آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

گفته های یک نماینده مجلس درباره میزان دارایی های بابک زنجانی



اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

 

 اخبار سیاسی  - یک نماینده مجلس:بابک زنجانی به کمیسیون انرژی می آمد/ ملک خیابان ایران زمین 1200میلیارد می ارزد

عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اموال زنجانی فقط 15 درصد از بدهی های را می تواند جبران کند، گفت: ادعاهای این متهم درباره ملک ایران زمین نیز دروغ بود.

«سید حسین دهدشتی» درباره بازگشت اموال بابک زنجانی به وزارت نفت، گفت: پیش از این پیش بینی کرده بودیم که اموال بابک زنجانی فقط 15 درصد میزان بدهی وی به وزارت نفت را می تواند جبران کند.

او با بیان اینکه احراز میزان دارایی های بابک زنجانی بسیار سخت است، ادامه داد: بابک زنجانی اموال خود را جابجا می کرد و شرکای زیادی داشت به همین دلیل اسناد جدیدی درباره اموال خود که به دیگران منتقل شده است، وجود دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: تیم هایی به کشورهای خارجی برای بررسی اموال وی اعزام شده است.

دهدشتی یادآور شد: اگر زمانی که هنوز این متهم دستگیر نشده بود و در جلسات کمیسیون انرژی حاضر می شد، حسن نیت خود را نشان می داد، شاید نظام و قوه قضاییه به شکل دیگری با وی برخورد می کرد.

او گفت: در آن زمان بدون هیچ فشاری ابراز می داشت که «اگر دولت از من بدهی خود را بخواهد اموالم را خواهم داد» که یکی از موضوعاتی که درباره آن صحبت کرد، ملک ایران زمین بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: زنجانی در همان زمان ادعا می کرد که این ملک 8 تا 9 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و پوشش بدهی هایش را می دهد اما تیم ویژه رسیدگی کننده به پرونده وی در همان زمان پیگیری های زیادی در این باره انجام داد و به این ادعا نرسید.

دهدشتی گفت: پس از بررسی های فراوان درخصوص ادعاهای زنجانی درباره ملک ایران زمین به این نتیجه رسیدیم که سخنان وی براساس اسناد شهرداری باطل و دروغ است و همین پیگیری های مجلس باعث شد که ادامه فعالیت در ملک ایران زمین پلمپ شود.

او ادامه داد: این متهم مدعی بود که در ملک ایران زمین در حال ساخت 34 طبقه واحد تجاری و اداری است اما بعدا مشخص شد که شهرداری تهران فقط مجوز ساخت 17 طبقه داده است.

عضو کمیته ویژه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: ادعای زنجانی درباره قیمت این ملک هم نادرست بود و کارشناسان رسمی دادگستری قیمت آن را حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

دهدشتی با ابراز تردید نسبت به سخنان بابک زنجانی گفت: اگر وی بدهی خود را می پرداخت یا به شکلی آن را جبران می کرد، قطعا قوه قضاییه برخورد بهتری داشت.

حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در نشست خبری هفته گذشته درمورد پرونده بابک زنجانی گفته بود تا جایی که اطلاع دارم وی همکاری لازم جهت این که اموال داخل و خارج کشورش را معرفی کند نداشته و اموالی که تا کنون شناسایی شده، در مقام کارشناسی است تا مشخص شود چه مبلغی است.

او گفت: اقدام دیگر این پرونده این بوده که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده وی مطرح و تصمیم گرفته شده اموال شناسایی شده زنجانی تقویم شود و با وکالت خودش در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: با وکالت داده شده، اموالی را که وزارت نفت دراختیار خواهد گرفت یا به فروش می رساند تا بدهی های زنجانی پرداخت شود.


 اخبار سیاسی   -  ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------