آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

حسن روحانی: اعتدال یعنی توجه به آرای مردم، به خاطر اشکال‌های کوچک آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم



اخبار,اخبارسیاسی,روحانی


 اخبار سیاسی  - حسن روحانی:
اعتدال یعنی توجه به آرای مردم، به خاطر اشکال‌های کوچک آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم

پیام رئیس‌جمهور کشورمان به همایش ملی اعتدال توسط رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرائت شد.

به گزارش تیک ، همایش ملی اعتدال صبح امروز با قرائت پیام رئیس جمهور کشورمان توسط رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی آغاز بکار کرد.

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این همایش به شرح زیر است:
«برگزاری همایش ملی اعتدال » با مسئولان و دست‌اندرکاران محترم و شرکت کنندگان فرهیخته و ارجمند هیأت علمی تبریک می‌گویم.

امروز بیش از هر زمانی در جامعه ایران، دنیای اسلام و جامعه جهانی ضرورت درک اعتدال و روی آوردن به آن در همه جوانب و ابعاد زندگی احساس می‌شود. انسان و جامعه معاصر آزرده و خسته از افراط و افراط‌گری است و برای کاستن از مخاطرات درهم تنیده تندروی در اندیشه و گفتار و رفتار،‌ رویکردی روشن‌تر از "اعتدال" در زمینه‌های علمی و نظری نیست.

این وظیفه اندیشمندان و دانشمندان و محققان است که مبانی و مفاهیم و آثار معرفتی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی اعتدال را در نشست‌هایی از این دست تبیین کنند و راه را بر سیاست‌گذاران و مسئولان اجرایی و عموم مردم و شهروندان در ترویج و تعمیق فرهنگ اعتدال گشوده‌تر سازند.

از خردادماه سال 1392 که اکثریت مردم ایران در انتخابات یازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری به گفتمان اعتدال و خط مشی تدبیر و امید رأی دادند، چیستی و چگونگی اعتدال به عنوان یک منظومه فکری به موضوعی جدی در افکار عمومی تبدیل گردید و برخی از اندیشمندان به وظیفه خود در گسترش دانایی در جهت روشن ساختن این مفهوم و رابطه آن با شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه ما و همچنین فرهنگ سترگ اسلامی و ایرانی تلاش‌های ارزشمندی را آغاز کردند.

اعتدال به طور ذاتی با فعالیت‌های دانش‌محور و مبتنی بر عقلانیت و همه جانبه نگری پیوند دارد و بنابراین شما دانشگاهیان و صاحب‌نظران برای سخن گفتن در این عرصه سزاوارترید. عرصه سیاست هرگاه از تأمین عدالت، معنویت و همبستگی انسانی به قدرت گیری و قدرت‌مداری تمایل پیدا کند مستعد دچار شدن به تندروی و افراط‌گرایی می‌گردد و این پدیده‌ای است که درمنطقه ما و در جهان امروز به تهدیدی واقعی تبدیل شده است و وظیفه اندیشمندان ما تلاش فکری برای تقویت سرمایه‌های اعتدال در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است.

پیام اصلی اعتدال در عرصه کشورداری این است که اداره جامعه ما با علایق و سلایق گوناگون بدون دانش گفت‌وگو و سعه صدر امکان‌پذیر نیست. به این دلیل همواره علاقمندان به این کشور و انقلاب اسلامی را دعوت کرده‌ام که بیایید با سعه صدر با مسائل برخورد کنیم. بگذاریم افراد حرفشان را بزنند و به خاطر اشکال‌های کوچک آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم. اعتدال در عرصه سیاست یعنی توجه به آرای مردم و قرار دادن فعالیت‌های دولتمردان در چارچوب دانایی، راستی و اخلاق و دوری از غرور و خودمحوری.


 اخبار سیاسی  - تیک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------