آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

فساد جدید «۴۰۰میلیون دلاری» !؟



اخبار,اخبارسیاسی,واردات قطعات هواپیمایی


 اخبارسیاسی  - تخلف «۴۰۰میلیون دلاری» در «واردات قطعات هواپیمایی»

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از یک فساد جدید خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته و در شرایط تحریم یک نفر برای واردات قطعات هواپیما ۴۰۰ میلیون دلار از دولت وقت اعتبار گرفته است اما این قطعات هیچ‌گاه به کشور وارد نشده و پیگیری هم در مورد آن انجام نشده است.

موید حسینی صدر نماینده خوی در گفت‌و‌گو با ایلنا در ارتباط با آخرین وضعیت پیگیری‌های نمایندگان از دکل نفتی گم شده ۸۰ میلیون دلاری گفت: ما هنوز پاسخی از نامه‌ای که به آقای لاریجانی در این مورد نوشته‌ایم نگرفته‌ایم اما شاید در هفته آینده در این مورد به نتیجه جدیدی برسیم. وی ادامه داد: در حالت کلی موارد زیادی از این دست تخلفات در هشت سال گذشته به گوش ما رسیده است از جمله آنکه اخیر نامه‌ای دیگر از تخلفات یک فرد دیگر به این شکل به دست من رسیده است.

 

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: موارد زیادی از این دست در دولت گذشته وجود داشته است که افراد از دولت اعتبار گرفته‌اند تا فلان کالا را وارد کنند اما کمی بعد کالا را نیاورده‌اند و به بهانه تحریم و این‌گونه مسائل از وارد کردن کالا‌ها خودداری کرده‌اند. حسینی‌صدر با اشاره به تحت پیگرد قرار گرفتن این افراد تصریح کرد: ما در حال پیگیری پرونده این‌گونه افراد هستیم که به بهانه تحریم در سال‌های اخیر شبکه رانت‌خواری به راه انداخته‌ و سوء استفاده کرده‌اند.

 

یکی از وظایف مجلس مبارزه با فساد است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مصادیق فسادهای اقتصادی بسیار زیاد شده است ما نیز باید در این مورد پیگیری‌های بیشتری داشته باشیم.

 

وی در ادامه به جزییات یک تخلف جدید در این مورد اشاره کرد و گفت: اخیرا نامه‌ای به دست من رسیده است که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر فردی برای واردات قطعات هواپیما به کشور ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار گرفته است اما این قطعات هواپیما هیچ‌گاه به کشور وارد نشده‌اند. من مستندات این تخلف را دارم و اسم این شخص نیز هم اکنون در اختیار من است. بحث در مورد ۴۰۰ میلیون دلار است و ما نیز در این مورد پیگیری‌های خاص خود را آغاز کرده‌ایم تا در مورد این فرد هم که از شرایط تحریم سوء‌استفاده کرده است قانون اعمال شود.


 اخبار سیاسی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------