آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

برخي براي انصراف هاشمي تلاش مي‌کنند



اخبار,اخبارسیاسی,مجلس خبرگان


 اخبار سیاسی  - برخي براي انصراف هاشمي تلاش مي‌کنند

در ميان کساني که الان مي‌خواهند خودشان را به عنوان رئيس و نائب رئيس مجلس خبرگان مطرح کنند، بهترين فرد براي رياست، آقاي هاشمي رفسنجاني است

بحث حضور يا عدم حضور آيت‌الله اکبر هاشمي رفسنجاني در جمع کانديداهاي رياست خبرگان رهبري باعث شده است که در روزهاي اخير اظهارنظرهاي مختلفي از سوي روحانيون و اعضاي خبرگان رهبري صورت گيرد. در همين راستا، حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي فاضل ميبدي اعتقاد دارد رياست آيت الله هاشمي رفسنجاني باعث ايجاد تعادل سياسي در خبرگان رهبري و کشور خواهد شد چرا که آقاي هاشمي از افراد سابقه دار انقلاب بوده، پيچ و خم سياست را خوب مي‌شناسد و بلد است.

عضو هيئت علمي دانشگاه مفيد قم، به ايلنا گفت: در ميان کساني که الان مي‌خواهند خودشان را به عنوان رئيس و نائب رئيس مجلس خبرگان مطرح کنند، بهترين فرد براي رياست، آقاي هاشمي رفسنجاني است چرا که بر اساس اعتدال سياسي حرکت مي‌کند. همچنين ايشان به دور از افراط و تفريط هستند.

وي با اشاره به مباحث مطرح شده پيرامون تعيين رياست مجلس خبرگان رهبري، اظهار داشت: به نظرم قرار گرفتن آيت الله هاشمي رفسنجاني در جايگاه رياست مجلس خبرگان رهبري، اثرات خيلي مثبتي براي مجلس خبرگان و همين طور کشور دارد، چرا که بالاخره آقاي هاشمي از افراد سابقه دار انقلاب بوده، پيچ و خم سياست را خوب مي‌شناسد و بلد است.

وي افزود: به نظرم در اين جريانات و شخصيت هايي که براي رياست خبرگان رهبري مطرح مي‌شود، آقاي هاشمي رفسنجاني مصالح کشور را بيشتر در نظر مي‌گيرد و خيلي به دنبال مسائل جناحي و حزبي نيست؛ البته کسان ديگري که اين روزها زياد سخن مي‌گويند که مثلا آقاي هاشمي رفسنجاني کانديداي رياست خبرگان نمي‌شود و...، اين ها به دنبال مسائل حزبي و جناحي خاص خودشان هستند و مي‌خواهند آقاي هاشمي از حضور در انتخابات منصرف شود اما آقاي هاشمي رفسنجاني شخصيت فراجناحي و فراحزبي و يک شخصيت کاملا ملي است و انتظار بيشتر مردم هم اين است که بعد از رحلت آيت الله مهدوي کني، آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اين که رياست آيت الله هاشمي رفسنجاني باعث ايجاد تعادل سياسي در خبرگان رهبري و کشور خواهد شد، گفت: قطعا با رياست ايشان در مجلس خبرگان، نفوذي که ايشان در داخل و خارج از کشور دارد، بيشتر مي‌شود و از اين رو مي‌توان از اين شرايط براي حفظ مصالح کشور بهره برداري بيشتري کرد.

فاضل ميبدي با بيان اين که افراد ديگري غير از آيت الله هاشمي رفسنجاني که در جايگاه رياست خبرگان هستند، نمي‌توانند خيلي در جهت مصالح ملي حرکت کنند، گفت: اين افراد به دليل اين که نفوذ ندارند، قابل مقايسه با آيت الله هاشمي رفسنجاني نيستند.

 

اما از آن طرف آيت الله هاشمي رفسنجاني يک چهره خيلي شناخته شده و سياسي و مورد حمايت مرحوم امام خميني(ره) بوده بر حسب سوابق و نفوذي که ايشان در بين مردم و در سطح مناسبات منطقه و عرصه بين‌الملل دارد، رياست ايشان بيشتر به نفع مصالح ملي کشور خواهد بود. وي گفت: قطعا اکثر نمايندگان خبرگان رهبري هم به ايشان رأي مي‌دهند، چون آقاي هاشمي رفسنجاني، در بين روحانيت سنتي هم محبوبيت خودش را حفظ کرده است؛ از طرفي حس مي‌کنم حتي در بين مراجع قم، آقاي هاشمي رفسنجاني چهره شناخته شده تر و محبوب تري است.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: به هر حال افرادي که الان خيلي در خصوص رياست خبرگان رهبري ادعا مي‌کنند، هيچ سابقه اي در انقلاب ندارند و چند سالي است که دارند مطرح مي‌شوند؛ از طرفي در جهت شناخت الفباي سياسي هم در مقايسه با آقاي هاشمي رفسنجاني، خيلي نمره پاييني دارند؛ اين افراد ممکن است که نتوانند تصميماتي که در رابطه با منافع ملي هست اتخاذ کنند و در صورت به دست گرفتن هيئت رئيسه خبرگان رهبري، دعواهاي جناحي و حزبي ممکن است در آن جا حاکم شود و کار ملک و ملت را به جاهايي که نبايد برساند، مي‌رسانند.


 اخبار سیاسی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------