آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

علی مطهری: باید به موسوی و کروبی اجازه حرف زدن بدهیم



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری


 اخبار سیاسی  - مطهری:

باید به موسوی و کروبی اجازه حرف زدن بدهیم

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر اعتراضات سال 88 خوب مدیریت می‌شد فتنه مساله ی آنچنان مهمی نبود، گفت: باید این بستر تفرقه جمع شود چرا که به صلاح انقلاب نیست.

به گزارش  فارس، علی مطهری در همایش تبیین حماسه حسینی در محل دانشگاه فردوسی با تأکید براینکه حصر موسوی و کروبی بدون حکم قانونی خلاف عدالت است، اظهار کرد: مصاحبه‌های زیادی در این مورد تا به حال انجام داده‌ام و مواضع و نظرات خود را به طور مکرر در مورد فتنه اعلام کرده و معتقدم فتنه دو طرف دارد.

وی افزود: بنده با این مساله مخالفم که می‌گویند فتنه 88 حادثه‌ای بود که از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده و با کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس طراحی این برنامه در ارتباط بوده است، اینها برای من قابل قبول نبوده مگر اینکه مدرک و دلایل محکم آورده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله سال 88 اعتراضی معمولی بود که به دلیل سوءمدیریت‌ها منجر به آن وقایع شد و همین سبب استمرار بیش از حد اعتراضات و حوادث ناگوار شده که به عقیده بنده عوامل مختلفی در آن حوادث ناگوار هم پیش از انتخابات و هم بعد از انتخابات نقش داشتند.

مطهری با بیان اینکه شاید یکی از دلایل مهم حوادث ناگوار سال 88 حضور احمدی‌نژاد در جشن پیروزی انتخابات و سخنرانی وی بود، گفت: به نظر من حضور و سخنرانی احمدی‌نژاد در جشن پیروزی سبب تحریک طرف مقابل بوده و سبب دو قطبی شدن جامعه شد.

وی ادامه داد:‌ چنین وقایعی که سبب تحریک طرف مقابل می‌شود فضا را متشنج کرده و حتی مسئله دیگر این است که نحوه اعلام نتیجه انتخابات نیز شبهه تقلب را تقویت کرد، حتی عامل دیگر در وقایع 88 این بود که موسوی پیشاپیش اعلام کرده بود من برنده انتخاباتم و تمامی این عوامل سبب ایجاد حوادث سال 88 شد.

مطهری گفت: اگر اعتراضات سال 88 خوب مدیریت می‌شد فتنه مسئله آنچنان مهمی نبود و بارها این مسئله را گفته‌ام که در جریان فتنه باید دو طرف محاکمه می‌شدند، همانطور که می‌بینیم در انتخابات سال 92 با توجه به آسیب‌شناسی که انجام شد شاهد برگزاری انتخاباتی خوب و مطلوب بودیم.

وی تصریح کرد: به عقیده بنده باید این بستر تفرقه جمع شود و به صلاح انقلاب نیست، کسانی مورد خطاب من هستند که می‌گویند «کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند باید اعدام شوند» ولی من این را نمی‌پسندم و باید کاری کنیم که این موضوع ادامه پیدا نکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنده قاضی نیستم و قضاوت نمی‌کنم اما حرف من این است که باید به دنبال حل موضوع باشیم، کسانی که در حصر هستند 8 سال نخست‌ وزیر و دیگری ریاست مجلس را به عهده داشته و ما باید به آنها اجازه حرف زدن بدهیم تا ببینیم حرف حساب‌شان چیست و چه می‌خواهند و چه می‌شود.

