سندها عليه‌وزيران‌پيشنهادي از کجا می‌آیند؟



اخبار,اخبارسیاسی,گزینه پیشنهادی وزارت علوم

 

 اخبارسیاسی  -  سندها عليه‌وزيران‌پيشنهادي از کجا می‌آیند؟

 افراطيون مجلس خيلي سريع و در عرض چند ساعت پروژه راي ندادن به گزينه جديد وزارت علوم را هم استارت زدند و باز هم با استناد به واژه «فتنه»!

گفته‌اند به وزير پيشنهادي چهارم روحاني هم راي نخواهند داد و با استناد به چند اظهار نظر و يكي دو فيلم كوتاه آشتياني را جزو فتنه گران معرفي كردند! محمدرضا تابش البته به سرعت‌عمل منتقدان و جریان تندرو در مجلس احسنت می‌گوید. اینکه از شب گذشته تا به امروز این‌همه فعالیت از خود نشان داده‌اند و از همان صبح زود سحرخیز شده و مشغول رایزنی برای ایجاد مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم بوده‌اند.

نماينده اردكان يزد البته مسایل و پشت‌پرده‌های دیگری را رو می‌کند؛ مطالبی که شاید بهتر آن بود پیش از اینها مطرح می‌شد. نماینده‌ای به تابش گفته که اطلاعات مربوط به دکتر نیلی از طریق برخی از داخل بدنه وزارت اطلاعات در اختیار او قرار گرفته و حالا تابش با عصبانیت نسبت به هرگونه همکاری‌های درون‌سازمانی برای بدنام‌کردن وزرای پیشنهادی هشدار می‌دهد.

او البته می‌گوید: «متاسفانه این حرکت در مورد آقای نیلی هم انجام شد و در همین زمینه به شخص وزیر اطلاعات در زمینه همکاری برخی نیروهای درون این وزارتخانه و ارایه برخی اسناد به نمایندگان هشدار دادیم؛ هشداری که نه‌تنها اثر نکرده که این‌بار سرعت‌عمل بیشتری یافته و شبکه‌ای برای مخالفت با وزیر پیشنهادی هماهنگ شده است.» نماینده اردکان تاکید دارد که متخلفان درون وزارت اطلاعات آنهایی هستند که از دولت گذشته در درون وزارتخانه باقی مانده‌اند و به شکل خاصی با برخی نمایندگان رابطه دارند و برخی اطلاعات از همان ابتدای رای اعتماد به این سمت از طریق آنها به دست نمایندگان می‌رسیده؛ اطلاعاتی که گاهی در افتادن وزرا نقش داشته و گاهی در عدم‌رای‌اعتماد آنها به وزیر پیشنهادی.

در این میان خبر دیگری که در راهروی مجلس از زبان نمایندگان شنیده می‌شد حاکی از تلاش‌های صبحگاهی برخی نمایندگان برای قرائت‌نشدن نامه معرفی وزیر و تغییر گزینه پیشنهادی از سوی رییس‌جمهور بود.

 

برخی نمایندگان می‌گفتند که علت تاخیر سه‌ساعته در قرائت نامه این بوده که برخی از نمایندگان از طریق هیات‌رییسه و همینطور از طریق معاون پارلمانی رییس‌جمهور درخواست خود را برای اعلام‌نشدن نام دانش آشتیانی و تغییر گزینه پیشنهادی، به دفتر رییس‌جمهور اعلام کرده‌اند. مجید نصیرپور، معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رییس‌جمهوری از زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌عنوان یکی از افرادی که درخواست داشته گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور تغییر کند و این درخواست را با معاون پارلمانی رییس‌جمهور در میان گذاشته یاد می‌کند.

 اخبار سیاسی  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------