آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

از خانواده های تک جنسیتی ایرانی تا اختلاط در مجلس شورای اسلامی!



اخبار,اخبارورزشی,تبلیغات تلویزیونی

 

 اخبارسیاسی -  چند نکته درباره حضور زنان در تبلیغات تلویزیونی:
از خانواده های تک جنسیتی ایرانی تا اختلاط در مجلس شورای اسلامی!

اگر معنای اختلاط این است که هر جا مردی هست، زنی هم آنجا باشد، پس خود مجلس شورای اسلامی هم مختلط است و نمایندگان محترم، قبل از گیر دادن به اختلاط های دیگر، قانون تکفیک جنسیتی در صحن علنی را تصویب و نمایندگان زن را به سالنی دیگر بفرستند یا لااقل به دورشان پرده ای بکشند!

  یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است.

در این باره نکات زیر قابل ذکر است:
1 - قبل از هر چیز، از نمایندگان محترم درخواست می شود لااقل در این یک و نیم سال باقی مانده از مجلس شورای اسلامی، به امور مهم کشور بپردازند و توانمندی های فکری خود را به امور غیر مهم معطوف نکنند.

2 - اما درباره حضور زنان در تبلیغات تلویزیونی، باید گفت که استفاده ابزاری از زنان ( و مردان) برای اهداف تبلیغاتی، به لحاظ شأن والای انسان، قطعاً مذموم است.

اما نکته اینجاست که هر حضوری در هر اثر تبلیغی، الزاماً معنای استفاده ابزاری نمی دهد.


استفاده ابزاری آن است که فارغ از محصولی که تبلیغ می شود، از زن به عنوان یک جاذبه جنسی برای جلب توجه مشتریان استفاده شود. به عنوان مثال در نمایشگاه های خودرو در بسیاری از کشورها، در کنار هر خودرویی، چند زن زیبا با لباس های جذاب، خودنمایی می کنند. بدیهی است که این زنان، اساساً ربطی به خودرو و مختصات فنی و قیمتی آن ندارند.

استفاده ابزاری از زن، هنگامی معنا می یابد که فارغ از آنچه تبلیغ می شود،جذابیت های جنسی زنانه مورد توجه باشد.

بنابراین، وقتی یک زن با حجاب کامل و پوشش متعارف، در تبلیغ محصولی مانند پودر رختشویی شرکت می کند و در حال روشن کردن ماشین لباسشویی و سپس در آوردن لباس های تمیز از آن نشان داده می شود، هیچ گونه استفاده ابزاری از وی نشده است که مستوجب نگرانی باشد.

3 - با فرض این که حرف های این نماینده مجلس عملی شود، آیا نباید با تبدیل تصویر خانواده های ایرانی به "خانواده های تک جنسیتی" منتظر تبدیل آگهی ها به طنز تلخ باشیم؟ مردی که پوشک پسر بچه اش را عوض می کند... مردی که ماکارونی می پزد و آن را سر میزی می برد که چند مرد و پسر دور آن نشسته اند و یکی از آنها می گوید: دستت درد نکنه داماد گلم... دو مرد همسایه که درباره ویژگی های یک پودر رختشویی صحبت می کنند... دو پسر بچه که بعد از خوردن غذا به آغوش پدر می روند و از او تشکر می کنند و سپس بر روی تصویر این نوشته حک می شود که فلان محصول غذایی ویژه خانواده های ایرانی... و بدین ترتیب، گذشته از محیط اجتماع، درون خانه ها هم از زنان خالی می شود و خانواده های ایرانی تک جنسی لااقل در تبلیغات شکل می گیرد! آیا هدف این است؟!

گویا عده ای فراموش کرده اند که انسان ، دو جنس مرد و زن دارد و با آمیب های تک یاخته ای متفاوت است.

4 - این که گفته شده است "حضور زنان با مردان در تبلیغات، خود "نوعی اختلاط" محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است" سخن کاملاً بیهوده ای است، به دلایل زیر:

- اولاً یا اختلاط هست یا اختلاط نیست. "نوعی اختلاط" که گفته اند دیگر چیست؟

- اگر حضور مردان و زنان با رعایت حجاب شرعی در تبلیغات چند ثانیه ای مشکل دارد، قطعاً همین حضور در فیلم های سینمایی و سریال ها هم مشکل دارد و باید در گام بعد، منتظر سفارش حذف زنان از فیلم ها و سریال ها باشیم؟ و الا مگر می شود یک جا حلال باشد و یک جا حرام؟!

- اگر معنای اختلاط این است که هر جا مردی هست، زنی هم آنجا باشد، پس خود مجلس شورای اسلامی هم مختلط است و نمایندگان محترم، قبل از گیر دادن به اختلاط های دیگر، قانون تکفیک جنسیتی در صحن علنی را تصویب و نمایندگان زن را به سالنی دیگر بفرستند یا لااقل به دورشان پرده ای بکشند!

5 - و در نهایت، تشخیص حلال و حرام در امور حکومتی با ولی فقیه است و اگر موضوعی که بدان اشاره شده، اشکال شرعی داشت، تا حالا منعش کرده بودند و نیازی به اظهارات عجیب و غریب بعضی نماینده ها نبود.

 

 اخبار سیاسی  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------