آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

خباز را راه ندهید!



اخبار,اخبارسیاسی,محمدرضا خباز

 

 اخبارسیاسی  - خباز را راه ندهید!

 پیش از این امضا جمع می‌شد برای آنکه استیضاح وزیری را کلید بزنند اما گویا طرح جمع آوری امضا برای استیضاح کمی قدیمی شده است یا شاید هم کلا به چالش کشیدن وزرا قدیمی شده است. برخی از نمایندگان مجلس که نوع نگاه و موضع خاصشان در مجلس بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی دیگر نمایندگان نیز از آنها دل خوشی ندارند این روزها به هر طریقی در تلاش هستند برای دولت و حتی حامیان دولت مشکلاتی ایجاد نمایند.

 به عبارت دیگر عده اندکی از نمایندگان که هر از گاهی برای اخلال در کار دولت تحرکاتی را انجام می‌دادند این بار انگشت اتهام خود را علاوه بر وزرا نسبت به معاونین دولت نشانه رفته‌اند تا ثابت نمایند همچنان بر مخالفت خود با دولتی‌ها اصرار دارند و پا عقب نخواهند کشید. 


 نامه‌ای برای اخراج
در حالی که موضوع وزیر علوم به بازاری داغ برای دولت و مجلس تبدیل شده است و همه به دنبال آن هستند که بدانند عاقبت چه کسی تصدی وزارت علوم را به عهده خواهد گرفت اما انگار رویه عده‌ای تنها بر اساس مخالفت است، حال با هر ابزار و هر بهانه‌ای که می‌خواهد باشد.

 

روز گذشته صحن علنی بهارستان شاهد اقدامی بی‌سابقه از سوی گروهی اندک از نمایندگان بود و آن اقدام چیزی نبود جز جمع‌آوری امضا نه برای استیضاح یک وزیر بلکه برای اخراج معاون تقنینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از مجلس. به عبارت دیگر روز گذشته 50 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان اخراج محمدرضا خباز، معاون مجید انصاری از مجلس شدند. این نمایندگان معتقد هستند كه خباز موضوع اسیدپاشی‌های اخیر را به امر به معروف ارتباط داده بوده است.

 

این عده از نمایندگان درحالی خواستار برخورد با محمدرضا خباز هستند، که بر اساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی محلی است برای بیان عقاید و تضارب آرا تا از بین نظرات مختلف بهترین تصمیم اتخاذ شود، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد فراموش شده است یا جای خود را به این نظر داده است که تریبون مجلس تنها برای بیان آن چیزی است که موافق با نظر عده‌ای خاص باشد.

 

چنین رفتاری هر چند در قاموس مجلس جایگاهی ندارد اما از سوی اقلیت موجود در مجلس چندان هم بی‌سابقه نبوده است چرا که پیش از این شاهد نامه‌ای به منظور شکایت از علی مطهری به دلیل نطق‌هایی بود که از نظر قانونی حق مسلم او بوده و بر اساس مصونیت پارلمانی در هیچ زمانی به دلیل آنچه بیان کرده است قابل تعقیب نخواهد بود. 


 حضور انصاری و خباز مایه افتخار است
این حقیقتی است انکار ناپذیر که اکثریت مجلس با رفتار چند نماینده نه تنها موافق نیستند بلکه همواره بروز چنین رفتارهایی را خلاف شأن مجلس دانسته‌اند. عابد فتاحی درباره اقدام برخی نمایندگان برای اخراج نماینده دولت از مجلس گفت: معتقدم آقایان انصاری و خبار در جایگاه نمایندگان دولت در مجلس، بهترین دفاع را داشته‌اند و بسیار قانونمند صحبت کرده‌اند.رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به حضور انصاری و خباز در مجلس افتخار می‌کنیم، افزود: پس از صحبت‌های آنان درموضوع امر به معروف و نهی ازمنکر از حوزه انتخابیه با ما تماس گرفتند و از این که دولت از بدنه جامعه دفاع کرده، تشکر کردند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: خطاب به کسانی که این نامه را جمع‌آوری کرده‌اند، می‌گویم اگر قرار است آقایان خباز و انصاری در صندلی‌هایشان در دولت بمانند به دلیل همین صحبت‌های ارزشمندشان در دفاع از اسلامیت و مردم است. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس نیز گفت: اقدام برای اخراج نمایندگان دولت از مجلس، اقدامی خلاف قانون است. وی اضافه کرد: اتفاقا این نامه را برای امضا نزد من آوردند و به من گفتند که آقای خباز در صحبت‌هایش در امر به معروف و نهی از منکر عبارت توهین‌آمیزی گفته ولی من آن نامه را امضا نکردم و آقای خباز نیز بعدا بیان کرد که من چنین چیزی نگفته‌ام و سوءتفاهم شده است.

 

حامد قادرمرزی نماینده قروه در مجلس نیز گفت: جمع آوری نامه در این راستا قانونی نیست هر چند آنان می‌توانند برای این موضوع درخواست داشته باشند. وی تاکید کرد: انتخاب معاون پارلمانی و مدیر کل پارلمانی به عهده رئیس جمهوری است و مجلس نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای انصاری معاون پارلمانی دولت است و مسلما باید در همه جوانب از دولت حمایت کند و این حق طبیعی معاون پارلمانی رئیس جمهوری است.


  اخبار سیاسی  - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------