جزئیات جدید از پرونده میلیاردر نفتی



اخبار,اخبارسیاسی, پرونده میلیاردر نفتی


اخبار سیاسی -  جزئیات جدید از پرونده میلیاردر نفتی

عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی تاکید دارد که پرونده زنجانی از ابعاد اخلاقی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

  بابک زنجانی در آخرین مصاحبه‌ها ادعا کرده بود، مجرد است و همسری اختیار نکرده اما کمی بعدتر وکیل همسر سابقش پرده از واقعیت‌ها برداشت و معلوم شد اسناد مرتبط با ازدواج او در دادگاه خانواده میدان ونک موجود است. از همان ابتدای طرح پرونده بابک زنجانی و بازنگردان پول نفت به کشور، گاه و بیگاه شایعاتی درمورد حضور برخی زنان در ایران و ترکیه مطرح بود. امیرعباس سلطانی درباره اینکه شاید یکی دو نفر از این خانم‌ها؛

 آنطور که زنجانی ادعا کرده، خواهر یا وابستگان او باشند، نیز گفت: «منظور من از همکاری خانم‌ها با ایشان کاملا مشخص است و اصلا منظورم اعضای خانواده نیست. پیش از این هم مشخص شده بود که ثبت شرکت‌ها به اسم خواهران، اقدامی تقلبی بوده و بس.» بابک زنجانی، مرد جوان ۴۰ساله‌ای است که با وجود ۱۵پرونده تخلف توانست از دولت محمود احمدی‌نژاد مجوز فروش نفت بگیرد.

با این حال هیچگاه پول ناشی از فروش نفت را به کشور باز نگرداند. سلطانی از جمله نمایندگانی که بخش عمده کارش را به پیگیری ابعاد این پرونده اختصاص داده همچنین افزود: «پول‌های بابک زنجانی سرگردان است. تحریم اموال او هم تمام شده و حالا باید دید که منابع مالی در اختیار او، درحال حاضر کجاست و در اختیار چه شبکه‌ای قرار دارد.»

او البته رسیدن به اطلاعات و اسرار پشت‌پرده پرونده زنجانی را کار دشواری می‌داند اما با این حال وعده می‌دهد که نمایندگان مجلس تا لحظه به نتیجه رسیدن پرونده، پای رصد ماجرای تخلف مالی زنجانی خواهند بود. بابک زنجانی دی ماه سال گذشته بازداشت شد و از همان تاریخ در زندان به‌سر می‌برد. تا کنون هیچ خبری از پرداخت بدهی‌های او به دست نیامده است.

 

این  5زن چه کسانی هستند؟
20 شهریور 93 بود که فرارو نوشت؛ بابک زنجانی در گذشته دارای همسری به نام «ثریا.ا» بوده که اوایل دهه ۱۳۸۰ از او جدا می‌شود. او همچنین دارای خواهری به نام بهار است. بابک زنجانی از اسامی خواهر و همسر سابقش درخصوص ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور سوء‌استفاده ‌کرده، البته گاهی با ابعادی پیچیده و مبهم. گاهی در میان اسناد مالی او نام «بهارک» زنجانی قید شده و گاهی هم «نوبهار» یا «بهار»؛ اما هر سه این اسامی در ثبت شرکت‌های زنجانی مورد استفاده قرار گرفته است.

در آگهی‏‌های مربوط به شرکت لوازم آرایشی سورینت قشم و همچنین هواپیمایی فراز قشم نام «نوبهار زنجانی» به‌عنوان سهامدار ثبت شده و در آگهی تاسیس شرکت صنایع غذایی فراز نمونه قشم نام «بهارک زنجانی» به‌عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت به چشم می‌خورد. محمدعلی پورمختار در پاسخ به این سوال که «منظورتان از خانواده زنجانی چیست و این خانواده قرار است چه کمکی به حل پرونده کنند؟» می‌گوید: «منظورم از خانواده، خانواده است. آنها در این پرونده تعیین‌کننده هستند.

در کنار خانواده برخی دوستان و شرکای زنجانی هم باید با دستگاه قضایی همکاری کنند. بالاخره این موضوع بسیار پیچیده است و به نوعی هم به خاطر اینکه عمده منافع مالی ایشان در چند کشور هست، موضوع بین‌المللی شده و استرداد این وجوه نیازمند شناسایی است.» البته باید این ادعا را رد کرد که دو نفر از زنان، همسر سابق و خواهر او هستند چون سلطانی گفته این 5 زن نسبت خانوادگی با زنجانی ندارند. به غیر از نام همسر و خواهر بابک زنجانی در پرونده او، سایت‌های خبری چندی پیش نام یک زن دیگر را منتشر کردند. «ک.ج» که ظاهرا او در ترکیه در جریان اقدامات زنجانی قرار گرفته است. یکی از سایت‌های خبری در 4 دی 92 نوشت: «حالا پاي يك ايراني ديگر هم به پرونده فساد مالي تركيه باز شده است.

