آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

شكايت جديد دولت از صدا و سيما



اخبار,اخبار سیاسی,شكايت جديد دولت از صدا و سيما

 
 اخبار سیاسی  - شكايت جديد دولت از صدا و سيما

اين‌بار دولت بيش از ساير مواقع انتقاد دارد كه نامه رسمي فرستاده است. اگر در گذشته اختلاف بر سر انتخاب مجري و اين‌گونه مسائل در گفت‌وگوهاي رييس‌جمهور با مردم بود اين‌بار اختلاف‌ها بيشتر شده است.

دولت هنوز هم از رسانه ملي انتقاد دارد. انتقادش آنقدر جدي است كه رسما به شوراي نظارت بر صدا و سيما نامه نوشته و از نحوه پوشش خبري دو سفر اخير خود انتقاد كرده است.

يكي سفر نيويورك است و ديگري سفر زنجان. سفرهايي كه دولت معتقد است رسانه ملي در مورد پوشش اخبار آنها مثل دولت گذشته سنگ تمام نگذاشته است و كم كاري صورت گرفته است. مي‌گويند كه رسانه ملي تصوير حقيقي را به مردم نشان نمي‌دهد و گله‌هاي ديگر.

به نوشته اعتماد، روابط دولت و رسانه ملي برخلاف هشت سال اخير ديگر گرم و پر راز رفاقت نيست. هر چقدر كه در دولت گذشته روابط حسنه بود در اين دولت هر دو طرف از يكديگر انتقاد دارند. دولت مي‌گويد كه رسانه ملي كم مي‌گذارد و رسانه ملي مي‌گويد نه‌تنها كم كاري نداشته كه تعاملش با اين دولت بيش از گذشته بوده است.

روزهاي آخر حضور عزت‌الله ضرغامي در ساختمان جام جم با خاطرات خوشي براي او همراه نبود. اين‌بار دولت بيش از ساير مواقع انتقاد دارد كه نامه رسمي فرستاده است. اگر در گذشته اختلاف بر سر انتخاب مجري و اين‌گونه مسائل در گفت‌وگوهاي رييس‌جمهور با مردم بود اين‌بار اختلاف‌ها بيشتر شده است. سفر اخير رييس‌جمهور به زنجان سفري مهم از نگاه دولتي‌ها بود. سفري كه حسن روحاني در آن گلايه‌هايش را مطرح كرد و از نگاهش به برخي مسائل روز گفت. با اين همه صدا و سيما ظاهرا در مورد اين سفر آن‌گونه كه دولت مي‌پسنديده اطلاع‌رساني نكرده و پوشش خبري لازم در مورد اين سفر صورت نگرفته است.

خبر را روز گذشته يك عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما داده و گفته است كه «دولت نامه‌يي به شوراي نظارت بر صدا و سيما، ارسال و در آن انتقادات خود را از رسانه ملي مطرح كرده است. » وي افزود: در اين نامه به موضوعاتي نظير پوشش سفر رييس‌جمهوري به نيويورك و همچنين سفر وي به زنجان اشاره شده است. دولت معتقد است برنامه‌ها و سخنراني‌هاي رييس‌جمهوري به درستي در صدا و سيما انعكاس نمي‌يابد.

عضو ناظر مجلس در شوراي نظارت بر صدا و سيما تاكيد كرد: دولت مي‌گويد كه صدا و سيما با توجه به وظايفي كه در قانون اساسي براي اين مجموعه در نظر گرفته شده است، تخلف مي‌كند و در مواردي تصوير حقيقي را به مخاطبان عرضه نمي‌كند. اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: در جلسه بعدي شوراي نظارت بر صدا و سيما كه روز شنبه برگزار مي‌شود درباره اين انتقادات دولت بررسي‌هاي لازم صورت مي‌گيرد بررسي چنين شكايات و نامه‌هاي انتقادي پيش از اين نيز در شوراي نظارت بر صدا و سيما سابقه داشته است.

با اين وجود دولت نتيجه‌يي را كه دنبال مي‌كرده است هيچگاه به دست نياورده و همين موضوع موجب شده كه اختلاف ميان دو نهاد حل نشده باقي بماند. حالا بايد ديد كه در آخرين روزهاي حضور عزت‌الله ضرغامي در ساختمان صدا و سيما و آن هم در روزهايي كه زمزمه‌هاي مشخص شدن جايگزينش قوت مي‌گيرد اين اختلافات به يك نقطه مثبت مي‌رسد يا آنكه بايد منتظر آغاز فعاليت رييس جديد اين سازمان براي تغيير در رويكردها در مقابل دولت بود؟

هاشمی قلب دردشان به این شکل شد؟» گفت: بله؛ گفتند من از جسارت این جوان و از نوع حرف زدنش خوشم نیامد، شاید خیلی جا‌ها اختلاف سلیقه بوده ولی باز هم هیچ وقت نه به ما نه به هیچ کسی اجازه جسارت نمی‌دادند و می‌گفتند اینها برای انقلاب زحمت کشیده‌اند و ما حق نداریم این‌جور صحبت کنیم، می‌گفتند اینها دلسوز بودند.

 

 اخبار سیاسی  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------