آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

لایحه بودجه 94 تقدیم مجلس شد + متن لایحه بودجه



اخبار,اخبارسیاسی,لايحه بودجه


 اخبار سیاسی  - لایحه بودجه 94 تقدیم مجلس شد + متن لایحه بودجه

روحانی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را دقایقی پیش تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

  لایحه بودجه سال 1394 کل کشور دقایقی پیش توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور ‌کشورمان تقدیم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

 براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال به مجلس تسلیم کند.
 
نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‏‌ها و سوابق آن تا مدت ده روز مى‏‌توانند پیشنهادهاى خود را به کمیسیون‌هاى تخصصى مجلس تقدیم کنند.
 
کمیسیون‌هاى تخصصى هم موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.
 
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز موظف است حداکثر ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگى به گزارش کمیسیون‌هاى تخصصى گزارش نهایى خود را تنظیم و به مجلس شوراى اسلامى تقدیم کند.
 
مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیئت رئیسه قابل تمدید است.
 
پس از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، کلیات آن در جلسه علنى مجلس مطرح می‌شود و پس از رسیدگى و تصویب کلیات بودجه، به پیشنهادهاى مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومى دولت رسیدگى و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید.
 
طبق آئین‌نامه داخلی مجلس جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در تمام ایام هفته غیر از جمعه و تعطیلات رسمى، حداقل روزى چهار ساعت منعقد شود و تا موقعى که شور و مذاکره پایان نیافته و رأى مجلس أخذ نشده از دستور خارج نمى‏‌شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمى‏‌تواند مطرح باشد.
 
سقف کل بودجه 94 از سوی دولت 837 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی 267 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
 
 دولت بودجه سال 94 کل کشور را از حیث مبلغ بالغ بر هشت میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و هفتاد و پنج میلیارد و چهارصد و هشتاد و یک میلیون (8379075481000000) ریال و از حیث مصارف بالغ بر هشت میلیون و سیصد و هفتاد و نه هزار و هفتاد و پنج میلیارد و چهارصد و هشتاد و یک میلیون (8379075481000000) ریال به‌شرح پیشنهاد داده است؛
 
الف؛ منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر دو میلیون و ششصد و هفتاد و سه هزار و پانصد و هفتاد و هفت میلیارد و دویست و هشتاد و شش میلیون (2673577286000000) ریال شامل؛

1 ــ منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و دویست و چهل و سه هزار و ششصد و سیزده میلیارد و ششصد و پنجاه و یک میلیون (2243613651000000) ریال.

2 ــ درآمدهای اختصاصی وزارت خانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر چهارصد و بیست و نه هزار و نهصد و شصت و سه میلیارد و ششصد و سی و پنج میلیون (429963635000000) ریال

 ب‌؛ بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر پنج میلیون و نهصد و شصت و شش هزار و ششصد و شصت و نه میلیارد و هشتصد و هشتاد و پنج میلیون (5966669885000000) ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر پنج میلیون و نهصد و شصت و شش هزار و ششصد و شصت و نه میلیارد و هشتصد و هشتاد و پنج میلیون (5966669885000000) ریال.


 اخبار سیاسی  - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------