مطهری تصریح کرد:‌ به نظر بنده اینکه به آنها اجازه دهیم حرف بزنند خیلی بهتر از این است که آنها بدون حکم قضایی زندانی کرده و همین مسئله بهانه غربی‌ها شود تا بگویند ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصرار دارم در بیان این حرف که حصر بدون حکم قضایی برای کروبی و موسوی عادلانه نیست و در برابر حکم قانونی این دو نفر تمکین می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد مواضع جریان پایداری اظهار کرد: جریان پایداری گروهی هستند که از یک سو به اصول خود اعتقاد داشته و قابل احترام هستند یعنی افرادی که به مبانی و اصول فکری خود عمل می‌کنند، اگرچه باید بگویم گاهی در این مسیر نیز از این مواضع و اصول خود بهره‌برداری‌های سیاسی نیز به منظور اینکه رقبای خود را از میدان به‌در کنند، انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این صحیح نیست که ما بگویم در سال 88 هر فردی که اعتراض کرد، فتنه‌گر است و یا اینکه هر فردی زیر نامه‌ای را در سال 88 امضا کرده فتنه‌گر است، ما باید حق حرف زدن داشته باشیم و حتی این مسئله را نیز در حادثه کوی دانشگاه تهران نیز مشاهده می‌کنیم که کسانی که اعتراض و یا تحصن کردند نیز با عنوان فتنه‌گر شناخته شدند، نباید فضا را طوری نمایش دهیم که بگویند در جمهوری اسلامی حق اظهارنظر وجود ندارد و آزادی بیان نیست.

مطهری تأکید کرد: بنده ضمن احترام به اصول و مبانی جبهه پایداری با تندروی‌های آنان مخالفم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد صحبت اخیرش با موضوع خبرگان رهبری گفت: من یک شهروند معمولی هستم و به عقیده بنده هر فردی حق دارد در مقامی که هست انتقاد کند، اینکه بگویند خبرگان متشکل از مجتهدانی است که کسی حق ندارد در مورد آنها حرفی بزند بی‌ربط است، حرف من این است که وظیفه خبرگان بررسی عملکرد رهبری و زیر مجموعه ایشان بوده اما خبرگان رهبری را ما تاکنون ندیده‌ایم که وارد این موضوع شود.

مطهری در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه استیضاح وزیر کار در پایان دولت قبل صحیح نبوده و حتی بعدها مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این استیضاح اشتباه بوده، خاطرنشان کرد: در مورد استیضاح وزیر کار در دولت احمدی‌نژاد بنده هنوز هم معتقدم استیضاح درست بود چرا که حدود یک سال دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود که انتخاب مرتضوی در این وزارتخانه خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که منجر به رأی به استیضاح شد برخورد و حرکات احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح بود که یک سی‌دی در مورد فاضل لاریجانی منتشر و شاید اگر این کار صورت نمی‌گرفت 192 نفر به استیضاح رأی نمی‌دادند و وزیر برکنار نمی‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره استیضاح وزیرکار تأکید کرد: بعد از آن نیز با من مصاحبه‌هایی شد و من باز هم گفتم به نظر من استیضاح درست بوده، وقتی خودم طراح استیضاح بودم نمی‌شود که انکار کرد و یا دروغ بگویم اما به عقیده بنده آن وزیر کار قانون را زیر پا گذاشته و باید استیضاح می‌شد.

مطهری خاطرنشان کرد: ما نباید از ولایت فقیه چهره‌ای بسازیم که برخلاف آزادی و دموکراسی جلوه کند و حتی خود ایشان نیز چنین روحیاتی ندارند، بنده در برابر حکم حکومتی سکوت می‌کنم اما در جاهایی که امکان اظهارنظر وجود داشته باشد حرفم را می‌زنم چرا که معتقدم هر فردی در هر جایگاهی اجازه صحبت دارد.

وی افزود: در یکی از سخنرانی‌های رئیس جمهور وی گفته بود که همانطور که در کربلا امام حسین (ع)‌ حر را بخشید ما نیز باید سعه صدر داشته باشیم و منتقدان وی متأسفانه این حرف روحانی را به آزادی موسوی و کروبی و رفع حصر آنان وصل کرده در حالی که رئیس جمهور هیچ اسمی از موسوی و کروبی نیاورده بود.
  اخبار سیاسی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------