آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

انتقاد سخنگوی دولت از صداوسیما



اخبار,اخبارسیاسی,انتقاد سخنگوی دولت از صداوسیما


 اخبار سیاسی - انتقاد سخنگوی دولت از صداوسیما: آمار دولت را با «انیمیشن» زیر سوال می‌برند

 سخنگوی دولت با غیرکارشناسی و عجولانه خواندن نقدهای صداوسیما نسبت به برخی از فعالیت‌های دولت، از رویکرد صداوسیما  انتقاد کرد. صداوسیما شنبه‌شب هفته جاری پس از اعلام مرکز آمار از نرخ بیکاری تابستان سال‌جاری که بیانگر کاهش تعداد بیکاران، نرخ بیکاری 5/9درصدی و ایجاد 400هزار شغل بود، در برنامه‌های خبری‌اش این آمار را سوال‌برانگیز خوانده بود.برنامه‌هایی که محمد باقر نوبخت در واکنش به آن گفته «آمار و ارقام ارایه‌شده درباره نرخ بیکاری مستند و قابل دفاع و مطالعه است اما قابل هوکردن یا تشکیک‌کردن نیست.

بی‌انصافی است ذهن مردم را نسبت به این ادعا تخریب کنیم.»نوبخت از سازمان صداوسیما خواسته به جای اینکه بلافاصله با کلی شعف و ذوق‌زدگی بیان کند که پارسال نرخ بیشتر بوده و امسال کمتر شده و این چطور ممکن است؟ توضیح دهد که این شغل‌ها چگونه ایجاد شده است. سخنگوی دولت پیش از این هم در برنامه شناسنامه که 30خرداد سال‌جاری از شبکه سوم سیما پخش شد به رویکرد صداوسیما نسبت به بحث توزیع سبد کالا از سوی دولت انتقاد کرده بود.

 

او در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر نیز با تاکید بر اینکه «مرکز آمار ایران طبق قانون مرجع رسمی اعلام آمارهای کشور است» گفت: «از رسانه‌ملی تعجب کردم که در یک برنامه خبری با گزارش انیمیشنی و بدون حضور کارشناسان نسبت به آمار نرخ بیکاری در مردم تردید ایجاد می‌کند.» نوبخت ابراز نارضایتی کرده که چطور صداوسیما در این برنامه خبری با پخش یک انیمیشن آمار دولت از کاهش نرخ بیکاری در کشور را زیر سوال برده است. سخنگوی دولت افزود: «هنگامی که بنده اعلام کردم اعتبار عمرانی استان‌ها را صددرصد پرداخته‌ایم و نسبت به دوره مشابه سال قبل 5/12برابر افزایش یافته، رسانه ملی می‌توانست برود و از استانداری‌ها در مورد پول‌هایی که گفته‌ایم پرداخته‌ایم سوال کند.»


عملکرد صداوسیما در بحث «وام ازدواج» هم مناسب نبود
نوبخت همچنین به عملکرد صداوسیما پس از اعلام خبر دولت برای پرداخت وام ازدواج اشاره کرده و گفته «خاطرم است وقتی اعلام کردیم بعد از عید فطر قرض‌الحسنه وام ازدواج را پرداخت می‌کنیم هم گزارش عجولانه‌ای درباره این موضوع از صداوسیما پخش شد. چنانکه صبح اول وقت رفته بودند تا یک نفر را پیدا کنند که از او بپرسند آیا وام ازدواج گرفته‌اید یا نه؟ که همان شب شبکه دو و خبر 20:30 اعلام کرد، اغلب متقاضیان وام ازدواج نگرفته‌اند و بعد هم این موضوع را وصل کردند به رانت 650میلیونی و مطالبات معوق و...»


نوبخت تاکید کرد «قطعا نمی‌توان گفت کسی که یک‌ساعت در هفته کار می‌کند دارای شغلی با حقوق مکفی است. اما با همین آمار و ارقام و روش‌هایی که نرخ بیکاری فعلی محاسبه شده فصل و سال پیش و دولت قبل و قبل‌تر نرخ بیکاری را محاسبه کرده‌اند.» او افزود: «تعداد مشاغل ایجادشده از 21میلیون‌و100هزارنفر در بهار امسال به 21‌میلیون ‌و500هزارنفر در تابستان رسید که بیانگر ایجاد 400هزار شغل در این مدت است و در صورت ادامه این روند در شش‌ماهه دوم و ایجاد 400هزار شغل دیگر مجموع تولید اشتغال به 800هزارنفر می‌رسد که هنوز رقم بالایی نیست و دولت باید گام‌های جدی‌تری بردارد.»


  اخبار سیاسی  - شرق
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------