آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی فردا به مجلس می رود



اخبار,اخبارسیاسی,وزیر پیشنهادی علوم


 اخبار سیاسی  - روحانی فردا به مجلس می رود

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری فردا (سه شنبه) برای دفاع از «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی می رود.

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری عصر دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص حضور رییس جمهوری در جلسه روز سه شنبه مجلس، حضور روحانی در این جلسه را مورد تایید قرار داد.

به گزارش ایرنا، طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ابتدا رییس جمهوری می تواند در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی خود سخنرانی کند و سپس دو مخالف و دو موافق وزیر پیشنهادی علوم به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

پس از پایان سخنرانی مخالفان و موافقان، وزیر پیشنهادی علوم حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد از برنامه های خود دفاع کند و به پرسش های نمایندگان پاسخ دهد.

سپس نمایندگان رای اعتماد و یا عدم اعتماد خود به وزیر پیشنهادی را بصورت کتبی اعلام می کنند.

رییس جمهوری نخستین بار «جعفر میلی منفرد» را به مجلس نهم معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند. سپس «جعفر توفیقی» به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری «رضا فرجی دانا» را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

فرجی دانا پس از حدود 9 ماه فعالیت به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استیضاح شد و رییس جمهوری نیز «محمدعلی نجفی» را سرپرست این وزارتخانه کرد و به وی ماموریت داد تا موضوع بورسیه ها را با جدیت پیگیری کند.

روحانی 30 مهرماه «محمود نیلی احمدآبادی» را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان به وی نیز رای ندادند.

سرانجام رییس جمهوی در سه شنبه 20 آبان ماه «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی کرد که فردا جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وی برگزار می شود.


 اخبارسیاسی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------