آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

ظریف در جلسه غیر علنی مجلس چه گفت؟



اخبار,اخبار سیاسی,ظریف

 

  اخبار سیاسی  - جزئیات گزارش ظریف در جلسه غیرعلنی/عدم توافق در مورد اراک، فردو و سانتریفیوژها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: ظریف در این جلسه اعلام کرد اگر طرف غربی به تعهدات خود عمل نکند ایران نیز غنی سازی 20 درصد را آغاز خواهد کرد.

یک نماینده مجلس که می خواست نامش فاش نشود در گفتگو با مهر، در خصوص جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه در خصوص مذاکرات وین و توافقات صورت گرفته، وزیر امور خارجه گزارشی به مجلس ارائه داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این گزارش ظریف صراحتا اعلام کرد اگر طرف مقابل به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکند، ایران هم به عقب بازگشته و غنی سازی 20 درصد را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه اعلام کرد ایران نیز گام به گام همراه با اجرای تعهدات غرب، تعهداتش را اجرا خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به پیام مجلس به ظریف، گفت: باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت نیز اعلام کرد که مجلس فقط توافق خوب را می پذیرد و به هیچ عنوان زیر توافق بد را امضا نخواهد کرد.

وی افزود: توافق خوب نیز عبارت است از لغو همه تحریم ها.

این عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: علاوه بر این غرب باید در قبال گام های مثبتی که ایران برای اعتماد سازی بر می دارد، گام های مثبتی را برای رفع تحریم ها و اجرای تعهدات خود بردارد.

ظریف: هیچ توافقی در مورد تاسیسات اراک و فردو صورت نگرفته است
یک عضو کمیسیون فرهنگی نیز در گفتگو با مهر در خصوص جزئیات این جلسه، گفت: آقای ظریف در این جلسه توضیحاتی در مورد تعداد جلسات گروه مذاکره کننده و گروههای اروپایی و آمریکایی و آسیایی در وین را ارائه داده است.

این نماینده مجلس که می خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: ظریف در این جلسه توضیحی فراتر از آنچه در رسانه ها منعکس شده بود ارائه نداد، فقط اعلام کرد که هیچ توافقی در مورد تعداد سانتریفیوژها، تاسیسات اراک و فردو با طرف غربی اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: آقای باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت نیز اعلام کرد که مجلس از مذاکرات حمایت می کند.

وی اظهار داشت: با توجه به تایید مقام معظم رهبری ما نیز مذاکرات و تیم مذاکره کننده را تایید و حمایت می کنیم اما نگرانی های ما به خاطر بی اعتمادی به طرف غربی و شیطنت های آنهاست.

این نماینده مجلس افزود: به مذاکرات خوشبین نیستیم و معتقدیم طی یکسال گذشته چیزی عاید ایران نشده است.

جزئیات لشگرکشی هیات های اروپایی، آمریکایی و آسیایی به وین
در ادامه یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جزئیات این جلسه، گفت: وزیر امور خارجه کلیاتی از توافقات و روند مذاکرات را برای نمایندگان تشریح کرد.

وی که می خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: ظریف همچنین لشگرکشی هیات های اروپایی و آسیایی به وین در مقابل مذاکره کنندگان را تشریح کرد و گفت: پیشنهاداتی مطرح شده بود که در ابتدا تصمیم گرفتیم برای مشورت درباره آنها به ایران بازگردم اما نهایتا به دلیل اینکه مسئله چندان جدیدی مطرح نشده بود تصمیم گرفتیم در وین مانده و مذاکرات را ادامه دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ظریف معتقد بود که مذاکرات در زمان تمدید توافق ادامه خواهد داشت تا در کوتاه ترین زمان به توافق نهایی دست یابیم.

 اخبار سیاسی -  مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------