آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

برخی نان خود را از فتنه در می‌آورند



اخبار,اخبار سیاسی,وزیر پیشنهادی علوم

 

اخبار سیاسی -  داریوش قنبری: برخی نان خود را از فتنه در می‌آورند

یك نماینده پیشین مجلس درباره شکسته شدن طلسم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: به عقیده من مجلس دیگر به این نتیجه رسیده بود که اگر این بار هم به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم رای اعتماد ندهد اعتبار خود را زیر سوال خواهد بود و به نوعی این بار در دو راهی رای اعتماد و حفظ اعتبار بود.

داریوش قنبری با بیان اینکه مجلس به شدت تحت فشار افکارعمومی قرار داشت گفت: مجلس با رای ندادن به گزینه های پیشین دولت برای وزارت علوم مجلس افکار عمومی را در مقابل خود قرار داده بود که اگر این بار هم روند رای ندادن به وزرای پیشنهادی دولت ادامه پیدا می کرد فشار افکار عمومی روی مجلس بیشتر می شد. بر این اساس به عقیده من رای به آقای فرهادی بیشتر به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از جانب افکار عمومی بود.

قنبری افزود: اگر همین آقای فرهادی که امروز توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، بعد از جلسه استیضاح آقای فرجی دانا توسط دولت به مجلس معرفی می شد ایشان هم با همان اتهامات مشابه ای که دیگران نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند نمی توانست به عنوان دومین وزیر علوم دولت معرفی شود.

 

این فعال سیاسی ادامه داد: به غیر از آن با توجه به اینکه وزارت علوم با سرپرست اداره می شد، مجلس نمی توانست نظارت جدی بر وزارت علوم داشته باشد و تداوم این وضعیت باعث می شد که نمایندگان از اهرم های نظارتی بر وزارت علوم محروم شوند. بر این اساس نمایندگان دیگر چاره ای نداشتند جز اینکه به گزینه پنجم مجلس رای اعتماد بدهند.

وی تصریح کرد: نمایندگانی که تاکنون در مجلس از اتهام فتنه و همراهی با فتنه استفاده ابزاری کرده اند بازنده اصلی جلسه رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی دولت هستند. این فعال سیاسی افزود: هیچ تردیدی نیست که در این مجلس عده ای از نمایندگان نگاه ابزاری و کاسبکارانه ای به واژه فتنه دارند که در این استفاده ابزاری و کاسبکارانه به نوعی منافع شخصی و گروهی مد نظر قرار می گیرد.

قنبری با بیان اینکه برخی نان خود را از فتنه و متهم کردن رقبا به همراهی و نقش آفرینی در فتنه در می آورند گفت: اساسا بحث اصلی آنها هم برخورد با فتنه نیست برای آنها فتنه و مسائل این چنین اهمیت ندارد برای آنها مهم حفظ موقعیتی است که با فریب و ریاکاری به دست آوردند و برای حفظ آن به هر ریسمانی چنگ می زنند که این روزها محکم ترین ریسمان برای آنها فتنه است و می توانند به واسطه آن رقبای خود را نیز از میدان به در کنند.


قنبری با تاکید بر اینکه این روش و رویه با هیچ اصولی که اصولگرایان به آن اعتقاد دارند همخوانی ندارد گفت: ضمن احترام به اصولگرایان واقعی باید گفت آنهایی که چنین نگاه ابزاری و کاسبکارنه ای دارند را اساسا نمی توان اصولگرا خواند چرا که این روش و رویه با هیچ اصولی اخلاقی و معرفتی همخوانی ندارد.

 اخبار سیاسی  - فرارو
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------