گرفتن شکایات سازمان های دولتی از رسانه ها شده و همینطور این اظهارنظر سخنگوی دولت که «رسانه ها باید افشاگری کنند»، خوب است ایشان پاسخ دهند که دلیل فیلتر شدن سایت انتخاب که از قضا حامی جریان اعتدال و رییس جمهور است، چیست؟

مدیرمسئول «انتخاب» ادامه داد: جناب دکتر نوبخت پاسخ دهند که آیا تهیه گزارش از اقدامات برخی جریانات خاص اقتصادی ، و طرح یک سئوال از آقای نوبخت که «چرا باید متهم فساد سه هزار میلیاردی معاون ایشان باشد» ، باید با شکایت رو به رو شود؟

وی افزود: من طی هفته های اخیر ، مکرر از دوستان ارشد و مسئولان عالیرتبه دولتی این سئوال را مطرح کرده ام که آیا اخیراً آقای حمید پورمحمدی معاون آقای نوبخت و همچنین سیدکامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه به خطوط قرمز جدید بدیل شده اند؟ آیا علاوه برمسائل امنیت ملی و مصالح عالیه نظام ، قائم مقام بانک مرکزی دولت احمدی نژد که سابقه بازداشت در ماجرای فساد سه هزار میلیاردی را دارد ، نیز خود را به دایره تنگ «خط قرمزها» کشانده اند؟

مصطفی فقیهی در ادامه گفت: دوستان دولتی همواره در پاسخ به این کنجکاوی من، پاسخ می دادند که «این افراد هرگز خط قرمز نیستند و اساساً در اندازه ای نیستند که خط قرمز دولت باشند»

وی گفت: بنده نیز این اظهانظر دوستان دولتی ام را تصدیق و تایید می کنم ، اما به نظرم می آید جریانی مرموز و اقلیت در برخی رده ها، قصد دارد برخلاف نظرات صریح رییس جمهور ، خطوط قرمزی ساختگی را ترسیم و رسانه ها را به تبعیت از آن ، وادار کنند.

مدیرمسئول سایت «انتخاب» با بیان این مطلب که «سایت انتخاب به عنوان قدیمی ترین و اصلی ترین رسانه جریان اعتدال ، خود را ملزم به حمایت جدی از دولت خدمتگزار می داند»، افزود: بنده تردید ندارم که شخص ریاست محترم جمهوری ، اعضای دولت و مسئولین مستقیم رسانه ها در دولت ، از این اتفاقات بی اطلاع هستند و یقیناً در اولین فرصت نسبت به این مسئله توجه جدی نشان خواهند داد»


 اخبار سیاسی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------