رسانه‌هاي تركيه ديروز از زني به‌نام ك.ج به‌عنوان يكي از كليدهاي معماي پرونده فساد گسترده در تركيه نام برده‌اند كه استانبول را به‌تازگي به مقصد دوبي ترك كرده است و پليس تركيه در جست‌وجوي مدارك و مستنداتي از اوست. به هر حال آنچه پيداست يك سرنخ پرونده بزرگ‌ترين فساد مالي در تاريخ تركيه به چند ايراني مي‌رسد.» بدون احتساب همسر سابق و خواهر زنجانی تعداد زنان مرتبط با بابک زنجانی به عدد یک می‌رسد که البته هنوز هیچ یک از این زنان به عنوان متهم معرفی نشده‌اند و تنها نامی از آنها به سبب آشنایی با بابک زنجانی آورده شده است.

شاید زن دیگری که نام او در پرونده بابک زنجانی وجود دارد همسر رضا ضراب باشد که البته رسانه‌ها به آن دامن زدند چراکه ضراب و همسرش تا به امروز از سوی ایران به دلیل پرونده زنجانی متهم معرفی نشده‌اند. حالا اگر همسر ضراب را هم اضافه کنیم تعداد زنان به 2 می‌رسد و 3 زن مشخص نیست در کدام بخش پرونده حضور دارد. «روز نو» در 5 دی‌ماه سال گذشته مدعی شد که «یک دختر ۳۴ ساله ساکن یکی از محلات فقیرنشین ترکیه مدعی شده بابک زنجانی و ضراب، شرکتی به ارزش  ۶ میلیون لیر ترکیه (معادل یک میلیارد تومان) را به او واگذار کرده‌اند.

روزنامه «هابرترک» هم با انتشار عکس این زن و خانه او در محله‌ای فقیرنشین در ترکیه از او با عنوان یکی دیگر از مهره‌های فساد اقتصادی در ترکیه نام برده است.» اگر این زن را هم اضافه کنیم 3 زن احتمال دارد نامشان در پرونده باشد و باید به‌دنبال دو زن دیگر بود. اسامی زنانی که در بالا شرح داده‌ شد، تنها گمانه‌زنی رسانه‌ای است و نمی‌توان بدون اعلام مراجع ذیربط هیچ‌کدام از این زنان را دارای نقش در پرونده زنجانی دانست.

بنابراین باید منتظر ماند تا مراجع مربوطه در صورت صلاحدید به انتشار اسامی بپردازند.آرمان: عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی تاکید دارد که پرونده زنجانی از ابعاد اخلاقی نیاز به بررسی بیشتری دارد. آفتاب نوشت؛ بابک زنجانی در آخرین مصاحبه‌ها ادعا کرده بود، مجرد است و همسری اختیار نکرده اما کمی بعدتر وکیل همسر سابقش پرده از واقعیت‌ها برداشت و معلوم شد اسناد مرتبط با ازدواج او در دادگاه خانواده میدان ونک موجود است.

از همان ابتدای طرح پرونده بابک زنجانی و بازنگردان پول نفت به کشور، گاه و بیگاه شایعاتی درمورد حضور برخی زنان در ایران و ترکیه مطرح بود. امیرعباس سلطانی درباره اینکه شاید یکی دو نفر از این خانم‌ها؛ آنطور که زنجانی ادعا کرده، خواهر یا وابستگان او باشند، نیز گفت: «منظور من از همکاری خانم‌ها با ایشان کاملا مشخص است و اصلا منظورم اعضای خانواده نیست.

پیش از این هم مشخص شده بود که ثبت شرکت‌ها به اسم خواهران، اقدامی تقلبی بوده و بس.» بابک زنجانی، مرد جوان ۴۰ساله‌ای است که با وجود ۱۵پرونده تخلف توانست از دولت محمود احمدی‌نژاد مجوز فروش نفت بگیرد. با این حال هیچگاه پول ناشی از فروش نفت را به کشور باز نگرداند. سلطانی از جمله نمایندگانی که بخش عمده کارش را به پیگیری ابعاد این پرونده اختصاص داده همچنین افزود: «پول‌های بابک زنجانی سرگردان است.

