آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

فسادهای گذشته را به اطلاع مردم می رسانیم



اخبار,اخبارسیاسی, وزیردادگستری

 

  اخبار سیاسی  - وزیردادگستری در جمع خبرنگاران گفت:
فسادهای گذشته را به اطلاع مردم می رسانیم

وزیر دادگستری در حاشیه نشست مدیران ستاداجرایی سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران از حمایت دولت از آسیب دیدگان اجتماعی خبرداد. وی در این نشست توضیحاتی از پرونده آمنه بهرامی و همچنین وکیل وزارت نیرو و نیز اسیدپاشی ارائه کرد. پورمحمدی تاکید کرد با دستگاهی قضایی ونظارتی همکاری های لازم را خواهیم داشت تا اگر فسادی در گذشته بوده یا هم اینک اتفاق افتاده است به اطلاع مردم برسد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی در حاشیه نشست مدیران ستاداجرایی سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا صحت دارد که در رابطه با پرونده وکیل 32 میلیاردی مدیر کل حقوقی وزارت نیرو بازداشت شده است؟ گفت: هر خبری که دراین رابطه صورت بگیرد توسط مقامات قضایی به وقتش به اطلاع عموم می رسد.


وی با تاکید براین که دولت در مبارزه با فساد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد اظهار داشت: با دستگاهی قضایی ونظارتی همکاری های لازم را خواهیم داشت تا اگر فسادی در گذشته بوده یا هم اینک اتفاق افتاده است به اطلاع مردم برسد.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه یکی از وظایف وزارت دادگستری حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی است آیا این حمایتها شامل قربانیان پرونده اسید پاشی هم می شود؟ تصریح کرد: آسیب دیدگان اجتماعی مورد حمایت جدی دولت قرار می گیرند ودولت این کار را انجام می دهد الان وقت درمان وتوجه فوری است که توسط دولت و ارگانهای امدادی صورت می گیرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا پور محمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این حمایتها شامل قربانیان دیگری هم مانند آمنه بهرامی می شود؟ خاطر نشان کرد: پرونده های قصاص به شکل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرد واین حمایتها فقط شامل این پنج پرونده اخیر نمی شود بلکه پرونده هایی به اشکال مختلف به دست ما می رسد که ممکن است صدور احکام بعضی از آنها طولانی شود و تا وقتی که حکمی صادر نشده ما اجازه حمایت نداریم و باید مراحل صدور حکم تمام شود.

خبرنگاری مدعی شد که در پی حادثه اسید پاشی برخی از رسانه ها این مسئله را با طرح امر به معروف ونهی از منکر پیوند زده اند و یک مسئله حقوق بشری ایجادکرده اند که ایا این مسئله مورد بررسی قرار می گیرد که وزیر دادگستری ابراز داشت: این پیشداوری ها و تحلیل هایی که صورت می گیرد تا وقتی که اصل قضیه روشن نشود، نارواست و البته جنبه حقوق بشری آن هم درست است چرا که به حقوق افرادتجاوز شده و قانون و اسلام هم در رابطه با حقوق افراد تاکیدات زیادی دارند و ما در تامین حقوق شهروندان پیش رو و پیشگام هستیم.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر باید عاملین جنایات ابتدا شناسایی ودستگیر شوند که در این باره به شدت پیگیر هستند و انشالله به زودی به نتیجه می رسند و سپس کار قضایی آنها صورت می گیرد و امیدواریم استیفای حقوق صورت بگیرد.

پور محمدی در خصوص توافقات تبادل زندانیان با کشورهای دیگر نیز عنوان کرد: این توافقات دوطرفه ای هستند و هر کشوری که مایل باشد ما این کار را انجام می دهیم الان نزدیک به چهل کشور دراین باره در ارتباطیم که آخرین آنها ژاپن بود و در روزهای آتی هم قراردادی با قبرس خواهیم داشت.


 اخبار سیاسی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------