آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پیغام شبانه مجلس به دولت در باره وزیر پیشنهادی علوم چه بود؟



اخبار,اخبارسیاسی,گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت علوم

 

 اخبار سیاسی  - پیغام شبانه مجلس به دولت در باره وزیر پیشنهادی علوم چه بود؟

«پيغام» آن هم به صورت «تلفني». تماس‌گيرنده «نمايندگان مجلس» و‌گيرنده پيام «دولت». مضمون«عدم معرفي وزير پيشنهادي براي يك وزارتخانه»

همه‌چيز در اين مجلس تغيير كرده است. اگر تا پيش از اين گزينه پيشنهادي يك وزارتخانه تا زمان گشوده شدن نامه معرفي‌اش در هيات رييسه مجلس نامشخص بود حالا درست از شب قبل از معرفي‌اش نه تنها نمايندگان از آن باخبر هستند بلكه براي دولت پيغام مي‌دهند كه اين گزينه معرفي نشود.

مناسبات مجلس با دولت يازدهم آنقدر تغيير يافته كه كمي سردرگم‌كننده شده است. تغييرات صداي بسياري از نمايندگان مجلس را هم درآورده است اما اين‌بار شرايط كمي متفاوت‌تر است. چهارمين گزينه پيشنهادي وزارت علوم آنقدر به مذاق مجلسي‌ها خوش نيامده است كه با جديدترين روش‌ها به مخالفت با او برخاسته‌اند.

اگر تا ديروز خبر مي‌آمد كه نمايندگان با گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت علوم موافق نيستند و بيش از ٦٠ راي به او نمي‌دهند اين‌بار خبر آمد كه يك شب پيش از معرفي رسمي وزير پيشنهادي علوم نمايندگان نه تنها از گزينه پيشنهادي با خبر بوده‌اند كه با يك تماس با معاون اول دولت از آنها خواسته‌اند كه دانش‌آشتياني را به عنوان وزير به مجلس معرفي نكنند؛ پيغامي كه دولت آن را ناديده گرفت و ترجيح داد با وجود پيش‌بيني كه از آينده وزير مورد نظرش داشت، وزيرش را با محوريت نظر نمايندگان مجلس تغيير ندهد.

دولت ترجيح داد راه خودش را برود تا در آينده هم همين راه را برود. با اين همه مجلس از ناديده گرفتن پيغامش دل خوشي ندارد. پيغامي كه اين‌بار شكل رسمي‌تري داشته و با يك تماس تلفني از سوي هيات رييسه مجلس به معاون اول دولت منتقل شده است و نشان مي‌دهد كه راس مجلس هم از مخابره آن بي‌خبر نبوده است.

پيغام نمايندگان به دولت را هم روز گذشته يكي از نمايندگان مجلس افشا كرده است و در مورد آن گفته است كه «يكي از اعضاي هيات رييسه به نمايندگي از مجلس، با معاون اول رييس‌جمهور به صورت تلفني صحبت و به وي اعلام كرد كه دولت دانش آشتياني را براي راي اعتماد به مجلس معرفي نكند چون نظر نمايندگان درباره وي منفي است». علي كاييدي در بيان جزييات بيشتري از اين پيغام تاكيد كرده است كه «شب قبل از اينكه دانش آشتياني به عنوان وزير پيشنهادي علوم به مجلس معرفي شود، جمعي از نمايندگان مجلس در نشستي با هيات رييسه مجلس مقرر شد يكي از اعضاي هيات رييسه در زمينه وزير پيشنهادي علوم صحبتي با معاون اول رييس‌جمهور داشته باشد.

 

پس از اين جلسه يكي از اعضاي هيات رييسه به نمايندگي از مجلس، با اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور به صورت تلفني صحبت و به وي اعلام كرد كه دولت دانش آشتياني را براي راي اعتماد به مجلس معرفي نكند چون نظر نمايندگان درباره وي منفي است.، معاون اول رييس‌جمهور به صحبت‌هاي عضو هيات رييسه مجلس گوش كرد اما با اين وجود، ما شاهد بوديم كه دولت دانش آشتياني را براي تصدي سمت وزارت علوم به مجلس معرفي كرد. »

 

 اخبار سیاسی  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------