 

تحریم اموال او هم تمام شده و حالا باید دید که منابع مالی در اختیار او، درحال حاضر کجاست و در اختیار چه شبکه‌ای قرار دارد.» او البته رسیدن به اطلاعات و اسرار پشت‌پرده پرونده زنجانی را کار دشواری می‌داند اما با این حال وعده می‌دهد که نمایندگان مجلس تا لحظه به نتیجه رسیدن پرونده، پای رصد ماجرای تخلف مالی زنجانی خواهند بود. بابک زنجانی دی ماه سال گذشته بازداشت شد و از همان تاریخ در زندان به‌سر می‌برد. تا کنون هیچ خبری از پرداخت بدهی‌های او به دست نیامده است.

محمدعلی پورمختار در پاسخ به این سوال که «منظورتان از خانواده زنجانی چیست و این خانواده قرار است چه کمکی به حل پرونده کنند؟» می‌گوید: «منظورم از خانواده، خانواده است. آنها در این پرونده تعیین‌کننده هستند. در کنار خانواده برخی دوستان و شرکای زنجانی هم باید با دستگاه قضایی همکاری کنند. بالاخره این موضوع بسیار پیچیده است و به نوعی هم به خاطر اینکه عمده منافع مالی ایشان در چند کشور هست، موضوع بین‌المللی شده و استرداد این وجوه نیازمند شناسایی است.» البته باید این ادعا را رد کرد که دو نفر از زنان، همسر سابق و خواهر او هستند چون سلطانی گفته این 5 زن نسبت خانوادگی با زنجانی ندارند.

به غیر از نام همسر و خواهر بابک زنجانی در پرونده او، سایت‌های خبری چندی پیش نام یک زن دیگر را منتشر کردند. «ک.ج» که ظاهرا او در ترکیه در جریان اقدامات زنجانی قرار گرفته است. یکی از سایت‌های خبری در 4 دی 92 نوشت: «حالا پاي يك ايراني ديگر هم به پرونده فساد مالي تركيه باز شده است.

 

رسانه‌هاي تركيه ديروز از زني به‌نام ك.ج به‌عنوان يكي از كليدهاي معماي پرونده فساد گسترده در تركيه نام برده‌اند كه استانبول را به‌تازگي به مقصد دوبي ترك كرده است و پليس تركيه در جست‌وجوي مدارك و مستنداتي از اوست. به هر حال آنچه پيداست يك سرنخ پرونده بزرگ‌ترين فساد مالي در تاريخ تركيه به چند ايراني مي‌رسد.» بدون احتساب همسر سابق و خواهر زنجانی تعداد زنان مرتبط با بابک زنجانی به عدد یک می‌رسد که البته هنوز هیچ یک از این زنان به عنوان متهم معرفی نشده‌اند و تنها نامی از آنها به سبب آشنایی با بابک زنجانی آورده شده است.

 شاید زن دیگری که نام او در پرونده بابک زنجانی وجود دارد همسر رضا ضراب باشد که البته رسانه‌ها به آن دامن زدند چراکه ضراب و همسرش تا به امروز از سوی ایران به دلیل پرونده زنجانی متهم معرفی نشده‌اند.

حالا اگر همسر ضراب را هم اضافه کنیم تعداد زنان به 2 می‌رسد و 3 زن مشخص نیست در کدام بخش پرونده حضور دارد. «روز نو» در 5 دی‌ماه سال گذشته مدعی شد که «یک دختر ۳۴ ساله ساکن یکی از محلات فقیرنشین ترکیه مدعی شده بابک زنجانی و ضراب، شرکتی به ارزش  ۶ میلیون لیر ترکیه (معادل یک میلیارد تومان) را به او واگذار کرده‌اند. روزنامه «هابرترک» هم با انتشار عکس این زن و خانه او در محله‌ای فقیرنشین در ترکیه از او با عنوان یکی دیگر از مهره‌های فساد اقتصادی در ترکیه نام برده است.»

 

اگر این زن را هم اضافه کنیم 3 زن احتمال دارد نامشان در پرونده باشد و باید به‌دنبال دو زن دیگر بود. اسامی زنانی که در بالا شرح داده‌ شد، تنها گمانه‌زنی رسانه‌ای است و نمی‌توان بدون اعلام مراجع ذیربط هیچ‌کدام از این زنان را دارای نقش در پرونده زنجانی دانست. بنابراین باید منتظر ماند تا مراجع مربوطه در صورت صلاحدید به انتشار اسامی بپردازند.

 اخبار سیاسی  - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------