آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نظر دولت درباره طرح حمایت از آمران به معروف



اخبار,اخبارسیاسی, طرح حمایت از آران به معروف


اخبار سیاسی -  نظر دولت درباره طرح حمایت از آمران به معروف

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت و نظام اسلامی معتقد به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکراند. مخالفت ما با برخی مواد طرح نیز به معنای مخالفت با فریضه الهی نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت و نظام اسلامی معتقد به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکراند. مخالفت ما با برخی مواد طرح نیز به معنای مخالفت با فریضه الهی نیست.

به گزارش ایسنا، مجید انصاری در جریان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: اشکالاتی در برخی مواد این طرح وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به آنها و اصلاح نشدن این اشکالات ممکن است طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به ضد خود تبدیل شود.

وی افزود: این که گفته می‌شود طی 35 سال گذشته در خصوص انجام این فریضه الهی کاری انجام نشده است، درست نیست. رفع فقر، محرومیت، جهل و فساد و اقدامات دوران دفاع مقدس همگی مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز نیز مبارزه نیروی انتظامی با مواد مخدر یعنی نهی از منکر علنی.

انصاری با انتقاد به تعریف نشدن عباراتی نظیر "دعوت به خیر"، "نصیحت"، "تکریم ارباب رجوع"، "انضباظ اداری" و "فساد اداری،" گفت: عباراتی که در ماده 9 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آمده است، در هیچ یک از قوانین کشور تعریف نشده است.

 

به طور مثال اگر کارمندی عادی ساختمان، تابلو یا گلدانی را دید و تشخیص داد که این اقلام مصداق بارز تجمل‌گرایی است و شروع کرد به برخورد کردن با مظاهر تجمل‌گرایی و یا اگر ارباب رجوعی خارج از ساعت اداری مثلا" به مجلس مراجعه کرد و درخواست ملاقات با رئیس مجلس را کرد آیا قابل قبول است؟ اساسا معیار تشخیص تجمل‌گرایی یا تکریم ارباب رجوع یا انضباط مالی و فساد اداری چیست؟ در این قانون تعریفی از این عبارات مهم ارائه نشده است.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) در باب امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فقهای نظام به ویژه امام خمینی (ره) در کتاب تحریرالوسیله اولین شرط امر به معروف و نهی از منکر را علم، اطلاع و آگاهی فرد ناهی از منکر یا امر کننده به معروف می‌دانند. امام (ره) تأکید دارند اگر این شرایط در فرد نبود امر به معروف و نهی از منکر توسط این فرد جایز نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور متذکر شد: تأکید می‌کنم یکی از نقایص طرح مذکور این است که شاخص و تعریفی از کلمات فوق‌الإشاره ارائه نداده است. به تعداد مردم در این زمینه اختلاف سلیقه وجود دارد.

انصاری بار دیگر هشدار داد: تصویب مواد 9 و 10 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باعث ایجاد هرج و مرج و دعوا در ادارات می‌شود.

 

 اخبار سیاسی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------