آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

صالحی : ایران در فناوری‌هسته‌ای تجارب‌فراوانی دارد



اخبار,اخبارسیاسی,صالحی


 اخبارسیاسی  - صالحی : ایران در فناوری‌هسته‌ای تجارب‌فراوانی دارد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به اینکه ایران دارای تجارب فراوان در به کارگیری فن آوری صلح آمیز هسته ای است، این آمادگی را دارد با کشورهای دوست که علاقمند به استفاده از این فن آوری هستند، همکاری کند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی شامگاه سه شنبه در مراسم شصتمین سالروز استقلال الجزایر که از سوی سفارت این کشور در تهران برگزار شد، افزود: ایران تجارب فراوانی در به کار گیری فن آوری صلح آمیز هسته ای دارد و آماده همکاری با کشورهای دوست در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و زیر نظر این سازمان است.

معاون رییس جمهوری همچنین به روابط رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و الجزایر اشاره کرد و گفت: تهران و الجزیره روابط مناسبی دارند و روسای جمهوری دو کشور در این رابطه گفت وگوی خوبی انجام داده اند.

سفیر الجزایر در تهران نیز در این مراسم گفت: الجزایر امسال شصتمین سالروز انقلاب اول نوامبر را جشن می گیرد که نشانه مبارزه برای آزادی ملی در سال 1954 است.

«سُفیان میمونی» افزود: در آن روز جبهه آزادی بخش ملی اعلام انقلاب کرد و با صدور بیانیه ای از مردم الجزایر خواست تا سلاح به دست، برای دست یابی مجدد به آزادی و کرامتشان به منظور بازگرداندن حاکمیت دولت الجزایر به پا خیزند.

سفیر الجزایر گفت: بزرگداشت این رویداد باشکوه در زمینه توسعه پیام های امیدوارکننده ای با خود به همراه دارد که نتیجه بازگرداندن اطمینان مردم به دولت، تعمیق دموکراسی و پایه ریزی اقتصادی مدرن کارآمد و رقابتی است.

وی تاکید کرد: الجزایر در تلاش برای تبدیل شدن به یک شریک مهم در اقتصاد جهانی، ملزم به اصلاحات ساختاری و نهادین با هدف روان شدن سیستم جدید اقتصادی است.

وی با بیان اینکه الجزایر و جمهوری اسلامی ایران از روابط خوب با درک متقابل برخوردارند، افزود: دو کشور با توجه به زمینه های اقتصادی موجود، برای گسترش روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها براساس منافع متقابل تلاش زیادی کرده اند.

میمونی ادامه داد: براین اساس دو کشور موفق به ایجاد یک چارچوب قانونی برای گسترش همکاری شده اند که نتیجه آن، انعقاد بیش از 54 معاهده، تفاهم نامه و برنامه های همکاری در بخش های اقتصادی است.

 اخبارسیاسی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------