آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

اگر دادگستری پشتیبانی نمی کرد ، مرتضوی چه بلایی سر شکاتش می آورد؟



اخبار,اخبارسیاسی,سازمان تامین اجتماعی


 اخبار اجتماعی -   اگر دادگستری پشتیبانی نمی کرد ، مرتضوی چه بلایی سر شکاتش می آورد؟

 تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر چندی پیش دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. در بررسی تصویب این قانون البته به تعاریفی چون حریم خصوصی و تخصیص قانونی فضای مشاعات و نیز داخل خودرو پرداخته است.

اما آنچه که در این میان از دید نمایندگان مجلس مغفول باقی ماند ، تصویب ماده ای قانونی در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مدیران دولتی متخلف بود. ناگفته پیداست میزان خسارتی که از سوی مدیران متخلف به "آمر وناهی" وارد می آید به مراتب بیش از خسارت احتمالی فرد حقیقی متخلف در کوچه و بازارست.

مدیر متخلف به دلیل ابزارهای قدرت می تواند  دودمان شغلی و حیثیتی "آمر وناهی" را بر داده و نه تنها آنرا صواب دانسته بر اساس همان ابزارهای قدرت و رسانه تحت اختیارش ،  "آمر وناهی" را وابسته به بیگانه و مبلغ علیه نظام و ... معرفی کند.

رخدادی که درآغاز جلسه رسیدگی سوم آذرماه در دادسرای تهران مبین عرایض حقیرست.

اینجانب و همکارانم  که نزدیک به یکسال از قاضی معزول و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی به دلیل جرایمی چون تصرف غیرقانونی و تحصیل مال نامشروع و پیش از ارسال گزارش هیات تحقیق و تفحص به دادسرا شکایت بردیم در آغاز رسیدگی به اتهامات انتسابی به وی  مواجه با اظهار عجیب و ناجوانمردانه او شدیم.

کسانی که از سابقه وی در پرونده کهریزک آگاهند می دانند اتهام وی در پرونده کهریزک معاونت در صدور گزارش خلاف واقع بوده و همین فرد در هنگام حضور در دادسرا  با وابسته تلقی کردن شاکیان خود به سرویسها! عملا تلاش بر بهره برداری قدرت خویش  در انتساب وابستگی شکات  کرده که البته با عنایت به سابقه اتهامی اش تلاش وی دور از ذهن نیست.

در این میان اقدام ستودنی دادسرای تهران مثال زدنی است. متهم که خود دادستان سابق پایتخت و محل کار او در همین مکان فعلی محاکمه اش می باشد دوستان و همکاران فراوانی داشته و دارد اما حقیر گواهم دادسرای تهران عزم خود را جزم دراحضار ومحاکمه بی حاشیه وی کرده هرچند وی تلاشی در ادامه استفاده از قدرت خویش را دارد(مواردی که در هنگام حضور وی در محل محاکمه دیده می شود، مانند گفتار آمرانه و دستوری وی که موجب حیرت هست)، اما با مدیریت صحیح تاکنون ناکام مانده است.

مصطفی ترک همدانی
وکیل دادگستری

 

 اخبار سیاسی - خبرآنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------