آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

حمله به ظريف در راند نهايي؛«روحاني»عليه همه!



اخبار,اخبارسیاسی,روحاني

 

 اخبار سیاسی - حمله به ظريف در راند نهايي؛«روحاني»عليه همه!

در تمام ماههايي که مذاکرات هسته اي ايران با گروه 1+5درجريان بوده نقدها و اعتراضات مختلفي نسبت به اصل اين موضوع مطرح شده است .

به گزارش آريا، بعضي اين نقدها و انتقادها بسته به محتوا و افراد مطرح کننده البته متفاوت بوده است اما گاه تيغ اين نقدها آنقدر تيز بوده که از جانب انصاف فاصله فاحشي پيدا کرده است .اين در حالي است که حتي مقام معظم رهبري در سخناني تاکيد کردند:«هيچکس نبايد مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند،اينها بچه هاي خود ما و بچه هاي انقلابند. يک ماموريت سختي را برعهده دارند و هيچکس نبايد ماموري را که مشغول کاري است تضعيف کند.»

 

اين سخنان رهبر معظم انقلاب است که واکنش افراد منصف را در مقابل نقدهايي که صورت تخريب به خود را مي گيرند برمي انگيزد در تازه ترين اعتراضي که از اين جنس بيان شده حميد روحاني گفته است:«در مکتب عاشورا مذاکره و سازش نيست. آنچه ما از عاشورا آموختيم ايستادگي و مقاومت است، کساني که راه مذاکره و سازش را پيش گرفتند به مکتب حسين(ع) پشت کردند» .اين سخنان واکنش هايي به دنبال داشته است.


صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران در گفتگو با آريا دراين رابطه گفت:اگرچه پي بردن به انگيزه چهره اي چون حميد روحاني در انتقاد از مذاکره کنندگان کار سختي است اما بنده در توصيف شخصيت ايشان بايد يک نکته را بگويم .آقاي حميد روحاني نويسنده کتابي هستند تحت عنوان بررسي نهضت امام خميني (ره)که اولين نسخه اين کتاب سال 56يا 55منتشر شده است .


صادق زيباکلام:  تغيير موضع حميد روحاني تازگي ندارد
وي ادامه داد:حميد روحاني در چاپ اوليه کتاب خودش از مرحوم دکتر شريعتي و دکتر بازرگان تجليل کرده و از آنها به عنوان شخصيت هاي بزرگي نام برده که عليه رژيم شاه و استکبارمبارزاتي داشته اند و به نقش آنها در جهت سوق دادن اقشار و لايه هاي تحصيلکرده جامعه به سمت اسلام و اسلام گرايي پرداخته است اما بعد از چند سال حميد روحاني اين کتاب بررسي نهضت امام خميني (ره)را تجديد چاپ مي کند و مرحوم شريعتي و مهندس بازرگان را مورد هجمه قرار مي دهد و از آنها به عنوان ايادي استکبار و آمريکا نام مي برد.

 

درواقع همين نکته به ظاهر پيش پا افتاده نشان دهنده ماهيت شخصيت آقاي حميد روحاني است که نشان مي دهد ايشان به راحتي به خاطر مصالح و منافع فردي و مسائل روزمرگي به راحتي مي تواند تغيير جهت دهد .لذا هتاکي هاي او نسبت به آقاي هاشمي رفسنجاني و ديگر شخصيت هاي انقلاب نشان دهنده همين مساله است.

مي خواهند از قيام امام حسين(ع) استفاده جناحي کنند
داريوش قنبري،عضو شوراي مرکزي حزب مردمسالاري در گفتگو با آريا هم گفت:برخي به خاطر منافع گروهي و جناحي به خودشان اجازه مي دهند سخنان غيرمسئولانه اي درباره منافع ملي برزبان جاري کنند .


