آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

کواکبيان:​اصولگرایان 12‌سال جاخوش کرده‌اند



اخبار,اخبار سیاسی, دبیر کل حزب مردم سالاری

 

 اخبار سیاسی - احزاب در کشور جدی گرفته نشده‌اند
کواکبيان:​اصولگرایان 12‌سال جاخوش کرده‌اند

  دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: متاسفانه احزاب در کشور جدی گرفته نشده‌اند.

مصطفی کواکبیان در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد اظهارکرد: متاسفانه با گذشت 35 سال از انقلاب هنوز باید برای بعضی ها توضیح داده شود که حزب چیز خوبی است. وی با بیان این‌که هسته اصلی نظام، مردم سالاری است، گفت: هسته اصلی مردم سالاری انتخابات و هسته انتخابات رقابت و هسته رقابت هم حزب است. کواکبیان ادامه داد: اگر احزاب نباشند، انتخابات نیز بی معناست و اگر انتخابات هم بی معنا باشد دیگر مردم سالاری مفهومی ندارد. وی با ذکر این که متاسفانه حتی اصلاح طلبان نیز هم، حزب را در این مملکت جدی نگرفته‌اند، افزود: برای انتخابات مجلس دهم به عنوان یک مسئله حساس نباید احزاب نادیده گرفته شوند.

کواکبیان با اشاره به اصلاح قانون احزاب و این که باید احزاب نیز دارای رادیو و تلویزیون خصوصی باشند، گفت:باید احزاب دیدگاه های خود را در حوزه های سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی از طریق رادیو تلویزیون خصوصی برای مردم تشریح کنند. وی با تاکید بر این که باید احزاب به جز مطبوعات و سایت ها در رسانه دیداری نیز تریبون داشته باشند،یادآور شد: مردم به جای این که به اشخاص در انتخابات رای دهند باید بتوانند به احزاب نیز رای دهند. کواکبیان با ذکر این که در انتخابات دادن رای به احزاب منافاتی با قانون اساسی ندارد،گفت: اگر این اتفاق در کشور محقق نشود، احزاب دیگر رمقی برای انجام امور از خود نمی‌بینند.

وی عنوان‌کرد : اگر احزاب جدی گرفته نشوند، یعنی رقابت، انتخابات و دموکراسی نیز جدی گرفته نشده است. کواکبیان با ذکر این که اصلاح طلبی عین اسلام است و طریقه اصلاح طلبی،طریقه انبیاء است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر ،مگر غیر از ایجاد اصلاحات مفهوم دیگری هم دارد. وی با اشاره به این که یک سال تا زمان اتخابات مجلس دهم فرصت باقی است، گفت: باید مجلس دهم مجلسی متناسب با خواست اکثریت مردم و مطالبات آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات سال گذشته با سه ویژگی مهم و آن این که برای اولین بار نهاد های حاکمیتی با توصیه رهبری از دخالت در انتخابات پرهیز کردند، همه ملزم به ایجاد شور و هیجان شده و در نهایت بی طرفی ائمه جمعه ،صدا و سیما و نهاد های نظارتی شکل گرفت. کوکبیان تاکید کرد: باید انتخابات مجلس دهم نیز با شور هیجان و همانند انتخابات سال گذشته باشد و تمام تشکل های با کمال بی طرفی در بستر قانون عمل کنند. وی با اشاره به سخن رهبری در خصوص این که رای مردم حق الناس است، عنوان کرد: دزدی و بالا رفتن از دیوار مردم که، فقط سرقت محسوب نمی شود، بلکه نادیده گرفتن حقوق مردم نیز به همان معنا است.

کواکبیان با بیان این که عدم برجسته سازی فرمایشات رهبری در خصوص رای مردم از سوی صدا و سیما جای تعجب دارد،گفت: این در حالیست که از سوی صدا و سیما به رای مردم به عنوان حق الناس و تولید برنامه در این باره توجه ای نشده است. وی با اشاره به این که اصلاح طلبان با اتحاد،فداکاری،گذشت و جوانمردی در انتخابات پیروز شدند،گفت: در انتخابات آینده باید مردم به شرکت در آن تشویق شوند و با توجه به این که اتحاد و انسجام مجموعه اصلاح طلبان در انتخابات امری مهم است ،اساسا هیچ گونه قهر، تحریم و اختلافی نباید وجود داشته باشد.

کواکبیان یادآور شد: اصولگرایان 12 سال جا خوش کرده اند و باید در جامعه چرخی بزنند، زیرا برخی از آنان بسیار غافل شده اند و باید خانه تکانی جدی در آنان صورت گیرد. وی خاطر نشان کرد: در انتخابات گذشته به سبب برخی تند روی ها و سخت گیری شورای نگهبان و اختلافات فرصت حضور در دوره های قبلی مجلس برای اصلاح طلبان از دست رفت.

وی با بیان این‌که موفقیت اصلاح طلبان در عملکرد دولت است،گفت: با وجود این که دولت خودش را اصلاح طلب نمی داند، اما اقداماتش بر پای اصلاح طلبان نوشته می شود. کواکبیان با اشاره به این که بدنه دولت از اصلاح طلبان است،گفت:دولت باید به گشایش اقتصادی،اجتماعی و دیپلماسی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی ، رفع بیکاری و مهار تورم توجه کند. وی عنوان کرد: دولت توجه داشته باشد که اصلاح طلبان از آن حمایت کرده و قطعا وامدار اصلاح طلبان است.

 اخبار سیاسی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------