آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

"فرهادی" از سد مجلس رد می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,وزیر پیشنهادی علوم


 اخبار سیاسی  - پنجمین وزیر پیشنهادی علوم رای می‌آورد؟

"فرهادی" از سد مجلس رد می‌شود

  سریال چالش دولت و مجلس برای انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به قسمت آخر رسید.

به گزارش فرارو، حسن روحانی، رییس جمهور ایران، برای پنجمین بار نامه معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به مجلس ارسال کرد.

روحانی پس از میلی منفرد، فرجی دانا، نیلی احمد آبادی و دانش آشتیانی، امروز محمد فرهادی را به عنوان پنجمین گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی کرد شاید این بار او بتواند رای اعتماد نمایندگان را جلب کند.

مجلس برای بررسی صلاحیت چهارمین گزینه پیشنهادی دولت تشکیل جلسه داد که در نهایت پس از رای گیری به دانش آشتیانی رای اعتماد نداد.

هفته گذشته زمانی که از تریبون مجلس نامه معرفی دانش آشتیانی در صحن علنی قرائت شد، نمایندگان مجلس با فریاد "دو- دو" اعتراض خود را به این انتخاب نشان دادند. پژواک این فریاد اعتراضی هم دیروز با رای عدم اعتماد نمایان شد.

اما هنگام قرائت نامه معرفی محمد فرهادی، نمایندگان مجلس با فریاد "چهار – چهار" به معنای حمایت، به استقبال این انتخاب رفتند.

سیگنال مثبت مجلس به انتخاب فرهادی
قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفتگو با فرارو با استقبال از معرفی محمد فرهادی از سوی رییس جمهور برای وزارت علوم در گفت: اولا باید تشکر کرد از رییس جمهور بابت معرفی سریع وزیر پیشنهادی جدید به مجلس آن هم یک روز پس از برگزاری جلسه رای اعتمادی که مجلس به گزینه قبلی دولت رای اعتماد نداد.

وی افزود: دوما هنگامی که نامه معرفی آقای فرهادی در صحن علنی قرائت شد مجلس سیگنال مثبتی در مورد این انتخاب ارسال کرد که می توان بر اساس آن برداشت هایی درباره نظر نمایندگان به دست آورد.

جعفری ادامه داد: با این حال همانطور که بنده در جلسه رای اعتماد آقای دانش آشتیانی در محضر رییس جمهور عرض کردم تا زمانی به حجت شرعی نرسیم چرا که باید در محضر خداوند، مردم و وجدانمان پاسخگو باشیم نمی توانیم درباره موافقت و یا مخالفت با آقای فرهادی تصمیم گیری کنیم. تلاش داریم با بررسی های دقیق نسبت به سلامت اخلاقی، سیاسی، مالی، اجتماعی و تعهد تخصص و فضایل انسانی، توانمندی مدیریتی و اشراف بر حوزه کاری به این واقعیت برسیم که آیا ایشان صلاحیت اداره وزارت علوم را دارد یا خیر.

وی افزود: البته یقینا قرار نیست که برای رسیدن به این تصمیم و حجت شرعی، تجسسی در زندگی خصوصی این افراد داشته باشیم کما اینکه پیش از این هم چنین کاری نکردیم.

جعفری درباره ادعاهایی که نسبت به احتمال نقش آفرینی فرهادی در تحولات پس از انتخابات که توسط برخی رسانه ها مطرح شده است گفت: اجازه دهید این موضوع را من دقیق تر عرض کنم. بحث فتنه 88 بحث یک دعوای بین دو برادر نبود که در پایان این دعوا اعلام شود که با ذکر صلوات همه چیز را فراموش کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: به قول یکی از نمیاندگان اقلیت در جلسه ای که با حضور آقای دانش آشتیانی برگزار شد، "اگر با فتنه برخورد جدی نمی شد امروز من و شما اینجا نبودیم و حتی بنده با شما به گفتگو نشسته بودم". طراحان فتنه قصدشان از هم پاشیدن ایران بود. بنابراین گذشت از این قضیه آسان نخواهد بود بر این اساس حساسیت نمایندگان حساسیت جناحی و سیاسی نیست.

وی افزود: اما به هر حال هر کسی ممکن است در مقاطعی از زندگی اشتباهاتی داشته باشد که با پذیرش این اشتباهات در صدد جبران آن برخواهد آمد. از این جهت ممکن است درباره ایشان هم این اتفاق رخ دهد. البته باید بررسی شود که ایشان تا چه اندازه در این قضیه نقش داشته اند و حاضر به موضع گیری در مورد فتنه خواهند بود یا نه.

جعفری در خاتمه گفت: ما در بین همین وزرای کابینه آقای روحانی افرادی را داشتیم که در قضیه فتنه نقش جدی داشتند اما نگاهشان به نظام و انقلاب نگاه مثبتی بود و توانستند با سخنان خود نظر نمایندگان را جلب کنند و اکنون هم بدون حاشیه به کارشان ادامه می دهند بر این اساس همین شرایط ممکن است برای آقای فرهادی هم تگرار شود.

فرهادی نزدیک به 200 رای می آورد
عضو فراکسیون رهروان ولایت هم پیش بینی کرد که با وجود ایجادحاشیه های فراوان و طرح اتهاماتی نسبت به وزیر پیشنهادی جدید دولت، محمد فرهادی با نزدیک به 200 رای راهی پاستور می شود.

کمالدین پیرموذن، نماینده اردبیل با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: وقتی نام آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در صحن مجلس قرائت شد، نمایندگان با فریاد "چهار – چهار" از این انتخاب استقبال کردند.

وی افزود: این استقبال نشان داد که نمایندگان با توجه به شناختی که از آقای فرهادی به عنوان گزینه با کفایت، مجرب، دانشگاهی و البته اصلاح طلب که همیشه اصول را رعایت کرده است از ایشان حمایت و استقبال خواهند کرد.

پیرموذن ادامه داد: هر چند از ظهر چهارشنبه موج پیامکی علیه آقای فرهادی به راه افتاده است و ادعاهایی علیه ایشان در ارتباط با قضیه فتنه مطرح شد با این وجود بنده معتقدم که این حاشیه سازی ها این بار دیگر نتیجه نخواهد داد و ایشان با نزدیک به 200 رای راهی پاستور خواهند شد.

وی در خاتمه گفت: این پیش بینی را بر پایه فضایی که در مجلس وجود داشت عرض می کنم چرا که پس از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه با دوتن از نمایندگان مخالف وزرای پیشنهادی سابق آقایان الیاس نادران و نقوی حسینی صحبت کردم که هر دو آنها با استقبال از این انتخاب اعلام کردند که آقای فرهادی می تواند نظر مجلس را جلب کند و حتی آقای نادران اعلام کرد حاضرم در حمایت از فرهادی در جلسه رای اعتماد صحبت کنم.


 اخبار سیاسی  - فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------