وي افزود:مذاکره کنندگان راه اباعبدالله و مسير را بخوبي مي شناسند و تا اينجاي کار هم امتيازات مهم و اساسي به نفع ملت ايران گرفته شده است لذا کساني که از روابط بين اللمل شناخت دارند ،متوجه مي شوند دولت باتوجه به تنگناهايي که داشته ،توانسته تا اينجا چه امتيازاتي را بگيرد و در جهت دفاع از منافع ملي عمل کند.


اين فعال سياسي اظهار داشت:مذاکرات با توجه به چارچوب هاي مشخص و با حمايت هاي رهبري پيش رفته است لذا مخالفت با مذاکرات سازگاري بااين شرايط ندارد .


داريوش قنبري :مذاکره کنندگان راه اباعبدالله را بخوبي مي شناسند
وي گفت:متاسفانه برخي مي خواهند از قيام امام حسين (ع)در راستاي ديدگاههاي شخصي و منافع گروهي خودشان استفاده کنند درحالي که اين قيام را درک نکرده اند.


قنبري اظهار داشت:امام حسين(ع) براي منافع ملت قيام کرد اما برخي مي خواهند براي منافع شخصي خودشان از اين قيام استفاده کنند بهتر است کساني که چنين مقايسه اي مي کنند اولا بررسي جدي دراين خصوص داشته باشند و اگر دانششان دررابطه با بررسي قيام عاشورا کفايت نمي کند فلسفه اين قيام را از زبان عالمان بخوبي بشناسند و سپس درخصوص اينکه آيا اقدامات دولت با آن قيام منطبق بوده است يا نه ،اظهارنظر کنند.

برخي انقلابي تر از امام شده اند
محمدرضا خباز، معاون امور تقنيني معاونت پارلماني رئيس جمهور ايران در گفتگو با آريا گفت:خوشبختانه مذاکرات به صورت دقيق و عالمانه انجام شده است که آثار آن به مرور درحال روشن شدن است .


وي افزود:اين مذاکرات ثابت کرد که برخلاف آنچه استکبار مدعي بود ايران اهل مذاکره و گفتگو است و تيم مذاکره کننده ما با حمايت هاي معنوي رهبر انقلاب بخوبي موفق شد جلوي تبليغات استکبار عليه ايران را بگيرد.


اين نماينده مجلس ادامه داد:کساني که تيم مذاکره کننده را به جداشدگان از امام حسين(ع) در روز عاشورا تشبيه مي کنند يا حرکت عاشورا را درست نمي شناسند و تحليل درستي از آن نداشته اند و يا اينکه تشبيه آنها مع الفارق است چراکه رهبر انقلاب در سخنانشان تاکيد کرده اند حتي اگر مذاکرات به نتيجه هم نرسد حداقل اين خاصيت را دارد که آمريکا قابل اعتماد نيست و ديگر آنها نمي توانند مدعي شوند ايران اهل مذاکره نيست.بنابراين ما به درصد بالايي از هدفمان که گرفتن اين حربه از دست دشمن بوده است، رسيده ايم و حقانيت خودمان را در جريان مذاکرات ثابت کرده ايم.

محمد رضا خباز :خوشبختانه مذاکرات، عالمانه انجام شده است
خباز اظهار داشت:بايد در نظر داشت وحدتي که در اثر ديپلماسي دولت قبل بين آمريکا و اروپا به وجود آمده بود را ايران با مذاکرات خود توانست تا حدزيادي برهم بزند و آنها را از هم جدا کند اما متاسفانه برخي چشم خود را برحقايق مي بندند واظهاراتي مطرح مي کنند که از نظر افراد مطلع قابل قبول نيست.


وي با تاکيد براينکه برخي انقلابي تر از امام شده اند،گفت:ديپلماسي دولت جديد به هيچ وجه با ديپلماسي دولت قبل قابل مقايسه نيست البته دشمن ما قابل اعتماد نيست اما با مذاکره ما ثابت مي کنيم که تبليغات منفي دشمنان عليه ايران صحت ندارد.


 اخبار سیاسی  - آریا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------