نماینده روحانی مجلس : جریمه مالی زنان بدحجاب هیچ سنخیتی با دین ندارد/نباید با بانوان برخورد شود



اخبار,اخبارسیاسی, طرح جدید برای برخورد با بانوان بدحجاب


 اخبارسیاسی  -  واکنش ابراهیمی نماینده روحانی مجلس به طرح جدید برای برخورد با بانوان بدحجاب:
جریمه مالی زنان بدحجاب هیچ سنخیتی با دین ندارد/نباید با بانوان برخورد شود/برخی می خواهند دولت را به چالش بکشند

حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی بر این باور است که طرح جدید در مجلس برای برخورد با بانوان فاقد حجاب سنخیتی با دین ندارد.

سادات ابراهیمی در گفتگو با «تیک ، بیان داشت: بحث حجاب در اسلام از ضروریات دین محسوب می شود، اما موضوع چگونگی پوشش و نوع رفتار، گفتار و کردار، مسئله ای متفاوت از مسئله ی حجاب است.

وی افزود: در اسلام، حجاب به عنوان موضوعی که مسلمانان با اعتقاد قلبی و درونی آن را پذیرفته اند، تلقی می شود نه به عنوان یک سیاست حاکمیتی.

عضو فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: حجاب ، دستوری از سوی شرع اسلام است که رعایت آن واجب است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس بیان داشت: باتوجه به فضایی که هم اکنون در کشور حاکم است، بهتر است در خصوص ترغیب بانوان به رعایت حجاب از سیاست های تشویقی استفاده کنیم نه برخورد.

وی تصریح کرد: در واقع، اصل و اساس در مسئله حجاب، باید فرهنگ سازی و تشویق بانوان به رعایت آن باشد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با بیان اینکه باید از برخوردهای سلبی و منفی در جهت رعایت حجاب جلوگیری شود، گفت: جریمه هایی که در طرح «صیانت از حریم عفاف و حجاب» در نظر گرفته شده درست نیست، از یک سو شرایط کشور و وضعیت اقتصادی مردم چندان خوب نیست و از سوی دیگر جریمه مالی برای یک مسئله ی کاملا شرعی، هیچ سنخیتی با دین ندارد.


عضو فراکسیون رهراوان ولایت گفت: بنده مناسب نبودن وضعیت فرهنگی کشور را تایید می کنم، اما راه حل پوشش بهتر بانوان باید راه حل های ،عملیاتی تر، بهتر و منطقی تری باشد.

وی تاکید کرد: در گذشته هم مواردی از این قبیل بوده است که بالاجبار خواسته بودیم طرحی را اجرا کنیم که جواب چندانی نگرفتیم، پس بهتر است در این زمینه از طریق علما و حوزه های عملیه و بزرگان دین و سایر نهادهای اجتماعی و دین و صداوسیما و فیلم های مستند و آموزنده استفاده کنیم.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از افراد با ارائه این طرح به دنبال ایجاد چالش برای دولت باشند، با این حال نباید فراموش شود که مسئله ی حجاب مسئله ای مهم است اما چگونگی ورود به این بحث مهم تر است.

نماینده اصولگرای مجلس افزود: ورود به بحث حجاب از طریق اجبار و جریمه خیلی شایسته نیست و باید با فرهنگ سازی به حل این مسئله بپردازیم.

وی ادامه داد: نقش صداوسیما در این میان خیلی مهم است که به قول حضرت امام (ره) یک داشنگاه است. اگر صداوسیما به مسئله ی حجاب بپردازد، مسلما اثرگذاری آن خیلی بیشتر خواهد بود.


 اخبارسیاسی   -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------